• Akira Öken

IVF sommar/höst 2018

Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.

Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!

• Svar på tråden IVF sommar/höst 2018
  • Raggie
    LLW skrev 2019-01-16 15:51:32 följande:

Det är absolut möjligt! Har ni bara gjort klart hela utredningen så är det säkert bara köra på. Håller tummarna för dig!

Okej tack så mycket.
  • Sasso122
    Wonderfluff skrev 2019-01-16 14:02:50 följande:
    Förstår att det känns deppigt, men kom ihåg att det räcker med ett ägg och att kvaliteten ofta är bättre vid få ägg!
    OK, det visste jag inte. Då hoppas jag på toppkvalitet på något av dem :)
    Troligtvis äggplock på måndag. 

• Sasso122
    Etta skrev 2019-01-16 15:13:32 följande:
    Förstår besvikelsen men de kan ju mycket väl växa till sig och tror också av vad jag hört att få ger bättre kvalité! Jag får ut många men ej av så god kvalite och därav är det många som inte befruktas.
    Ja, jag håller tummarna för att någon av de små blåsorna har växt till sig till morgondagens VUL. Och att dem som finns är av toppkvalitet :)
  • Elcca

Åh! Känner mig helt förvirrad.

Tog ett test i morse med mitt morgonurin som sååå tydligt positivt.

Men sen tog jag ett sånt där RFSU-testremsa mitt på dagen och det va i stort sätt inget streck alls. Är på RD 8 och alla andra test jag har tagit har varit positiva med olika tydliga resultat.

Är det nog som har erfarenhet från sånna där testremsor? Eller kan det helt enkelt vara så att det nu här misslyckats och jag inte längre har något hcg? Men borde inte mensen komma då?

Detta pest o pina! Oavsett om man tester tidigt eller inte under ruvningstid.

Här är testet från imorse.

• Elcca
    regina87 skrev 2019-01-16 14:12:54 följande:

Första besöket inför ivf imorgon. Mens troligtvis i helgen. Tror ni att man ka få påbörja behandling redan då?

Hur gick det idag!?
  • Etta
    Elcca skrev 2019-01-17 20:05:23 följande:

Åh! Känner mig helt förvirrad.

Tog ett test i morse med mitt morgonurin som sååå tydligt positivt.

Men sen tog jag ett sånt där RFSU-testremsa mitt på dagen och det va i stort sätt inget streck alls. Är på RD 8 och alla andra test jag har tagit har varit positiva med olika tydliga resultat.

Är det nog som har erfarenhet från sånna där testremsor? Eller kan det helt enkelt vara så att det nu här misslyckats och jag inte längre har något hcg? Men borde inte mensen komma då?

Detta pest o pina! Oavsett om man tester tidigt eller inte under ruvningstid.

Här är testet från imorse.

Vad jag fattat så mäter ju testa-tidigt mycket lägre hcg-nivåer än en sån där testremsa, och RD8 är ju väldigt tidigt att testa på! Tror inte du behöver oroa dig, det andra är ju tydligt positivt! Jag har fått neg på RD 8 och sen plus på RD10. (Tyvärr slutade i mf men det var nog senare)
  • Raggie
    Elcca skrev 2019-01-17 20:06:26 följande:

Hur gick det idag!?

Det gick bra. Mycket information med allt.. blir långt protokoll och börjar med nässpray om 19 dagar då jag fick mens idag. Nervöst och lite läskigt
  • Elcca
    Etta skrev 2019-01-17 22:46:23 följande:

Vad jag fattat så mäter ju testa-tidigt mycket lägre hcg-nivåer än en sån där testremsa, och RD8 är ju väldigt tidigt att testa på! Tror inte du behöver oroa dig, det andra är ju tydligt positivt! Jag har fått neg på RD 8 och sen plus på RD10. (Tyvärr slutade i mf men det var nog senare)

Nä, jag försöker tänka att testremsan är mindre känsligt än CB-testet. Har testat med test på jobbet oxå (jobbar på vc) och dom är tydligt positiva. Så jag HOPPAS så att det bara är testen som är kassa.

Har beställt hem andra för att testa med nu i helgen. Man blir typ besatt när man väl fått ett plus..
  • Elcca
    regina87 skrev 2019-01-18 07:06:17 följande:

Det gick bra. Mycket information med allt.. blir långt protokoll och börjar med nässpray om 19 dagar då jag fick mens idag. Nervöst och lite läskigt

Spännande! :) lycka till!
  • Raggie
    Elcca skrev 2019-01-18 07:55:20 följande:

Spännande! :) lycka till!

Tack så mycket! Hur går det för dig?
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018