• Akira Öken

IVF sommar/höst 2018

Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.

Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!

• Svar på tråden IVF sommar/höst 2018
  • Kumminsilver
    Akira Öken skrev 2018-08-19 22:16:42 följande:
    Hoppas att ni har fått bra besked under helgen!
    Det blev 3 femdagars till frysen. Känns såklart väldigt skönt att ha dem där men har ändå funderat en hel del på varför resultatet blivit så annorlunda denna gången. Förra gången blev 6/10 embryon blastocyster av toppkvalitet, denna gången har 3/12 klarat sig till dag fem (kanske 4 beroende på hur det gått med den 3-dagars jag ruvar på) och kvaliteten vet jag inte.
  • Kumminsilver
    jaktenpaflow skrev 2018-08-19 22:18:15 följande:

Usch nu har jag precis blivit inlagd för observation av min överstimulering. Rikligt med vätska i buken och förstorade äggstockar, andningen och lungorna var något påverkade:( Någon som har erfarenhet kring detta? Verkligen inte att leka med det här...

Fy vad jobbigt :( Hoppas verkligen att du blir bra snart!
  • Kumminsilver
    LillaAw skrev 2018-08-20 09:56:12 följande:

Vi skulle på återföring idag men de ringde och sa att ingen klarat sig till blastocyst. Så vi har inga kvar. Av 7 stycken befruktade. Är helt förstörd. Vet inte hur jag ska orka mera :(

Har inga ord. Förstår att du är förstörd, besvikelsen måste vara enorm. Beklagar verkligen! :(  {#emotions_dlg.flower}
  • Wishful
    jaktenpaflow skrev 2018-08-19 22:18:15 följande:

Usch nu har jag precis blivit inlagd för observation av min överstimulering. Rikligt med vätska i buken och förstorade äggstockar, andningen och lungorna var något påverkade:( Någon som har erfarenhet kring detta? Verkligen inte att leka med det här...

Men usch stackars dig. Men bra med observation så att de håller koll på hur du mår.
  • Wishful
    LillaAw skrev 2018-08-20 09:56:12 följande:

Vi skulle på återföring idag men de ringde och sa att ingen klarat sig till blastocyst. Så vi har inga kvar. Av 7 stycken befruktade. Är helt förstörd. Vet inte hur jag ska orka mera :(

Nej men usch stackars er! Måste kännas jättejobbigt.
  • jaktenpaflow
    Inalina skrev 2018-08-20 15:07:46 följande:

Estrofem heter de, 2 mg som jag tar 3 ggr per dag. jag kommer också ta blodförtunnande sprutor från insättning för att inte bilda blodproppar - fram till v 12 minst (om jag nu kommer så långt), sedan äter jag även prednisolon (kortison) för att inte min kropp ska stöta bort blastocysten när den kommer. så jag knarkar i princip inför den här IVF, lite sjukt men vad gör man inte  kommer du behöva fortsätta med blodförtunnande när du kommer hem och i så fall hur länge..?

Ja precis, vad gör man inte? Helt sjukt vad man ska behöva gå igenom!! Jag ska också ta dem fram till v.12! Helt otroligt lång tid! Sen Lutinus på det... spännande med insättning snart:)
    Y
  • jaktenpaflow
    Kumminsilver skrev 2018-08-20 19:29:06 följande:

Fy vad jobbigt :( Hoppas verkligen att du blir bra snart!

Ja verkligen... Såhär vill jag endast må som höggravid:)

Vilka fina resultat ni fick! 3 st fina till frysen och ruvar på en va? Hoppas verkligen en av dem är er framtida bebis!
  • Kumminsilver
    jaktenpaflow skrev 2018-08-20 21:04:05 följande:
    Ja verkligen... Såhär vill jag endast må som höggravid:)

Vilka fina resultat ni fick! 3 st fina till frysen och ruvar på en va? Hoppas verkligen en av dem är er framtida bebis!
    Jag ruvar på en 3-dagars, så vet ju inte om den också klarade sig till blastocyst eller inte. Ja, en dröm vore att alla fyra blir bebisar, skulle gärna vilja ha flera barn så det hade ju varit smidigt att slippa fler stimuleringar och uttag ;)

Går runt och väntar på att få veta hur det gått nu. Tycker alltid det känns som tiden går såå långsamt innan man kan testa.
  • Akira Öken
    jaktenpaflow skrev 2018-08-20 13:27:49 följande:

Ja det kändes lite som att de tyckte kliniken kört på för hårt. Men jag tycker verkligen inte att de gjort det. De var supernoga med att göra undersökning och tog blodprov sen smällde det till efter ET. Till och med nu så har jag inga tecken på överstimulering när man tittar på blodprovet, endast rikligt med vätska i buken. Så förhoppningsvis är jag väl ett konstigt undantagsfall... Mår bra förutom att jag har en 8 kg vattenmelon i magen..:)

Är det hormonerna som påverkar så att det blir tungt eller är det hela processen? Var du klar med nedregleringen?

Fy! 8 kg låter som en riktigt stor vattenmelon! Är du kvar på sjukhuset? Mår du bättre nu?

Det är hormonerna som påverkar. Processen i sig är ju jobbig, när man aldrig vet innan hur resultatet ska bli. Samtidigt är det ju inget man kan påverka, så jag tänker inte så mycket på det (men det är klart det finns i tankarna). Det är ju vår 5:e behandling och den sista som finansieras av landstinget. Var på kliniken för några dagar sedan för ultraljud och blodprov och fick besked om att jag är nedreglerad. Tar nu 3 sprutor om dagen (Menopur och Suorefact). Nästa ultraljud är i slutet på veckan. Då ska vi också få prata med en kurator.
  • Akira Öken
    Kumminsilver skrev 2018-08-20 19:27:44 följande:

Det blev 3 femdagars till frysen. Känns såklart väldigt skönt att ha dem där men har ändå funderat en hel del på varför resultatet blivit så annorlunda denna gången. Förra gången blev 6/10 embryon blastocyster av toppkvalitet, denna gången har 3/12 klarat sig till dag fem (kanske 4 beroende på hur det gått med den 3-dagars jag ruvar på) och kvaliteten vet jag inte.

Ja, tänk om man visste vad som ger bra resultat inte! Tänker att det är så mycket som ska stämma och att både ägg och spermie ska vara bra för att det ska bli något. Hoppas på din 3-dagars! Vilken ruvardag är du på nu? Hur känns det?
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018