IVF sommar/höst 2018
Pratade med dom idag och skulle hålla koll på hur jag mår men är iaf mindre spänd än igår o mindre öm men allmänt helt slut.. o värk i magen.
Pratade med dom idag och skulle hålla koll på hur jag mår men är iaf mindre spänd än igår o mindre öm men allmänt helt slut.. o värk i magen.
Efter 16 dagars ruvning kom testdagen till slut. Jag ÄR GRAVID!
Efter 16 dagars ruvning kom testdagen till slut. Jag ÄR GRAVID!
Hej,
Hur lever ni under ruvningen? Jag försöker att leva som vanligt att inte stressa men tyvärr har jag lite stressigt o jobbigt på jobbet o är så rädd att de är det som gör att inte embryo vill fästa. Skall göra ett nytt försök nästa månad.
Lycka till alla ni som ruvar, så jobbig tid.
Ingen som är i vår situation kan föreställa sig hur det är.
Har ni andra fått information om att det kan vara klokt att spara ett landstingsförsök om det skulle bli aktuellt med donation? Det fick inte vi, och känner mig nästan lite lurad även om vi kanske borde ha kollat upp ordentligt innan, men den tanken tänker man inte riktigt när man från början ger sig in i IVF-karusellen. Vi kommer kanske få satsa på donerade äggceller i Köpenhamn. Håller med om att man inte ska ge upp hoppet, men samtidigt börjar vi och läkarna tänka att vi måste gå vidare med donation. Jag har alltid drömt om en stor familj och vill fortfarande ha tre barn! Men efter 70 uttagna ägg och två insättningar med två-dagars där dessa två är de enda av våra 70 som klarat sig till dag två börjar det kännas rätt hopplöst. Vill hellre vänja mig vid tanken på donation än att det kanske blir försent för den familj jag ser framför mig! Hur tänker ni andra?! Har egentligen så svårt för tanken att behöva få donerat.
Någon som fått känningar i brösten? Vilken ruv dag var ni på då?
Vi har gjort fyra försök. Tyvärr verkar inte läkarna särskilt hoppfulla, men vi har två försök kvar - köpte paket. Det kostar ca. 77.000. Mycket pengar när vi precis köpt ivf-paket också. Men hoppas att vi lyckas innan dess!! Fick lite mer hopp när jag såg ditt fina resultat! Gjorde ni något annorlunda inför eller under det försök?!
Grattis! Äntligen var det er tur! Du ger mig hopp. Var det femte återföringen?
Men åhhhh!!!!!!!! Wow!!!! Så himla underbart!! Stort grattis grattis grattis till er!!!!! Blir så otroligt glad för din skull! Vilken känsla! Är inne och följer er fortfarande och hejar i det tysta!!! Hur mår du?? <3
Jag tackar så hjärtligt för alla grattis! Och tack för att jag får dela detta med er!