• Akira Öken

IVF sommar/höst 2018

nypan78 skrev 2018-12-20 09:28:54 följande:

Så olika det kan vara, undrar hur de tänker...även vid blastos 16 dagar efter? Jag fick 16 dagar vid återföring av 2dagars och 13 efter ET med blastos. Man vill nog utesluta alla biokemiska graviditeter, men jobbigt att vänta för oss patienter såklart.

Mina var tvådagars, så det verkar som att de räknar lika.
  • Akira Öken
    Jooosen skrev 2018-12-20 09:14:32 följande:

Urs samma här. Börjat blöda lite :( så här är det helt kört! Fan jag undrar vafan det är som går fel!!!!

Vad tråkigt att höra. :( Blöder det mycket?
  • Akira Öken
    Wishful skrev 2018-12-20 11:56:35 följande:

Vad skönt att du fått ta hCG och får ta ett till idag. Jag tyckte att det kändes lite tryggare när jag hade sett att det ökade som det skulle. Hoppas allt ser bra ut för dig idag!

Ja, det känns skönt. De är väldigt måna om att det ska bli så bra som möjligt för oss. Testet såg bra ut, hcg:t hade tredubblats sedan i måndags, så det finns enligt barnmorskan inte någon anledning till oro.
  • Akira Öken
    Elcca skrev 2018-12-20 13:32:49 följande:

Har också börjar blöda nu! Rejält. Så kört denna gången oxå! Varje JÄVLA gång!! Jag blir så arg på min kropp som vägrar ta emot det här embryot. Varför just jag!?

Hur ska man orka gång på gång? Detta va fjärde insättningen..känns bara jobbigare o jobbigare. Det där plusset på stickan känns så långt bort..

Usch vad tråkigt att höra! Vet hur det kan kännas och det ÄR fruktansvärt orättvist. Man bryter ihop och kommer igen, om man vill och orkar. Här finns många som delar detta med dig och genomlider liknande känslor vid varje misslyckat försök. Stor kram till dig!
  • Akira Öken
    mammsen79 skrev 2018-12-20 17:08:40 följande:

Är på rv 10 illamådende i vågor, extremt trött mellan åt o mycket flytningar. Hoppas mensen håller sig borta. Någon med liknande symtom? Vilken ruv är ni alla på?

Hoppas att det är tecken på att det funkat!
  • Akira Öken
    jaktenpaflow skrev 2018-12-20 20:04:33 följande:

Jag förstår det, finns alltid någon milstolpe som gör det hela lugnare och mer verkligt men att få se det där plusset är en obeskrivlig känsla:) Tog test lite då och då bara för att se det haha:) Både vanligt och digitalt... Det kommer och går i början var det illamående och dålig aptit, nu är det mer foglossning och halsbränna... Ja det är det haha men som tur är börjar det så försiktigt att man tillslut vänjer sig med de stora rörelserna. Än så länge är han väldigt lugn:) Hur tar mannen allt detta?

Mannen är glad. Men han har lite samma känsla som mig, att han inte riktigt kan förstå att det är sant.
  • Akira Öken
    nypan78 skrev 2018-12-21 09:50:04 följande:

Ser inte bra ut här...ledsen. mensen kommer väl när som när jag slutat med Lutinus.

Usch, vad tråkigt. Vad är det som gör att det inte ser bra ut?
  • Akira Öken
    Wonderfluff skrev 2018-12-21 12:17:06 följande:

En vän till mig med pcos ägnade 8 år av konstanta försök, vilket resulterade i två barn. I det ena fallet förstod hon inte att det lyckats förrän han var ett halvår gammal ^^).

Haha, ja vi har ju "bara" försökt 3,5 år. Om vi kommer så långt, kanske vi fattar efter typ 2 månader då. ;)
  • Akira Öken
    Wonderfluff skrev 2018-12-21 12:36:21 följande:

Såhär ser gravtest ut idag, 11,5 dagar efter ovitrelle. Kan såklart bara vara ett spökstreck lr lite rester från sprutan. Inget testa tidigt och endast 9 dagar sedan ÄL. Hoppas se ett rosa streck på julafton :).

Svårt att er något på bilden, men jag vet själv hur svårt det kan vara att få en rättvis bild på ett gravtest! Hoppas att det blir starkare!
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018