• Akira Öken

IVF sommar/höst 2018

invidadel skrev 2018-12-12 21:46:35 följande:

Pratade med dom idag och skulle hålla koll på hur jag mår men är iaf mindre spänd än igår o mindre öm men allmänt helt slut.. o värk i magen.

Vad bra att de har koll på dig! Har du varit inne och tagit prover och kollat hur mycket vätska som finns kring äggstockarna? När jag blev överstimulerad tog de prover som de följde upp efter två dagar. Jag fick även sprutor med blodförtunnande att ta under lång tid med anledning av att överstimulering innebär en förhöjd risk för blodproppar.
  • Akira Öken
    Lee*** skrev 2018-12-13 23:03:50 följande:

Hej,

Hur lever ni under ruvningen? Jag försöker att leva som vanligt att inte stressa men tyvärr har jag lite stressigt o jobbigt på jobbet o är så rädd att de är det som gör att inte embryo vill fästa. Skall göra ett nytt försök nästa månad.

Lycka till alla ni som ruvar, så jobbig tid.

Ingen som är i vår situation kan föreställa sig hur det är.

Jag skulle säga att jag lever som vanligt, men tar det generellt lugnare. Försöker ha lagom mycket saker inbokade så tiden inte går för långsamt, men inte så mycket att det känns stressigt. På jobbet vet kollegorna och det har hänt att vi skjutit upp saker för att jag inte pallat. Mina två närmaste kollegor har ibland avlastar mig (näe jag bett om det), på samma sätt som jag avlastar dem vid behov. Jag promenerar mycket men styrketränar inte under ruvning.
  • Akira Öken
    Hoppomliv skrev 2018-12-14 19:46:02 följande:

Har ni andra fått information om att det kan vara klokt att spara ett landstingsförsök om det skulle bli aktuellt med donation? Det fick inte vi, och känner mig nästan lite lurad även om vi kanske borde ha kollat upp ordentligt innan, men den tanken tänker man inte riktigt när man från början ger sig in i IVF-karusellen. Vi kommer kanske få satsa på donerade äggceller i Köpenhamn. Håller med om att man inte ska ge upp hoppet, men samtidigt börjar vi och läkarna tänka att vi måste gå vidare med donation. Jag har alltid drömt om en stor familj och vill fortfarande ha tre barn! Men efter 70 uttagna ägg och två insättningar med två-dagars där dessa två är de enda av våra 70 som klarat sig till dag två börjar det kännas rätt hopplöst. Vill hellre vänja mig vid tanken på donation än att det kanske blir försent för den familj jag ser framför mig! Hur tänker ni andra?! Har egentligen så svårt för tanken att behöva få donerat.

Vi har inte fått någon sådan info. Har ni gjort tre försök? Vad skulle det kosta att göra en behandling med donerade ägg i Danmark?
  • Akira Öken
    mammsen79 skrev 2018-12-15 09:56:04 följande:

Någon som fått känningar i brösten? Vilken ruv dag var ni på då?

Precis som Nypan hade jag det redan innan äggplock. Sedan har det bara fortsatt.
  • Akira Öken
    Hoppomliv skrev 2018-12-16 22:26:53 följande:

Vi har gjort fyra försök. Tyvärr verkar inte läkarna särskilt hoppfulla, men vi har två försök kvar - köpte paket. Det kostar ca. 77.000. Mycket pengar när vi precis köpt ivf-paket också. Men hoppas att vi lyckas innan dess!! Fick lite mer hopp när jag såg ditt fina resultat! Gjorde ni något annorlunda inför eller under det försök?!

Ja, det blir verkligen mycket pengar. Hoppas också att ni lyckas på de försök som är kvar! Kan inte komma på något som vi gjorde annorlunda under denna behandling. Viss justering av läkemedel dock, men det borde inte ha haft någon inverkan då det bara handlade om själva nedregleringen.

Visst är det hoppfullt när andra lyckas! Har tänk så många gånger på att om andra lyckas efter en mängd försök så kanske vi också kan göra det.
  • Akira Öken
    Percafluviatilis skrev 2018-12-17 06:34:21 följande:

Grattis! Äntligen var det er tur! Du ger mig hopp. Var det femte återföringen?

Tack! Det var sjätte återföringen och vår sjätte "hela" ivf-behandling.
  • Akira Öken
    jaktenpaflow skrev 2018-12-17 19:57:26 följande:

Men åhhhh!!!!!!!! Wow!!!! Så himla underbart!! Stort grattis grattis grattis till er!!!!! Blir så otroligt glad för din skull! Vilken känsla! Är inne och följer er fortfarande och hejar i det tysta!!! Hur mår du?? <3

Tack! Jag mår bra! Och dåligt. Har varit väldigt mycket oro då jag blött en del under förra veckan. Nu är känslan lite overklig och svår att greppa. Lite trött, kissar ofta och brösten är svullna och värker. Hur mår du och vilken vecka är du i nu?
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018