IVF sommar/höst 2018
Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.
Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!
Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.
Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!
Tack så mycket! Hur går det för dig?
Jo, jag ruvar och har testat positivt redan tidigt. Så nu får vi se om det håller i sig! Är så jobbigt!
Okej va spännande. Förstår om det känns jobbigt.. hoppas allt går bra! Hur många försök har du gjort ?
Jag har gjort 2 behandlingar och 5 insättningar. Detta är min femte insättning. Första insättningen testade jag tidigt på RD 7och fick bara flera svaga plus som försvann efter några dagar och sen började jag blöda.
Resten av insättningarna hann jag aldrig testa innan min mens kom på RD 10.
Så imorrn är RD 10 och jag är såååå nervös!
Hej allihop! Är det fler än jag som blir väldigt trötta under lutinusperioden?
Liten uppföljning: eftersom jag ägglossar lite för tidigt överväger vi att köra stimulering, ovitrelle, lutinus fast inget äggutplock framledes. Som det är nu så gör ivf att jag går miste om dyrbara ägg istället för tvärtom.
Hej allihop! Är det fler än jag som blir väldigt trötta under lutinusperioden?
Liten uppföljning: eftersom jag ägglossar lite för tidigt överväger vi att köra stimulering, ovitrelle, lutinus fast inget äggutplock framledes. Som det är nu så gör ivf att jag går miste om dyrbara ägg istället för tvärtom.
Jag har gjort 2 behandlingar och 5 insättningar. Detta är min femte insättning. Första insättningen testade jag tidigt på RD 7och fick bara flera svaga plus som försvann efter några dagar och sen började jag blöda.
Resten av insättningarna hann jag aldrig testa innan min mens kom på RD 10.
Så imorrn är RD 10 och jag är såååå nervös!
Låter rimligt! Vet ni vad det är som gör att ni har svårt att få barn?
Jag har inte försökt i ett år ännu, så kan egentligen inte säga att jag har sk ofrivillig barnlöshet riktigt ännu. Har regelbunden cykel och normala hormonnivåer, dock lite låg AMH, vilket är normalt eftersom jag är 43. Så anledning till IVF har varit min ålder. Har fått ut ett ägg som hade god kvalitet och blev tillbakasatt, men tog sig inte.
Då kan nog detta verkligen vara värt ett försök! Skönt slippa äggplock också!