IVF sommar/höst 2018
Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.
Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!
Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.
Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!
Vi skulle på återföring idag men de ringde och sa att ingen klarat sig till blastocyst. Så vi har inga kvar. Av 7 stycken befruktade. Är helt förstörd. Vet inte hur jag ska orka mera :(
Vi har ett barn efter tidigare IVF behandling (4e försöket lyckades vi) och nu är det dags för FET i stimulerad cykel. Ni som gjort FET i stimulerad cykel- har ni tagit bromssprutor som tex orgalutran då med eller inte? Jag gör behandling på distans o nått känns lite fel... har spruta hemma sen o funderar på att ta o sen ringa imorgon.. behöver er input!
Sista försöket innan semestern så fick de ut ganska många ägg och typ 16 blev befruktade eller liknande. De ringde ca dag tre och vi bokade återförandet då dag fem, för typ åtta hade gått vidare. I bilen på väg till kliniken ringde de och sa att det blev inget, inget delade sig som det borde så vi skulle inte göra något. Fick vända bilen och köra hem igen hade kört ca halvvägs dvs 2tim. Det var jobbigt kan jag säga. Så jag har en aning om hur du kan tänkas må.
Låter iallafall mysigt att kunna passa på att semestra lite samtidigt :)
Jobbigt att inte veta vad som är fel, måste va hemskt frustrerande, speciellt eftersom man då inte vet hur man ska hjälpa kroppen heller, men de blir nog bra nu när ni får professionell hjälp :)
Mina äggledare hade pga en gammal infektion som måste legat i flera år, växt ihop, även upp i buken och levern, livmodern och så... Så det var "en enda röra" där inne enligt läkarna som opererade mig. Det är konstigt att jag aldrig känt nånting av det, men men.. de är som det är. Problemet är att eftersom sammanväxningarna har gått upp i livmodern och buken så även med IVF hjälp så har ägget extremt svårt att fästa i livmodern när det är massa ärrbildningar osv på väggarna där inne, så vi har inte jätte stor chans att lyckas även med hjälp, men vi skall försöka igen iallafall har vi tänkt, så får vi se hur psyket klarar det denna gång.
Jag har en dotter sedan tidigare relation, fick henne när jag va 18 år. Hon är 8 år gammal nu, alla kompisar och kusiner har syskon och hon förstår inte varför inte jag vill ha ett till barn så hon oxå får ett syskon. DET gör ont. Men hon är för liten för att förstå, så jag brukar säga att vi redan har en så perfekt dotter så vi är nöjda med bara henne. Men innerst inne vill man bara säga som det är. Men det får vänta ett par år till.
Mensdag 5 dag, borde ha mens en dag till, sen är de bara att vänta tills ägglossning, så man kan vänta på insättning ;) Detta eviga väntande alltså. tröttnat på de innan man ens är igång på riktigt igen! haha.
Några råd ni kan ge angående hormon sprutorna? Ska snart börja med dem.
Ja, tänk om man visste vad som ger bra resultat inte! Tänker att det är så mycket som ska stämma och att både ägg och spermie ska vara bra för att det ska bli något. Hoppas på din 3-dagars! Vilken ruvardag är du på nu? Hur känns det?
Låter iallafall mysigt att kunna passa på att semestra lite samtidigt :)
Jobbigt att inte veta vad som är fel, måste va hemskt frustrerande, speciellt eftersom man då inte vet hur man ska hjälpa kroppen heller, men de blir nog bra nu när ni får professionell hjälp :)
Mina äggledare hade pga en gammal infektion som måste legat i flera år, växt ihop, även upp i buken och levern, livmodern och så... Så det var "en enda röra" där inne enligt läkarna som opererade mig. Det är konstigt att jag aldrig känt nånting av det, men men.. de är som det är. Problemet är att eftersom sammanväxningarna har gått upp i livmodern och buken så även med IVF hjälp så har ägget extremt svårt att fästa i livmodern när det är massa ärrbildningar osv på väggarna där inne, så vi har inte jätte stor chans att lyckas även med hjälp, men vi skall försöka igen iallafall har vi tänkt, så får vi se hur psyket klarar det denna gång.
Jag har en dotter sedan tidigare relation, fick henne när jag va 18 år. Hon är 8 år gammal nu, alla kompisar och kusiner har syskon och hon förstår inte varför inte jag vill ha ett till barn så hon oxå får ett syskon. DET gör ont. Men hon är för liten för att förstå, så jag brukar säga att vi redan har en så perfekt dotter så vi är nöjda med bara henne. Men innerst inne vill man bara säga som det är. Men det får vänta ett par år till.
Mensdag 5 dag, borde ha mens en dag till, sen är de bara att vänta tills ägglossning, så man kan vänta på insättning ;) Detta eviga väntande alltså. tröttnat på de innan man ens är igång på riktigt igen! haha.