Inlägg från: LD2018 |Visa alla inlägg
  • LD2018

Vi med Bim September 2018

Jag har sedan igår mått för jävligt... Jag är idag på bim-6. Jag blev riktigt deprimerad igår och kände mig helt tom. Kan detta vara pms? Aldrig haft problem med det tidigare. Jag är dessutom riktigt irriterad hela tiden, idag är allt värre. Jag mår illa till och från, det känns lite i magen också till och från. Inga ömma bröst dock, och negativt test. Halsbränna och kass i magen är jag också, så ja. Mitt mående är verkligen inte på topp just nu. Forrfarande normal basaltemp utan ökning?! Ligger nu nerbäddad på soffan och försöker se detta som något positivt oavsett om oddsen är väldigt låga!

• LD2018

Cykel dag 34 idag, bim -4. ÄL+10. Tog ett test med morgon urin idag, vanlig sticka. Tycktes se ett väldigt, väldigt ljust streck i vissa vinklar. Givetvis inget som garanterar.(min kropp har inte fått en ärlig chans att producera) Nu ska jag INTE testa förens på BIM... jag är öm som tusan, spänner i livmodern när jag ligger i vissa vinklar. Mina bröst brukar bli ömma på sidorna dagarna innan mens. Känner ingenting i dem ännu, så fort det kommer kan jag ju räkna med mens känns det som!

Hur går det för er andra med symptom?

• LD2018

Cykel dag 34 idag, bim -4. ÄL+10. Tog ett test med morgon urin idag, vanlig sticka. Tycktes se ett väldigt, väldigt ljust streck i vissa vinklar. Givetvis inget som garanterar.(min kropp har inte fått en ärlig chans att producera) Nu ska jag INTE testa förens på BIM... jag är öm som tusan, spänner i livmodern när jag ligger i vissa vinklar. Mina bröst brukar bli ömma på sidorna dagarna innan mens. Känner ingenting i dem ännu, så fort det kommer kan jag ju räkna med mens känns det som!

Hur går det för er andra med symptom?

Poison88 skrev 2018-09-01 10:29:37 följande:

Jag gjorde ett digitalt test. Nu vet jag att jag faktiskt är gravid!! =)

Åhhhhh! Grattis :D <3
  • LD2018
    Ineeobie skrev 2018-09-02 13:49:20 följande:

Jag är på väg till affären exakt nu.. sitter på tåget.. skrattat med min sambo om att jag nåste va typ skengravid... har kramp.. känns konstigt i underlivet.. blödde liite.. ingen pms.. kaffet smakar inge gott... känner mej lite kräkig... inbillning?!

Ska göra ett test i eftermiddag.. och ett imårrn bitti... hjälp.

Men då vet jag iaf! :)

Jag har BIM 4/9 förresten

Känner exakt samma, dock är jag sjukt irriterad och nu har mitt illamående avtagit. Jag är jätteöm i magen just nu... har BIM 5/9!! Tog test igår, men det var negativt( tyckte mig se ett svagt svagt test, förmodligen inbillning) inga ömma bröst ännu. Brukar få det ca 1 vecka innan mens. Väldigt nyfiken nu när man ser att de flesta har plussat på BIM-3 där jag är idag!! Men ska hålla mina nyfikna fingrar i styr till 5/9! Hoppas :)
  • LD2018
    Ineeobie skrev 2018-09-02 13:49:20 följande:

Jag är på väg till affären exakt nu.. sitter på tåget.. skrattat med min sambo om att jag nåste va typ skengravid... har kramp.. känns konstigt i underlivet.. blödde liite.. ingen pms.. kaffet smakar inge gott... känner mej lite kräkig... inbillning?!

Ska göra ett test i eftermiddag.. och ett imårrn bitti... hjälp.

Men då vet jag iaf! :)

Jag har BIM 4/9 förresten

Känner exakt samma, dock är jag sjukt irriterad och nu har mitt illamående avtagit. Jag är jätteöm i magen just nu... har BIM 5/9!! Tog test igår, men det var negativt( tyckte mig se ett svagt svagt test, förmodligen inbillning) inga ömma bröst ännu. Brukar få det ca 1 vecka innan mens. Väldigt nyfiken nu när man ser att de flesta har plussat på BIM-3 där jag är idag!! Men ska hålla mina nyfikna fingrar i styr till 5/9! Hoppas :)
  • LD2018
    Omstart2019 skrev 2018-09-02 14:19:37 följande:

Plockar bort mig från pluslistan...

1/9 - timal89, Esofe, Emmzi93, Dinofantast, Snöflingan28

2/9 - Mantan , FrunochMamman, puffen2009, MammaPolly, novemberregn

3/9 - babytjejen, Lilla Lina, Ardnas89, Piffan87, Pemsan

4/9 - kiwibear, ero13,

5/9 - Sirest01, Miichaella

6/9 - MaalinJ, månflicka, WanderChild

7/9 - Sanfo1, Lala90, Noraaaaaaa18, Kstadtjej87, lw12

8/9 - Kira16, EnBlivandeWestring, Buffsie, Nr2år2019, Canama

9/9 - mumintroll, Periksson90, Kkm

10/9 - Anno89 , Carola18

11/9 - onlyme86, Linepj, smultronsmula

12/9 - KSRG8887, minimera

13/9 - Tessaloniki, Lola90

15/9 - lyckligast80

17/9 - EmmalinneaS, korvstroganoff

18/9 - NiniBy, Missempi

21/9 - Ettlitetsyskon, Heilena, IBS, Sobika

23/9 - franksmatte

24/9 - Issari

25/9 - Skuggviol, Sariiparii

27/9 - Amne18

28/9 - Honsomlängtar

29/9 - Bambinoo, Jagerika, JenniB

30/9 - Em0ma

PLUS-listan:

30/8 - H1ssa (BIM -4)

1/9 - Poison88 (BIM-3), jenniiifer95 (BIM-3)

Styrke kramar till dig... hoppas din tur kommer snart igen <3
  • LD2018

Såja, mina nyfikna fingrar kunde inte hålla sig. Är idag på tidigare bim dag eller alternativt bim-2. (Flo meddelar att min mens troligen är försenad med 2 dagar denna cykel) Tog ett Clearblue testa tidigt test idag som var TVÄR negativt. Har dessutom tagit vanliga test nu sen bim-5 typ, negativt. Jag ger upp hoppet nu, och inväntar mens! Mycket roande med alla dessa symptom som spelar en ett spratt till vansinne... Så fort mens kommer kontaktar jag gyn och försöker få reda på hur min kropp egentligen mår. Grattis till alla som plussat <3

• LD2018

Blir så ledsen också, från att ha en normal cykel tidigare till att få en på 37 dagar?! Är på dag 36 nu, ingen mens i sikte och inget positivt test. Är det någon som vet varför det blir såhär? Är helt förtvivlad och funderar på att ge upp...

• LD2018
    Lilla Lina skrev 2018-09-03 11:35:26 följande:

Har lite samma som du, de senaste månaderna har min cykel blivit markant längre, ca 35 dagar nu. Dag 33 idag, låg temperatur och helt vanlig mensvärk :( Nästa bim i oktober först.. suck!

Vi får väl starta en bim-oktober tråd du och jag! ;)

Så tröttsamt... det enda positiva idag var att min temp höjts markant. Men ja den har ju också hållt på och bete sig sjukt onormalt denna månaden. Blir tokig. Har ingen mensvärk, bara om i livmodern, brukar få mensvärk 1h innan blödning typ... Ja vi får nog göra det känns det som... hade hoppats på ett plus innan dess, eftersom vi kommer åka utomlands. Hade dels varit bra att veta innan (om man vill kunna dricka eller liknande) och oerhört skönt att slippa ha mens utomlands på min enda vecka semester detta året.... men mitt bim i oktober kommer vara på dagen vi kommer dit typ, och genom hela semestern. Så vi har 1 försök till på oss, hoppas verkligen!!
  • LD2018
    Lilla Lina skrev 2018-09-03 12:42:17 följande:

Men är du helt säker på att det inte blir något denna månaden? Det är väl vanligt att plussa sent, och bara temperaturen är uppe så låter det väl hoppfullt..?

Annars hoppas jag du har bättre lycka i nästa månad, kul att plussa när man är iväg på semester ju! ;)

Är ju såklart inte säker, men med tanke på alla de andra som plussat från bim-5 borde ju iallafall ett tidigt Clearblue test kunna visa ett plus för mig också om där är något...Så därför har jag tappat hoppet. Visserligen kan ju ÄL ha skett senare än vad jag trott, men ska såklart invänta mens! Kommer den inte på dagen blir det ett SISTA test dagen efter. Är det negativt och mensen blir ännu mer sen tar jag det som att jag ej haft ÄL denna månaden.. Ja det hade ju varit superkul, däremot mindre kul om det inte blir något då heller.

Vi får hålla tummarna :)
Svar på tråden Vi med Bim September 2018