• Akira Öken

IVF sommar/höst 2018

mammsen79 skrev 2018-12-11 16:05:46 följande:

Hur räknar man ruvdag?

Man brukar räkna dagen efter återföring som ruvardag 1.
  • Akira Öken
    Fröken Rabarber skrev 2018-12-11 17:57:49 följande:

Nu ni! Nu har jag blivit ruvare för första gången! Fick tillbaka en fin blastocyst, och tre blastocyster till frysen. Övriga fyra befruktade ägg behövde odlas några dagar till för att se om de skulle klara av att frysas. :)

Wow! Grattis till ett jättefint resultat! Och till ruvningen!
  • Akira Öken
    My102 skrev 2018-12-11 18:43:44 följande:

Tydligen är jag ung, i sammantaget, och detta var vår första IVF behandling.

Ah. Ja, jag har förstått det som att de brukar vilja göra det först efter ett man gjort ett antal återföringar utan resultat.
  • Akira Öken
    Percafluviatilis skrev 2018-12-12 06:40:17 följande:

Här blev det negativt igen. Fjärde återföringen :( Enda lilla ägget från denna omgång var tydligen ingen krigare som vi hade hoppats på.

Fy vad tråkigt att höra! Stor kram på dig!
  • Akira Öken
    My102 skrev 2018-12-12 14:56:37 följande:

Hur går det för dig? När har du officiell testdag?

Ser positivt ut. Men testdag är först på söndag. Hur mår du?
  • Akira Öken
    nypan78 skrev 2018-12-12 16:33:31 följande:

Sådär ja, nu är även jag ruvare ????! 2 embryon tillbaka enligt önskan, fast doktorn frågade lite hur jag tänkte. Trodde inte ens det skulle bli en liten diskussion kring hur vi tänker. Av de 4 embryon som fanns var en i tid och "pulserande, pumpande" som doktorn beskrev det (vad betyder det egentligen??) och de andra tre var lite "efter" och skulle odlas vidare till imorgon för evtl. nedfrysning. Efter lite check i datorn och siffrorna sa doktorn ok. Jag är ändå 40 år nu och oddsen för en tvillinggraviditet beräknas som liten.

Hur bra det där bättre embryot var undrar jag dock, har ni också fått definitionen "pulserande" typ? Antar att det är ett fint resultat men man blir ju så osäker och nojjig när man satsar på dessa behandlingar...

Grattis till ruvningen! Tolkar läkarens "utlåtande" som att embryot ser "piggt och starkt" ut. Det låter väldigt positivt!
  • Akira Öken
    Annanathalia skrev 2018-12-12 20:01:51 följande:

Alltså jag skall testa egentligen på fredag men hade tänkt testa imorgon när jag vaknar men vågar inte. Känns som jag kommer tappa det när som, är hellre ovetande men lever på hoppet än att stå där med ett negativt resultat. Känner mig helt livrädd. Måste säga att jag är så glad för att kunna läsa om er andra som kämpar för annars hade jag känt mig ensammast i världen vid det här laget.

Åh vad svårt! Har alltid väntat till testdag efter mina 5 tidigare återföringar. Den här gången ville jag hellre se ett negativt test än vänta på den förhatliga mensen. Vet inte vilket som hade inneburit mest ångest. Det finns ju egentligen inget "rätt". Du kanske ska leva på hoppet imorgon och testa på fredag? Hur känns det i kroppen?

Instämmer om värdet i att ha ett sånt här forum. Det är verkligen skönt att få dela allt detta omöjliga (!).
  • Akira Öken
    invidadel skrev 2018-12-12 20:32:27 följande:

Hur mår ni ruvare?? Trott att jag blivit överstimulerad till att bli rädd för MF (har testdag 19/12), har såå ont i hela ryggen/benen har knappt kunnat jobba. Heelt trött o ont i kroppen också.

Jag mår rätt kasst. Bättre idag än igår dock.

Låter inte alls bra! Har du varit i kontakt med din klinik? Feber? Känner du dig riktigt dåligt ska du kanske ta kontakt med 1177, gissar att de kommer att uppmana dig att söka akut för detta. Som jag förstår det brukar överstimulering inte påverka graviditeten, dock kan graviditet förvärra överstimuleringen.
  • Akira Öken
    My102 skrev 2018-12-12 21:30:24 följande:

Åh vad skönt att höra! Jag börjar se ljuset igen. Eller det är väl hoppet som kommer tillbaka helt enkelt. Lite svackor ibland men mest utifrån hur min sambo känner sig och det gör mig lite ledsen. Han behöver mer tid än jag att bearbeta.

Skönt med lite ljus! Ja, man är ju olika, men båda måste ju få plats. Blir det lite att hans känslor tar över just nu? Kan ni stötta varandra?
  • Akira Öken
    nypan78 skrev 2018-12-12 21:41:13 följande:

Jo, den ena iallafall. Han sa också att de som skall vidareodlas till imorgon (och var lite långsammare) brukar kunna bli något och då oftast flickor. Trodde det var killarna som var lite segare där  

Hoppas iallafall att "flickorna" är bra nog för frysen imorgon.

Håller tummarna för dig nu!! Känningar?

Mm, det verkar inte vara så ovanligt att några tar lite längre tid på sig. Hoppas att de kan frysas! Är ju alltid en liten trygghet att ha något kvar.

Tack för tummar! Har nog lite känningar i form av spända bröst, metallsmak, kissnödig ofta och trötthet. Sover dåligt också. Och gråter lätt och ofta. Men vem vet vad som är det ena eller det andra. Mycket oro.
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018