IVF sommar/höst 2018
Hur räknar man ruvdag?
Hur räknar man ruvdag?
Nu ni! Nu har jag blivit ruvare för första gången! Fick tillbaka en fin blastocyst, och tre blastocyster till frysen. Övriga fyra befruktade ägg behövde odlas några dagar till för att se om de skulle klara av att frysas. :)
Tydligen är jag ung, i sammantaget, och detta var vår första IVF behandling.
Här blev det negativt igen. Fjärde återföringen :( Enda lilla ägget från denna omgång var tydligen ingen krigare som vi hade hoppats på.
Hur går det för dig? När har du officiell testdag?
Sådär ja, nu är även jag ruvare ????! 2 embryon tillbaka enligt önskan, fast doktorn frågade lite hur jag tänkte. Trodde inte ens det skulle bli en liten diskussion kring hur vi tänker. Av de 4 embryon som fanns var en i tid och "pulserande, pumpande" som doktorn beskrev det (vad betyder det egentligen??) och de andra tre var lite "efter" och skulle odlas vidare till imorgon för evtl. nedfrysning. Efter lite check i datorn och siffrorna sa doktorn ok. Jag är ändå 40 år nu och oddsen för en tvillinggraviditet beräknas som liten.
Hur bra det där bättre embryot var undrar jag dock, har ni också fått definitionen "pulserande" typ? Antar att det är ett fint resultat men man blir ju så osäker och nojjig när man satsar på dessa behandlingar...
Alltså jag skall testa egentligen på fredag men hade tänkt testa imorgon när jag vaknar men vågar inte. Känns som jag kommer tappa det när som, är hellre ovetande men lever på hoppet än att stå där med ett negativt resultat. Känner mig helt livrädd. Måste säga att jag är så glad för att kunna läsa om er andra som kämpar för annars hade jag känt mig ensammast i världen vid det här laget.
Hur mår ni ruvare?? Trott att jag blivit överstimulerad till att bli rädd för MF (har testdag 19/12), har såå ont i hela ryggen/benen har knappt kunnat jobba. Heelt trött o ont i kroppen också.
Åh vad skönt att höra! Jag börjar se ljuset igen. Eller det är väl hoppet som kommer tillbaka helt enkelt. Lite svackor ibland men mest utifrån hur min sambo känner sig och det gör mig lite ledsen. Han behöver mer tid än jag att bearbeta.
Jo, den ena iallafall. Han sa också att de som skall vidareodlas till imorgon (och var lite långsammare) brukar kunna bli något och då oftast flickor. Trodde det var killarna som var lite segare där
Hoppas iallafall att "flickorna" är bra nog för frysen imorgon.
Håller tummarna för dig nu!! Känningar?