IVF sommar/höst 2018
Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.
Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!
Nu startar vi snart vår 5:e IVF-behandling.
Häng gärna på i tråden, så hjälps vi åt att stötta varandra!
Usch nu har jag precis blivit inlagd för observation av min överstimulering. Rikligt med vätska i buken och förstorade äggstockar, andningen och lungorna var något påverkade:( Någon som har erfarenhet kring detta? Verkligen inte att leka med det här...
Vi skulle på återföring idag men de ringde och sa att ingen klarat sig till blastocyst. Så vi har inga kvar. Av 7 stycken befruktade. Är helt förstörd. Vet inte hur jag ska orka mera :(
Usch nu har jag precis blivit inlagd för observation av min överstimulering. Rikligt med vätska i buken och förstorade äggstockar, andningen och lungorna var något påverkade:( Någon som har erfarenhet kring detta? Verkligen inte att leka med det här...
Vi skulle på återföring idag men de ringde och sa att ingen klarat sig till blastocyst. Så vi har inga kvar. Av 7 stycken befruktade. Är helt förstörd. Vet inte hur jag ska orka mera :(
Estrofem heter de, 2 mg som jag tar 3 ggr per dag. jag kommer också ta blodförtunnande sprutor från insättning för att inte bilda blodproppar - fram till v 12 minst (om jag nu kommer så långt), sedan äter jag även prednisolon (kortison) för att inte min kropp ska stöta bort blastocysten när den kommer. så jag knarkar i princip inför den här IVF, lite sjukt men vad gör man inte kommer du behöva fortsätta med blodförtunnande när du kommer hem och i så fall hur länge..?
Fy vad jobbigt :( Hoppas verkligen att du blir bra snart!
Ja det kändes lite som att de tyckte kliniken kört på för hårt. Men jag tycker verkligen inte att de gjort det. De var supernoga med att göra undersökning och tog blodprov sen smällde det till efter ET. Till och med nu så har jag inga tecken på överstimulering när man tittar på blodprovet, endast rikligt med vätska i buken. Så förhoppningsvis är jag väl ett konstigt undantagsfall... Mår bra förutom att jag har en 8 kg vattenmelon i magen..:)
Är det hormonerna som påverkar så att det blir tungt eller är det hela processen? Var du klar med nedregleringen?
Det blev 3 femdagars till frysen. Känns såklart väldigt skönt att ha dem där men har ändå funderat en hel del på varför resultatet blivit så annorlunda denna gången. Förra gången blev 6/10 embryon blastocyster av toppkvalitet, denna gången har 3/12 klarat sig till dag fem (kanske 4 beroende på hur det gått med den 3-dagars jag ruvar på) och kvaliteten vet jag inte.