• Wonderfluff

IVF sommar/höst 2018

Ellencassandra skrev 2018-09-13 17:22:16 följande:

Ja det beror helt på! Vissa får flera fina blastocyster å frysa å vissa får aldrig nånting till frysen för embryona slutar dela sig eller av annat skäl. Sen kan det bli olika varje behandling. Har fått jätteolika resultat varje ivf :p hoppas det går bra för dig :) du ruvade på en femdagars va?

Tack! Första ivf?en för mig. Verkar ha ägglossat på vänster äggstock strax före äggplock så de fick bara ut ett litet stackars ägg. Döm om min förvåning när det överlevde. Sattes in på dag tre, i måndags. Jag har väldigt lite hopp att det ska ta sig.
  • Wonderfluff
    LillaAw skrev 2018-09-13 17:31:16 följande:

Ja :) många klinker sätter tillbaka dag två om de kan avgöra kvalitén då :) vi valde det själva eftersom alla våra embryon (7st slutade dela sig dag 2 förra försöket) så vågade inte långtidsodla vårt tredje försök. Men nu fick vi två fina blastocyster i frysen så det gick ju bättre denna omgång tack och lov :)

Ok - lustigt att det varierar så. Jag funderar på om ens levnadsvanor, mat, nyttigheter, stress mm kan påverka äggkvaliteten vid olika tidpunkter?
  • Wonderfluff
    Hoppomliv skrev 2018-09-13 21:51:32 följande:

Det bästa stället för ägget är egentligen i livmodern och av den anledningen är det bra att sätta in tidigt- man kan sätta in två dagars också. Men ju längre man väntar desto fler delningar hinner man se och kan på så sätt välja bort de som kanske inte delar sig som de ska efter någon dag för att inte riskera att sätta in ett som slutar dela sig direkt... så hela tiden en avvägning. Har man många befruktade ägg kan man kanske skjuta på det, men har man få sätter man hellre in för att se om det tar sig..

Tack för bra förklaring. Hoppas verkligen att mitt lille ägg som togs ut i fredags blivit en blastocyst och nu håller på att fästa. :). Tycker det har stuckit lite i livmodern idag och brösten är lite mer ömma igen :).
  • Wonderfluff

Någon som vet om en vanlig biverkning av Lutinus är vattniga, rinniga flytningar? Det rinner ut när jag tex hostar. Har hört att det är ett grqviditetstecken, men är ju då tidigt ännu, och kanske Lutinus är boven?

• Wonderfluff
    Ettnamn4sep skrev 2018-09-14 09:19:03 följande:

Hej,

Jag har fått såna flytningar. Vattniga. Det kan absolut vara en biverkning av Lutinus,det sa min läkare till mig. Om det är ett tecken på graviditet vet jag inte :)

ok! Jo googlade och det kan va ett graviditetstecken men är säkerligen inte det i det här fallet :).
  • Wonderfluff
    Ettnamn4sep skrev 2018-09-14 09:45:44 följande:

Det hoppas jag att det är för oss båda! :)

Ja men vågar inte hoppas :). Tror det är det ökade progesteronet som ger dessa flytningar.
  • Wonderfluff
    mammsen79 skrev 2018-09-14 11:37:33 följande:

Det är normalt sa sköterskan till mig, jag har mer tjocka rosa aktiga flytningar

ok. jag hade nidblödning senast jag blev gravid (rosa flytningar i 3-4 dar). Känns lite negativt att jag inte har det nu.
  • Wonderfluff
    LillaAw skrev 2018-09-14 23:57:51 följande:

Ruvardag 6 och har haft ont som mensvärk i magen och ländryggen. Konstigt. Känns tidigt med menskänningar redan men det har aldrig varit positivt med sådana känningar förut då det betytt misslyckat ivf. Känner mig lite nere nu :/

Jag är på RD 5 och hade mensvärk igår. Kan inte det ändå vara en effekt av progesteronet alt. graviditet?
  • Wonderfluff

Här är de symptom jag har på RD5, de kommer och går lite. Vore jätteintressant att höra vad ni andra upplever! Jag har lutinus för övrigt. 1a IVF?en för mig så vet inte hur det ?ska kännas?. Dela gärna med er oxå :).

- ömma bröst inkl bröstvårtor

- vattniga flytningar

- mensvärk

- trött

- livliga drömmar

- andfådd

- högre puls än vanligt (hade jag även av Gonal-f/Orgalutran)

- frusenhet

- lite humörsvängningar (typ pms)

- stor mage

- lite mer hård i magen än vanligtvis

Svar på tråden IVF sommar/höst 2018