Inlägg från: LD2018 |Visa alla inlägg
  • LD2018

Vi med Bim September 2018

JenniB skrev 2018-08-17 08:06:46 följande:

Är på cd 14 och enligt flo-appen skulle jag haft ägglossning idag. Än så länge har jag dock inte fått positivt på något test så jag hoppas verkligen att ägglossningen bara är någon dag sen. :( <3

Hade också beräknad ÄL enligt flo igår, kört tester i 2 veckor nu med negativt resultat... undrar vad det är frågan om med ägglossningen?! Bim 1/9!
  • LD2018
    JenniB skrev 2018-08-18 16:30:26 följande:

Vad konstigt att det är likadant för dig! Jag testade att skriva in allt jag antecknat i en annan app och då hamnade ägglossningen inte på samma dag som flo rekommenderat, kanske det stämmer bättre? Jag hoppas det i alla fall, annars får jag se när jag får ont i bröstvårtorna för det brukar jag få när ägglossning har skett.

Hur går dina tankar? Antar att du är lika förvirrad och orolig. :/ <3

Jag förstår ingenting om jag ska vara ärlig. Har nog aldrig fått positiva ÄL test till 100% eftersom det vänstra strecket ALLTID är något svagare än det högra trots att det är starkt. Så igår 20/8 fick jag till ett sådant resultat på morgonen runt 9-10 utan intag av vätska. På kvällen vid 20 gjorde jag ett test till, fast med lite vätska intaget. Då var det svagt igen (vänstra strecket) . IDAG - temperarur fortfarande på normalt och ett test som ser ut som gårdagens morgon alltså "positivt" för mig.

Hur tolkar man detta? Sambon åker iväg onsdag eftermiddag och är borta till fredagkväll. Känns ju typiskt, och känns som vi lär missa det denna månaden också pga otydliga ägglossningstest........ Hur går det för dig?
  • LD2018
    JenniB skrev 2018-08-21 09:18:17 följande:

Åh det där låter krångligt. :( Jag förstår att du är trött på det, det hade jag också varit. Första gången jag skulle testa med ägglossningstest använde jag mig utav clearblues digitala. Jag har sett så många som inte vetat om deras test var positivt eller inte ås jag ville inte chansa. Nu andra gången använde jag både clearblues digitala igen men även vanliga stickor från graviditetskollen. Jag lyckades få ett positivt test på båda i förrgår och då var det vänstra strecket lite mörkare än det högra. Så antingen har du ägglossning snart vilket vore synd med tanke på att din sambo åker iväg eller så får du inte mycket starkare test än såhär. Försök att mysa till det lite idag i alla fall så kanske det löser sig ändå! <3 <3

Ja, får hoppas att det är på gång sedan igår. Har lite molande värk faktiskt, men jag kör nog inom ett apotek idag och köper Clearblue digitala, och så ser vi vad den säger. Tänkte köra på advanced så får jag antingen bli besviken eller glad. Vi kör på in i det sista tänkte vi för optimal chans. Blir det inget denna månaden så kör jag på digitalt framöver eftersom stickor inte verkar visa exakt ???????? håller tummarna för dig nu när du lyckats få fram lite datum och så ????
  • LD2018
    JenniB skrev 2018-08-21 09:53:53 följande:

Det låter som en bra plan! :) Jag hoppas verkligen det hjälper och att du "ser" din ägglossning snart. Det känns alltid så mycket bättre (för mig i alla fall) när man vet att man haft den. 

Ja tack snälla! Jag har bim antingen den 1/9 eller 4/9 så det blir spännande :D

Håller tummarna! :D återkommer med mitt bim datum känner jag haha!
  • LD2018
    babytjejen skrev 2018-08-23 05:51:07 följande:

Ingen större tempökning denna gången, bara dagen efter beräknad äl sedan gick den ner igen så tror tyvärr äl uteblivit denna månad så det lilla hopp man har är borta. Vill bara att tiden ska gå fort till nästa äl nu...

Detta visste jag inte, så om tempen inte stiger utan ligger på bas fram till mens betyder det alltså att ingen ÄL har skett? Jag fick så starkt äl test som jag kan få i måndags och sedan har det blivit svagare tills idag. Jag har känningar fortfarande än idag och haft sedan tisdag, ingen höjd temp dock?
  • LD2018
    babytjejen skrev 2018-08-23 20:22:09 följande:

Vet inte om det är 100% säkert men har för mig att Tempen ska gå upp vid ägglossning eftersom ett visst hormon ökar. Ett test visar att kroppen är redo att släppa ett ägg men inte säkert att ett ägg släpper....

Okej! Har fattat det som att när tempen har höjts så har ÄL skett. Dvs då är det redan försent om man tex tempat istället för testat med ÄL test. Men visste inte det inte höjs om där inte varit någon ÄL. Men vore ju logiskt iofs, då är jag nog körd denna månaden också. Ligger fortfarande på baslinje trots "ÄL+1" ... :/
  • LD2018
    babytjejen skrev 2018-08-23 20:43:41 följande:

Vi får hoppas att det är fel o att vi bara får våran höjning lite senare, tydligen kan den komma senare vid vissa tillfällen, googlade runt lite o löste något om det. Men kan ju inte vara jättevanligt eftersom man aldrig hört om det innan...

Enligt mitt mönster i flo så ska den vara höjd imorgon. har inte antecknat denna cykelns temp för att slippa stressen, tyvärr är det siffror man numera kan i huvudet så man kan inte hålla sig på morgonen... Haha! Men enligt förra cyklen höjdes tempen 3 dagar efter angiven ÄL dag. Så får hoppas! Detsamma för dig :)
  • LD2018

Lägger till mig också i BIM-listan, även om allt ser skumt ut nu med "sen ÄL"

BIM 5/9 (håller tummarna nu :D)

• LD2018
    Periksson90 skrev 2018-08-23 22:44:31 följande:

Som någon redan skrivit så är temperaturen mer en bekräftelse på att ägglossning HAR skett, ägglossningstest visar på att hormonet för att släppa ägget stegar men man kan kan ha flera stegringar av LH innan ägglossningen faktiskt sker. Man brukar säga att när man har tre förhöjda temperaturer att ägglossningen har skett :)

Okej! Så om jag har positivt ÄL test dag 1 - temp 35.75 och sedan dag 2 - temp 35.85 och dag 3 - temp 35.95 (så jämna siffror finns troligen inte, men exempel) så har det alltså skett? Det är en hel vetenskap detta och jag fattar typ 0 hahaha! Väldigt svårt att få fram den här jäkla ägglossningen!
  • LD2018
    Siri88 skrev 2018-08-29 17:03:49 följande:

Så segt det är att gå och vänta på BIM. Jag har haft värkar i livmodern i ca 2 veckor samt ömma bröst. Känner mig också jättetrött och konstig i kroppen. Har gjort ett par graviditetstest men tyvärr är resultatet negativt :/ Vet att det kanske är lite tidigt att testa ännu men enligt Flo ska jag ha BIM 1/9 så man tycker ju det borde ge utslag. Någon jag som har det som jag?

Jag är på ÄL+8 enligt Flo. Jag hade sjuka känningar denna månaden vid ÄL datumen. Tidigare månader nu utan preventivmedel har jag fått lite " ont" dagen för ÄL misstänker jag. Allt är väldigt krånligt så ska försöka förklara så gott det går . Vi misstänker och hoppas att vi prickat mitt i prick denna månaden. (Myst dagarna innan och på dagen) Men enda sedan ÄL har jag haft känningar varje dag, mellan 1-5 gånger om dagen, inte mensvärk men stick, hugg osv. Temperaturen steg några dagar efter, för att sedan sjunka igen?! Jag är supertrött och väldigt irriterad överlag, mår lite lite illa då och då. Tagit test för 2 dagar sedan och idag.. negativt. Har framflyttad bim 5/9... förstår ingenting just nu!
Svar på tråden Vi med Bim September 2018