• Akira Öken

IVF sommar/höst 2018

Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.

Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!

• Svar på tråden IVF sommar/höst 2018
  • Jooosen
    LillaAw skrev 2018-08-20 09:56:12 följande:

Vi skulle på återföring idag men de ringde och sa att ingen klarat sig till blastocyst. Så vi har inga kvar. Av 7 stycken befruktade. Är helt förstörd. Vet inte hur jag ska orka mera :(

Beklagar :( Fyfan vad jobbigt för er. Vet inte va ja ska säga. Hoppas du hittar styrka snart. Vet dom varför ingen klarade sig? finns d nån förklaring på sånt?
    Ofrivilligt barnlös. Väntar på kallelse för första ivf-försöket
  • Inalina

Vi skulle på återföring idag men de ringde och sa att ingen klarat sig till blastocyst. Så vi har inga kvar. Av 7 stycken befruktade. Är helt förstörd. Vet inte hur jag ska orka mera :(

Neeeej fy vad orättvist så ledsen för din skull!!! tillåt er att sörja och vara ledsna, det kommer ljusare tider men bearbeta detta först så ni kan gå vidare.

Förstår inte varför de inte återför på dag 3 istället om man inte har typ 10 embryon som lever på dag 2-3, det är ju bevisligen många som aldrig blir blastocyst till slut, har hört att upp till 30 % kan klara sig men det blir ju inte så många om man inte har jättemånga embryon Rynkar på näsan stor kram!
  • Inalina
    jaktenpaflow skrev 2018-08-20 10:13:50 följande:
    Ja det känns bra att de har mig under observation. Skönt att få en andra åsikt inte bara IVF kliniken... Tack snälla! Hur mår du? Hur går allt för dig?
    Jag ska genomgå stimulerad FET så har precis börjat med hormoner nu för att slemhinnan ska tjocka till sig fint. blir förmodiligen återföring dag 18 vilket är den 4 sep! =)

vad får du för behandling nu när du ligger inne? 
  • Percafluviatilis

Nej, så tråkigt :( Jag vet att det inte finns något tröstande att säga men jag kan säga att jag vet hur det känns iallafall. När detta hände oss gick jag sönder inombords och även min partner tog det hårt. Vi ordinerade oss själva några månaders vila. Det är så klart olika hur man hanterar det och det är lika okej att vilja försöka så fort som möjligt igen. Mitt råd är endast ett, var SNÄLL mot dig själv nu. Gör precis det du vill och känner för. Sjukskriv dig en vecka och ta hand om dig om det behövs. Gör saker du brukar må bra av. Träffa vänner du känner dig trygg med där du kan slappna av och få tänka på något annat. Men bara just det, att vara snäll mot sig själv är nog det viktigaste man måste göra. Stor kram.
  • Akira Öken
    jaktenpaflow skrev 2018-08-20 00:00:12 följande:

Jag är ordentligt svullen och så jobbigt att röra mig... Var en läkare som gjorde ett vaginalt ultemig som behövde hämta en kollega för att få en andra åsikt. Blev livrädd! Då kom överläkaren och började fråga massa frågor om IVF kliniken. Hon verkade inte allt för glad... Annars mår jag bra och försöker tänka positivt. Det har ju förmodligen blivit såhär pga att jag blev gravid... Så nu får vi se hur länge jag blir kvar. Hur mår du? Kram

Låter ju lite som att de tycker att ivf-kliniken borde ha haft bättre uppföljning av ditt mående. Hur mår du idag?

Jag mår lite bättre nu, men under förra veckan var det riktigt tungt några dagar.
  • Akira Öken

Fy vad ledsen jag blir för din skull! Vi har varit med om liknande ett par gånger och jag kan tänka mig hur jävligt det känns just nu. Vet inte vad jag kan säga till tröst. På något sätt kommer man vidare. Skickar en stor kram
  • LLW

Beklagar verkligen :( fy fan rent ut sagt. Så jäkla tufft :(
  • jaktenpaflow
    Inalina skrev 2018-08-20 10:43:57 följande:

Jag ska genomgå stimulerad FET så har precis börjat med hormoner nu för att slemhinnan ska tjocka till sig fint. blir förmodiligen återföring dag 18 vilket är den 4 sep! =)

vad får du för behandling nu när du ligger inne? 

Spännande! Vad är det för hormoner? Visst får du tillbaka 5 dagars? Har du gjort en insättning förut?

Dessvärre kan de inte göra så mkt förutom att kontrollera hur mkt jag dricker, kissar, vägen, ta mått på magen och blodprover... Sen tar jag blodförtunnande sprutor varje kväll:( Så bra att de har koll men jobbigt att inte kunna göra ngt. Bara att vänta på att kroppen tar hand om vätskan själv...
  • jaktenpaflow
    Akira Öken skrev 2018-08-20 12:34:04 följande:

Låter ju lite som att de tycker att ivf-kliniken borde ha haft bättre uppföljning av ditt mående. Hur mår du idag?

Jag mår lite bättre nu, men under förra veckan var det riktigt tungt några dagar.

Ja det kändes lite som att de tyckte kliniken kört på för hårt. Men jag tycker verkligen inte att de gjort det. De var supernoga med att göra undersökning och tog blodprov sen smällde det till efter ET. Till och med nu så har jag inga tecken på överstimulering när man tittar på blodprovet, endast rikligt med vätska i buken. Så förhoppningsvis är jag väl ett konstigt undantagsfall... Mår bra förutom att jag har en 8 kg vattenmelon i magen..:)

Är det hormonerna som påverkar så att det blir tungt eller är det hela processen? Var du klar med nedregleringen?
  • Inalina
    jaktenpaflow skrev 2018-08-20 13:19:55 följande:
    Spännande! Vad är det för hormoner? Visst får du tillbaka 5 dagars? Har du gjort en insättning förut?

Dessvärre kan de inte göra så mkt förutom att kontrollera hur mkt jag dricker, kissar, vägen, ta mått på magen och blodprover... Sen tar jag blodförtunnande sprutor varje kväll:( Så bra att de har koll men jobbigt att inte kunna göra ngt. Bara att vänta på att kroppen tar hand om vätskan själv...
    Estrofem heter de, 2 mg som jag tar 3 ggr per dag. jag kommer också ta blodförtunnande sprutor från insättning för att inte bilda blodproppar - fram till v 12 minst (om jag nu kommer så långt), sedan äter jag även prednisolon (kortison) för att inte min kropp ska stöta bort blastocysten när den kommer. så jag knarkar i princip inför den här IVF, lite sjukt men vad gör man inte Skäms kommer du behöva fortsätta med blodförtunnande när du kommer hem och i så fall hur länge..?
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018