• Akira Öken

IVF sommar/höst 2018

Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.

Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!

• Svar på tråden IVF sommar/höst 2018
  • Akira Öken
    My102 skrev 2019-01-08 16:36:53 följande:

Stort grattis! Vad roligt! Äntligen! Och tack för ditt fina inlägg. Det är tufft detta. Jag har påpekat det till honom och han säger att det är jobbigt.. det är typ det. Skulle jag ha ett seriöst prat med honom så vet jag inte vad som skulle bli sagt. Han har väl lätt att springa ifrån sina känslor istället för att känna dom. Jag är väl rädd att han skulle vilja avsluta med mig för att komma bort från det här jobbiga. Det är gamla hjärnspöken hos mig sedan tidigare men det har satt sina spår. Tar det lite dag för dag.

Tack så mycket!

Angående ditt andra inlägg kan jag känna igen mig så väl! Lidit av svår pms hela mitt vuxna liv och vet alldeles för mycket om att inte kunna lita på sina känslor. Under ivf har jag förstått att det inte heller finns särskilt mycket man kan göra för att lindra pms, bortsett från med kost och motion då.
  • Akira Öken
    jaktenpaflow skrev 2019-01-08 17:11:18 följande:

Åh vad underbart stort grattis till er!!<3 Hur mår du?

Tack så mycket! Jag mår rätt bra. Mest trött och har väldigt svullna bröst. Annars känner jag inte av så mycket. Hur mår du?
  • Akira Öken
    authentic skrev 2019-01-08 18:31:36 följande:

Stort grattis, såååå otroligt glad för er :)

Jag var inne och kikade på din blogg och såg en fin bild där förut idag, kunde inte hålla mig till att du skulle svara här ;)

Tack så mycket!
  • Akira Öken
    Fröken Rabarber skrev 2019-01-08 18:32:20 följande:

Vad härligt att få se! Vilken vecka beräknas ni vara i nu? Får man ett bf redan vid detta första ultraljud?

Ja, jättehärligt! Beräknas vara i vecka 9 (8+0 idag). Ja, vi fick bf (20 aug). Räknas ut genom att backa två veckor från äggplock (i vanliga fall sista mensen första dag).
  • Akira Öken
    Sasso122 skrev 2019-01-08 22:50:44 följande:

Men vad glad jag blir för din skull <3<3 Måste varit en häftig och väldigt känslosam upplevelse? Vad händer härnäst? 

Blödningen har avtagit mer och mer under dagen och när jag pratade med kliniken så bestämdes det att vi sätter igång med sprutorna imorgon så nu är vi snart igång på riktigt :) 

Blir nog oftast ilsken och irriterad. 

Tack! Ja, tårarna rann på oss båda. Nu händer det inte så mycket. Förhoppningsvis fortsätter den växa och leva och sen har jag bokat det första besöket hos mödravården om cirka två veckor.

Härligt! Så då har du tagit första sprutan nu? =) Säkert kommer ilskan att lägga sig snart.
  • jaktenpaflow
    Akira Öken skrev 2019-01-09 19:12:56 följande:

Tack så mycket! Jag mår rätt bra. Mest trött och har väldigt svullna bröst. Annars känner jag inte av så mycket. Hur mår du?

Ja de första veckorna är ju de absolut segaste... Det är ju rätt trist väder ute nu så man är ju trött även om man inte är gravid haha:) Jo kag mår bra, ömma bröst fortfarande, växtvärk i magen, könslig för lukter och börjar få foglossning:/ Börjar även känna mig tung och otymplig( redan?!)... Hoppas vi fortsätter följas åt i en gravidtråd:))
  • Etta

Så härligt att allt såg bra ut Akira! :)

Elcca, jag har gjort lite olika, föredrar nog också att testa innan mensen kommer, då har man mer kontroll och kan välja, såå jobbigt att få mens på jobbet som jag också varit med om. Det negativa med att testa tidigt är väl om det är kemisk graviditet som jag haft, då fick jag en av gångerna relativt starkt plus dag 10 och sen knappt synbart på testdagen. Hade jag enbart testat på testdagen så hade jag nog fattat det var för svagt. Fast jag vet inte, man blir ju så ledsen och besviken hur man än gör... Håller alla tummar att det är din tur nu!

• Elcca
    Etta skrev 2019-01-09 19:45:59 följande:

Så härligt att allt såg bra ut Akira! :)

Elcca, jag har gjort lite olika, föredrar nog också att testa innan mensen kommer, då har man mer kontroll och kan välja, såå jobbigt att få mens på jobbet som jag också varit med om. Det negativa med att testa tidigt är väl om det är kemisk graviditet som jag haft, då fick jag en av gångerna relativt starkt plus dag 10 och sen knappt synbart på testdagen. Hade jag enbart testat på testdagen så hade jag nog fattat det var för svagt. Fast jag vet inte, man blir ju så ledsen och besviken hur man än gör... Håller alla tummar att det är din tur nu!

Jo, precis! Jag råkade oxå ut för kemisk graviditet. Man blev ju överlycklig över det där plusset, men jag såg ganska snabbt att det inte blev starkare. Sen 1,5 vecka senare fick jag min mens. Skit händer oavsett hur man gör känns det! Tack för dina tummar. :) det behövs!
  • Raggie

Kan man bli nervös vid äggplocket ? Någon som vet ?

• Elcca
    regina87 skrev 2019-01-09 20:12:52 följande:

Kan man bli nervös vid äggplocket ? Någon som vet ?

Jag var jättenervös. Speciellt andra gången jag gjorde det, då jag hade en väldigt jobbigt första plock. Men jag bad om lugnande innan plocket och det gjorde det hela mycket bättre. Andra plocket var en helt annan upplevelse! :) Så är du nervös tycker jag absolut du ska be om lugnande! Ett tips är också att inte förutsätta att äggplocket ska göra ont, för det är såååå indivudellt. Utan bara ta det som det kommer och som sagt ta emot lugnande och smärtlindring som erbjuds! Kommer gå bra!

Har du något planerat plock?
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018