IVF sommar/höst 2018
Jag trodde det är det i sprutorna?
Jag trodde det är det i sprutorna?
Tack för alla glada tillrop! Äggplocket gick bra (Men gjorde rätt ont) och resulterade i 15 ägg! Nu går vi in i en annan del av processen med väntan och försiktigt hopp om flera befruktade ägg och återföring.
Lycka till! Är också pepp på äggplock sjukt nog :D
Vi behöver inte oroa oss längre. Fick bekräftar idag att det inte fanns något i livmodern. Skönt att inte behöva oroa sig längre iallfall...
Wow vilket resultat!
Wow så många!!! Hur länge ska de odlas nu? Det måste ha varit ett toppenresultat om du jämför alla ÄP du gjort eller? Hur mår du nu efteråt? Jag har första kontrollen på fredag (sprutdag 8)
Wow!!! Vad roligt att ni fick så många ägg :) vad glad jag blir för din skull. Hoppas på många mogna och sen befruktade nu också. Du måste skriva i morgon och berätta hur många som blev befruktade.
Jag är själv överlycklig idag då jag precis fått veta att vi fick 2 blastisar till frysen. Vi har haft vårt bästa resultat hittills, 14 ägg ut/ 12 mogna/7 befruktade/4 blastisar. 2 till mig och 2 till frysen. Känns som om de måste vara bättre kvalité den här gången än tidigare.
En riktig lyckodag för oss båda, känns som om man förtjänar det när man jobbat i motvind i flera år.
Jippi! So far so good! Underbart
Jag hejar på och hoppas på många befruktade!! 15 ägg låter ju jättebra i alla fall! kram!
Håller tummarna för många befruktade! Är det rekord i antal för dig? :)
Jag har plock på fredag. Ovitrelle ikväll.
Jag förstår. Jag håller tummarna för minst 50% denna gång! Och att de som befruktas är riktigt fina.
Tack :) Femte plocket blir det. Hoppas det blir lugnare än sist då äggplockssugen gick sönder så de inte fick ut äggen. Paniken alltså. Men det löste ju sig. De såg 6 blåsor av bra storlek igår och en mindre på gång samt en på 10 mm. Bästa vul-resultatet hittills så jag försöker hålla mig försiktigt hoppfull.
Låter som ett bra resultat! Nu håller vi tummarna för att det går denna gång!
Känner inte av någonting speciellt, nej. Bara sprutdag 6. När började det kännas att man är lite uppblåst och så? Jag försöker leva precis som vanligt, tränar dagligen i princip utan känningar.
Cd 9 och en blåsa uppmätt till ca 13mm. Min slemhinna hänger dock inte med som endast va 3 mm. Är så ledsen. Blir nog ingen återföring denna cykel om inte ett mirakel skulle ske o den växer jättemycket sista dagarna. Sen kommer jul o då passerar ännu mer tid samt en resa inbokat två veckor i januari. Allt känns piss :(
Jag gör min första IVF nu och hade äggplock i går. 23 blåsor men 14 ägg funna.. Preliminär insättning i morgon, de ringer under dagen om det ändras (risk för överstimulering) eller inget befruktas.. bara till att vänta :) vad grymma ni är alla som kämpar!