Vi med Bim September 2018

Bekräftat att idag 10/9 plussade vi äntligen <3
Cykeldag 43, BIM+9. Någon som har en förklaring på detta? Haha :'D
[quote=79040157][quote-nick]LD2018 skrev 2018-09-10 10:00:54 följande:[/quote-nick]
Nu blev jag orolig. Min man har också druckit mycket kaffe i alla år. Dock så har han nästan slutat med kaffe det senaste året (dricker typ bara på morgonen) vi har varit i danmark där dom opererade tillbaka den ena sädersledaren som va av. Det betalde vi själva. Han har under några år haft problem med cystor å infektioner. Jag har ställt om livmodern pga min pcos. Mannen lämnade sperma prov i april där vi fick i svar "provet visade nästan godkänt dock avdrag av lätta spermier" vi tolkade det ändå som posetivt men det verkar inte ta sig ändå. Jag ska utredas om 2 veckor å då ska dom bla se om jag har haft ägglossning den här månaden och sen skulle dom boka in mig för spolning i äggledarna. Där efter skulle vi väll få prata med en läkare å se hur vi ska gå vidare med allt.
Fick negativt på blodprovet idag. Hade ändå förhoppning då brösten är ömma och ilar i dem och det liksom nyper i livmodern. Måste vara biverkning från progesteron vaggisarna jag tar. Nya tag lycka till alla!
Han fick knipsa av den pga smärta för några år sedan. Efter att han varit inlagd flera gånger och dom opererat bort cystor hela tiden. Just då ville vi inte ha fler barn så det kändes rätt just då. Det kostade oss dock ganska mycket pengar nu. Men nu verkar det komma cystor på andra sädersledaren istället :(.
Tack så mycket! Man kan ju hoppas att det kanske tar sig nu när man är inställd på att det blir IVF nästa år. Det är ju inget vi kommer få hjälp av landstinget med men vi är berömda att bekosta det själva. Sen har vi ju så klart inte hur mycket pengar som helst så det måste ju begränsas. Vi har ändå två barn redan som vi också måste tänka på.
Hur länge har ni försökt? :)
Åh grattis vad roligt. Vad skönt att inte behöva försöka så länge.
Ja det är väldigt ovanligt. Finns få kunniga urologer så han har ju fått åka runt på olika sjukhus tyvärr. Det med att han opererade tillbaka sädersledaren förstod vi att vi skulle få bekosta själva eftersom han valde att ta knipsa av den då han va som dåligaste. Cystora har varit vätskefyllda hittills så det har inte varit någon fara. Men dom oroar sig för att dom kommer tillbaka hela tiden så vi hoppas att det inte är något allvarligt. Vi fick betala 1500 för spermaprovet och nu kommer mima blodprover och spolningen gå under högkostnadsskyddet sen får vi betala 1050 kr för samtal med en läkare å där efter får vi ingen hjälp av landstinget. Vi har åldern för det men eftersom vi har barn sedan tidigare så får vi ingen hjälp ekonomiskt. Jag vet inte alls vad det här kommer att kosta oss. Förväntar mig att då mer information efter min utredning. Sen är det väll bara att ge sig in i djungeln. Finns ju olika kleniker att välja mellan och Danmark är ju ett alternativ men vi är inte alls pålästa om detta så vi har liksom ingen aning. Men allt det där får vi ta efter mina prover.
Ja det är lite rörigt. Vi bestämde oss för 2,5 år sedan att vi ville ha en till. Trodde aldrig att jag skulle sitta här och fortfarande inte bli gravid. Sonen blev jag oplanerat gravid med och dottern blev till på första försöket. Har haft två oplanerade graviditeter som slutat i missfall så jag har ju haft lätt för att bli gravid tidigare. Ja jag är verkligen så tacksam över att jag redan har två barn. Beundrar alla barnlösa som kämpar med detta varje månad i flera år, fy fan!
Ja får vi bara okej av läkaren så är vi berädda på att köra på på naturlig väg ett tag till. Vi har ju ändå redan bekostat 28000 för att han skulle ha två fungerande sädersledare. Det ska bli läskigt att utredas men samtidigt skönt att kanske få veta varför det inte går. Det finna kanske behandlingar å läkemedel för att öka chanserna? Vi vet som sagt inget så det ska bli skönt att få prata med någon.
Har du barn sen innan eller är det här er första? När är du beräknad?
Eftersom att jag gillar att se andras stegring tänkte jag dela med mig av min. :D Fick positivt ÄL-test igår så nu ska vi bara fortsätta mysa lite! Hoppas det är vår tur denna gången och att även ni andra lyckas bli gravida <3
Se om det blir fullt utslag idag då på ältestet...fick starkt igår men ingen smiley på clearblue...
Börjar dock bli trött på detta, känner att jag o mannen börjar flyta mer o mer ifrån varandra, att detta eviga försökande sliter på förhållande. Allt man tänker på är om man äter rätt mat, rätt träning, det känns inte roligt längre helt enkelt. Känns som att vi aldrig kommer hitta någon balans....inte förren jag är gravid iallafall. O har en stark känsla att kroppen är "closed för business " får hem mitt klimakterietest imorgon förhoppningsvis, får se vad det säger...
Hej på er alla kämpar!
Vill bara meddela att jag fick ett positivt test, svagt men utan tvekan. När jag dagarna efter skulle bekräfta med nytt test var det negativt.... och det förblev negativt...
Ringde gyn och fick tid, hon misstänktetidigt MF eller utomkveds...
Hann inte dit då jag i måndags fick massa kramper och på tisdagen började jag blöda...
Så ja, missfall....
Är så ledsen och känner att allt är hopplöst typ... Men nu är vardagen igång efter en veckas sjukskrivning och jag börjar äntligen må bättre.
Så nu ska vi se hur lång tid det tar innan kroppen kommer igång igen så vi kan göra nya försök.
Grattis alla ni som fått plus!