• Wonderfluff

IVF sommar/höst 2018

Hej allihop! Hoppas det går bra för er. Jag har nu efter en cykels mellanrum tänkt köra min andra ivf-omgång. Vore intressant att höra om ni andra äter några kosttillskott under ivf. Finns så mycket som rekommenderas: folsyra, järn, zink, rosenrot, Q10, munkpeppar, omega 3 osv osv. Jag funderar på gravidvitaminer (innehåller bla mkt vitamin D och folsyra), omega3+6, Q10 och rosenrot. Men funderar på om det kanske inte är så bra ihop med hormonerna? Kul att höra hur ni gör, och om nåt ni gjort varit framgångsrikt :).

• Wonderfluff
    Jooosen skrev 2018-10-22 21:00:59 följande:

Blev endast rekommenderad folsyra på vår klinik! Gör du fet nu då? Måste man vänta en mens mellan et o fet? Är nämligen säker på att mitt första et gått åt skogen

Jag fick bara ut ett litet ägg senast, så blir en till ET för mig. Enligt min läkare kunde man kört stimulering direkt cykeln efter, men jag kände mig inte redo för det. Egentligen skulle jag vilja vänta lite till, gå ner lite i vikt och återhämta mig ännu mer, men tiden är knapp tyvärr, och tänkte köra ett eller två försök till innan jag ger upp ivf, åtminstone med egna ägg.
  • Wonderfluff
    Hoppomliv skrev 2018-10-22 21:11:13 följande:

Nu efter vårt tredje misslyckade ivf har jag börjat ta Q10, zink och selen utöver folsyran och B12. Har inte påbörjat fjärde ivf än så kan inte säga om det gjort någon skillnad, men hoppas kan man ju alltid!

ok! Tar du mycket Q10? Har hört att det ska va riktigt höga doser.
  • Wonderfluff
    Jooosen skrev 2018-10-22 21:49:18 följande:

Åh jag förstår :( önskar dig lycka till denna gång!! Denna resa är verkligen en berg o daglbana...

Tack! Hur var det, vet du att ditt senaste ET inte tagit sig? Eller när är testdatum? Men du hade ägg i frysen va?
  • Wonderfluff
    Akira Öken skrev 2018-10-22 23:31:23 följande:

Jag har bara blivit rekommenderad folsyra av min klinik, men äter även omega3 och "Kvinna". När kör ni igång?

Ok! Jag sitter här och funderar på om jag ska börja stimulering idag, eller nästa cykel. Var på VUL idag och har medicin klar. Men känner att mitt liv är ganska stressigt just nu, har precis börjat nytt jobb. Vad tror ni, spelar stress in jättemycket? Tänker att jag kanske kan tvinga mig att koppla av. Det kommer nog aldrig kännas som helt rätt tidpunkt för en ivf, eftersom livet rusar på full fart framåt. Hur brukar ni tänka och planera?
  • Wonderfluff
    Jooosen skrev 2018-10-23 09:47:18 följande:

Alltså känner i hela kroppen att det misslyckats. Känns som mensen inte kommit enbart pga lutinus.. testdag 29/10. Rosa på pappret nyss... två ägg i frysen så jag hoppas på dom!

Ok! Håller tummarna för dig.
  • Wonderfluff
    Hoppomliv skrev 2018-10-23 20:45:10 följande:

Kör du långt ellermkort protokoll? För om du kör långt protokoll så tänk på att julen kanske kommer emellan om du väntar!

Kort. Lär bli äggutplock om ca två veckor om jag kör nu, och om 6 veckor om jag väntar till nästa
  • Wonderfluff
    Mect skrev 2018-10-23 21:23:25 följande:

Vi stod inför samma sak. Jag skulle börja nytt jobb samma vecka som vi skulle börja med sprutorna. Vi bestämde oss för att köra. Imorgon ska vi på första UL och se hur äggen ser ut.

Ok! Modigt. Jag blev typ personlighetsförändrad under lutinus-tiden så inte helt riskfritt hehe
  • Wonderfluff
    Jooosen skrev 2018-10-23 22:22:41 följande:

Hur är det? Får man köra igång med FET direkt när man misslyckats med ET? Eller måste man vänta en mens emellan?

enligt min läkare måste man inte vänta - men kolla m din läkare
  • Wonderfluff
    mammsen79 skrev 2018-10-23 22:51:13 följande:

Tycker du ska vänta tills nästa månad då hinner du göra innan jul.

Ja jag bestämde mig för det till slut. Känns lugnare så.
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018