• Akira Öken

IVF sommar/höst 2018

Jooosen skrev 2018-12-03 18:12:55 följande:

Slemhinnan va ju bara 3 mm i torsdags och vi förmodade att det inte blir någon återföring av fryst blasto. Var där i eftermiddags igen 4 dagar senare - den var 7,3 mm!!! Så jävla glad. Nu tar jag första ovitrellesprutan ikväll, andra på fredag och sedan återföring på måndag 10 december. Hoppas de klarar upptining. Tänk vilken 30 årspresent det skulle kunna blir med plus. Vågar inte hoppas.

Heja slemhinnan!!
  • Akira Öken
    Annanathalia skrev 2018-12-03 18:37:25 följande:

Nu har vi haft insättning idag dag 5, herre alltså, kan inte förstå hur den där lille saken kan stanna kvar där inne. Känns mest rimligt att jag kissade ut ägget 15 min efter insättningen. Men men heja heja.

Hur har ni känt i livmodern efter ägguttag, jag har en hel del känningar. Kanske inte så konstigt men ändå!

På ruvardag 3 och instämmer i "heja heja" för oss alla som väntar! Det är ju mycket sådant i hela processen - väntan.

Jag tycker det har varit olika från gång till gång. Tog ut 15 ägg i onsdags och tycker fortfarande det smärtar att gå mer än korta sträckor.
  • Akira Öken
    mammsen79 skrev 2018-12-04 19:04:04 följande:

Nu är jag öm nertill någon mer som varit det några dagar innan äggplock? Var på kontroll igår har ju en stor äggblåsa på 21 mm de andra låg på 18 17 15 12 o höjde min dos till 300 istället för 225 sista sprutan ikväll o fyrmandel sprutan som jag avskyr. Ovitrelle i morgon o ställer in mig på sjuk trötthet i 1 veckas tid nu framöver så som jag blev sist då det är hcg hormon i. Någon annan som reagerar på den sprutan?

Brukar vara väldigt öm kring äggstockarna mot slutet av en behandling. Det är ju väldigt mycket mer än vanligt som ska få plats. Har inte upplevt trötthet av Ovitrelle.
  • Akira Öken
    Annanathalia skrev 2018-12-05 22:03:04 följande:

Ja verkligen, konstant väntan och så många steg att gå igenom och förhoppningsvis gå igenom lyckosamt. Hur går det för dig?

Det går bra! Eller? Jag väntar. Ruvardag 7 nu och åtminstone inget blod än. Har köpt ett test och tänkte testa på söndag. :) Hur går det för dig?
  • Akira Öken
    Fröken Rabarber skrev 2018-12-07 07:55:30 följande:

Generell fråga: jag har inte varit öppen med särskilt många om IVF, tror det är max 3-4 vänner som känner till det hela. Vet era anhöriga eller planerar ni att berätta om processen när ni väl är gravida? Jag har haft en tanke om att berätta först efter att barnet är fött. Hur tänker ni?

Jag har pratat hejvilt med familj och vänner. Det ångrar jag lite nu när vi är inne på tredje året med ivf. På jobbet har jag bara berättat för min chef och mina närmaste kollegor. Jag pratar gärna om det, men på mina villkor. Tycker det är asjobbigt när folk frågar hur det går. Har därför varit tydlig med att jag berättar om det finns något att berätta.

Tycker spontant inte att det finns någon anledning att berätta efter att barnet är fött (Om det inte känns väldigt viktigt att andra får veta vad ni fått gå igenom). Tycker man har lika lite skyldighet att informera om ivf som vilken ställning som användes under sexet när barnet blev till. :)
  • Akira Öken
    nypan78 skrev 2018-12-07 11:12:25 följande:

Har just klarat äggplocket. 14 fick dem ut!!! Galet många. Med tanke på att jag är 40 år. Trodde på max 7 so man såg i måndags på kontrollen. Nu hoppas vi på många befruktade...

Vad skönt att ett gick bra! Och vilket resultat! Hur mår du ikväll?
  • Akira Öken
    nypan78 skrev 2018-12-07 21:57:33 följande:

Gud vad spännande. RD 7 borde funka att se ngt resultat om man fått blastos. Så spännande!!!

Ingen blastocyst denna gång, dock 2 tvådagars.
  • Akira Öken
    Annanathalia skrev 2018-12-07 22:41:34 följande:

Grymt! Spännande, känner du någon magkänsla? Ruvardag 5 för mig, tänker att jag försöker hålla mig för test till tis/ons :)

Nej, har ingen magkänsla. Även om jag hoppas lite försiktigt på att det ska vara positivt, så vågar jag inte hoppas så mycket. Ett plus känns som en ouppnåelig dröm. Känner du av något?
  • Akira Öken
    My102 skrev 2018-12-08 07:57:31 följande:

Här här testen nu blanka.

Jag tog ett vanligt CB som ska visa plus i torsdags och det kom fram ett blått streck, smalt och tunt men blått. Har testat i tre års tid och har bokstavligen aldrig fått så förrut. Spökstreck vet jag hur dom ser ut men detta var blått!

Igår och idag är CB early helt blankt. Troligtvis kemiskt missfall eller vad det heter... ska bli intressant och se vad Falun säger nu och vad vi kan göra. Jag blir så ledsen.. bröt ihop igår och tänkte att nu får det vara nog, vill ha tillbaka mig själv, min kropp, pengar! .. sambon vet inget, tror jag måste få bryta ihop själv först för att kunna vara ett stöd till honom sen. Hade så gärna velat överraska honom med ett positivt test :(.

Har någon fått intralipid som jag? Hur ofta får ni doserna i såfall? Har även hört att många får ta ovitrelle i flera omgångar,

Någon som vet varför?

Nu blir det att dricka en jäkla massa bubbel och glögg och kanske få upp lusten att ligga igen.. detta tär på en verkligen.

Om jag räknar rätt blir det återföring i slutet av januari.

Fy vad tråkigt! Förstår verkligen att du bröt ihop. Det är en sån sorg varje gång och man investerar så mycket av sig själv i detta. Skickar en stor kram
  • Akira Öken
    authentic skrev 2018-12-08 09:57:12 följande:

Bara en dag kvar till test nu då, spännande :) hoppas innerligt att ni får ett plus.

Mm, hoppas också det, lite försiktigt. Det skulle vara mitt första plus någonsin i så fall. Hur mår du?
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018