Inlägg från: LD2018 |Visa alla inlägg
  • LD2018

Vi med Bim September 2018

JenniB skrev 2018-09-03 13:35:44 följande:

Ge inte upp!! Vi får hålla ihop du jag och Lilla Lina. :) 

Ska försöka! Det är klart, kul att vi har liknande datum också. :)) Men mina kanske ändras ännu mer denna månaden eftersom min cykel verkar bli förlängd med 2-3 dagar varje gång... :/
  • LD2018
    JenniB skrev 2018-09-03 13:56:08 följande:

Förstår att det är jobbigt. :( men jag fortsätter hålla tummarna för dig i alla fall! Nån gång är det ju faktiskt vår tur!

Tack! Håller tummarna för er också :D
  • LD2018
    Omstart2019 skrev 2018-09-04 12:23:49 följande:

Tack <3

Har slutat blöda idag men symtomen är kvar tror jag. Hade inte så mycket, men fortfarande lätt molvärk och ömma bröst. Och igår upptäckte jag att de där knottrorna på brösten blivit väldigt tydliga, som små mogna finnar typ haha. Men det är nog bara graviditetshormoner som hänger kvar och jäklas..

Får hem nya test idag så jag kan hålla koll på om/när hormonerna går ur kroppen.

Du funderar inte på att kontakta barnmorska? Allt kan ju fortfarande vara okej trots blödningarna med tanke på att dom inte var så långvariga? Är väl inte helt ovanligt att man kan få en lätt blödning vid bim ändå trots graviditet? Hoppas :)
  • LD2018

Dag 37 i min oändligt långa cykel nu... ingen mens i sikte, är antingen på BIM+2 eller BIM-1. Inte heller något plus i sikte... har illamående som kommer och går och molvärk som jag haft sedan "ÄL-cykeldag 23" varje dag. Brukar i vanliga fall bara ha värk några dagar under ÄL. Börjar undra om jag ens haft ÄL denna gång, men å andra sidan, varför har jag då värk? Jag undrar verkligen vad kroppen hittat på med mig... :/

• LD2018
    Canama skrev 2018-09-04 15:31:01 följande:

Pga dålig impulskontroll tog jag ett gravtest precis, hållit mig 1,5 timme och bim -4 (?). Det var extremt negativt, försökte vinkla de och kisa med ögonen och allt men ingenting som kan antyda till graviditet :(. Preciiiis som jag förvänta mig med andra ord! Ska försöka hinna till butiken idag och köpa ett par stycken till...

Kanske man kan tro att jag är ?låg hormonare? eftersom jag inte känner nånting konstigt alls? Greppar alla halmstrån som finns kvar, vill så gärna ha ett plus...

Du tänker exakt som mig! Så jag håller med dig till 100%. Jag börjar dock undra om jag möjligtvis har problem med sköldkörteln. Sist jag kollade med blodprov fick jag på gränsen till för låg produktion, dvs ingen medicinering och skulle återkomma 6 månader senare för nytt prov. Detta har jag inte gjort ännu såklart då jag helst undviker blodprov om det inte är akut typ... är det så att man har för låg produktion så har jag fattat det som att man kan klassas som låg hormonare också, men som i mitt fall borde ju alla mina symptom inte finnas om jag vore låg. Väldigt förvirrad!
  • LD2018
    Omstart2019 skrev 2018-09-04 17:17:40 följande:

Ja jag blir förvirrad.. men har fått för mig att vården ändå inte kan göra något utan bara till att vänta några veckor tills det går att se nåt på VUL...

Tänkte ta och testa med graviditetstest med jämna mellanrum och se hur det fortlöper. Bara det att under eftermiddagen har jag nästan kissat 2 ggr i timmen (!) så nu väntar jag på att kunna hålla mig lite längre så jag kan ta ett första test.

Men du, du borde väl nog kunna förklara situationen och ändå få till ett VUL tidigare? Eller man kan inte se något alls just nu menar du? Håller verkligen tummarna för dig!!
  • LD2018
    Canama skrev 2018-09-04 16:30:04 följande:

Ha du tagit test på morgonen? Jag ska ta ett imorn bitti också tror jag. Hade väääääldigt ljust urin (typ vatten) nu när jag tog på eftermiddagen så kanske är de för utspätt. Tycker absolut du ska gå och ta det där provet! Kan de inte påverka fertiliteten om man har hypotyreos?

Tagit både på morgon, eftermiddag och kväll. Finns inte ens ett tecken på att där skulle vara ett svagt streck eller liknande... Men du har helt rätt, borde nog faktiskt börja i den änden. Som du skriver så påverkar det ens fertilitet. Men möjligtvis att vi ger det ett försök till denna månaden när mensen väl behagar att komma. Får hålla ut en stund till känns det som. Jag misstänker också stress... är egen företagare så har stress 24/7 av extrem grad och plus denna stressen om barnlängan...Så, är ju inte omöjligt att detta påverkar både min fertilitet och mens...
  • LD2018
    Omstart2019 skrev 2018-09-04 19:09:37 följande:

Jag menar att man inte kan se nåt ännu, tror jag.

Jag tog ett test nyss som var negativt. Inte jättekoncentrerat urin, men antar att det är ett missfall jag haft.

Åh nej... Men håll koll och testa med morgon urin!
  • LD2018

Dag 38... Mitt 2a BIM datum. ingen mer värk kvar, temperaturen är fortfarande höjd 36.40 min basala ligger på 35.90 ca. Ingen sänkning ifrån igår då den låg på 36.29? Fick tid till läkare den 25/10 för blodprov av eventuell för låg ämnesomsättning. Snacka om väntetid... beställd hem massvis med ÄL och gravtest idag så kommer vänta med att ta nya tills dom anlänt. Typ torsdag eller fredag! Har bara 1 digitalt kvar som jag vill spara tills jag ser någon antydan till 2 streck i framtiden!

• LD2018
    Buffsie skrev 2018-09-05 10:46:13 följande:

Så, vad tror ni?

Fotot är mörkt för det togs i ett mörkt badrum tidigt i morse (04).. Jag kan kanske aaaana ett streck, det är ett testa tidigt test. Är som sagt låghormonare, jag har dessutom kort cykel så tekniskt sett är jag ?bara? på 3+1 från senaste mensens första dag idag, även om BIM är lördag.

Helt klart ett streck!!! Grattis :)
Svar på tråden Vi med Bim September 2018