• Ettlitetsyskon

Vi med Bim September 2018

Hej

Hittade ingen sida för oss med Bim i September 2018.

Jag är 34 år, har två barn som är 7 och 10 år. Tog ut spiralen i april och blev gravid innan mensen hade dykt upp vilket inte är bra tydligen. Fick ett missfall i v11 men barnet hade dött i v5. Kändes bra ändå då när jag plussade så kändes allt fel från början hade en stark känsla av att det skulle bli mf. Blödningen har slutat efter mf och nu ska jag invänta mensen denna gång innan vi försöker.

Bim i September

21 ettlitetsyskon

• Svar på tråden Vi med Bim September 2018
  • MaalinJ
    Heilena skrev 2018-09-22 05:44:20 följande:

Haha, igår satt jag och berättade högt och tydligt för min sambo hur förbannad godissugen jag var. Berättade mina planer om hur stor godispåse jag tänkte köpa.. Han säger direkt att du kommer få mens imorn. Och vips! Idag kom mensen. Jaha! Vi ses i Bim Oktober då!

Tråkigt, :/ men vi är många i oktober tråden som hälsar dig välkommen :)
  • Syskonlängtan2019

Hej!

Jag slutade med p-piller 17/8 och fick sista p-pillermensen 21/8. Vi har haft sex regelbundet sen dess. Jag vet inte 100% när min mens ska komma, men om jag utgår från min menscykel med p-piller så är jag på bim+4. Jag försöker att inte tänka för mycket på att bli gravid då jag blir så himla besviken. Men jag är mer hungrig nu än jag brukar, äter mer, mitt hår blir fett fort (vilket det blev under förra graviditeten), molar i magen emellanåt så jag tror att mensen ska komma, men den kommer ej.

Förra gången vi försökte bli gravida så kom mensen ganska regelbundet och vi blev gravida inom 3 månader. Vad har ni för erfarenheter kring det? Tror ni mensen kommer tillbaka ungefär lika denna gång? Man vill ju plussa direkt....

• Pixma

Så många plus denna månad! Grattis till alla er!
    Vi andra ses i oktobertråden:)

• Novis1991

Hej!

Har varit med i en annan tråd men tror dom flesta där har fått positivt och gått vidare till något nytt :)

Jag har BIM på onsdag men efter många symtom så kommer jag testa med early detection imorgon bitti. Fick igår vad jag inte kan tolka som annat än nidblödning. En roséfärgad flytning under ett toabesök.

Mina symtom började tidigt då jag några dagar efter ÄL blev sjukt gasig och uppsvälld - inte för att det är konstigt, magen kan ju få för sig saker om man ätit konstigt eller vad som. I måndags blev jag frusen som satan och på tisdagen fick jag hjälp av en kollega att ställa in ett element under mitt skrivbord, har fått sitta med det och filt utan vidare hjälp. Jag fick i samma veva mer flytningar än vanligt och dom har varit vita. I onsdags morse var jag inte sådär gasig längre men det hade bytts ut mot mensvärk. I torsdags blev jag sjukt medveten om att mina bröst blivit större och tyngre och jag har som haft lite växtvärk. Igår som sagt fick jag en liten blödning. Är spänd på morgondagens test men är livrädd att det är negativt. Har varit skenpreggers några gånger men aldrig såna här fysiska symtom. Hoppas!!!

• Syskonlängtan2019
    Novis1991 skrev 2018-09-22 20:20:05 följande:

Hej!

Har varit med i en annan tråd men tror dom flesta där har fått positivt och gått vidare till något nytt :)

Jag har BIM på onsdag men efter många symtom så kommer jag testa med early detection imorgon bitti. Fick igår vad jag inte kan tolka som annat än nidblödning. En roséfärgad flytning under ett toabesök.

Mina symtom började tidigt då jag några dagar efter ÄL blev sjukt gasig och uppsvälld - inte för att det är konstigt, magen kan ju få för sig saker om man ätit konstigt eller vad som. I måndags blev jag frusen som satan och på tisdagen fick jag hjälp av en kollega att ställa in ett element under mitt skrivbord, har fått sitta med det och filt utan vidare hjälp. Jag fick i samma veva mer flytningar än vanligt och dom har varit vita. I onsdags morse var jag inte sådär gasig längre men det hade bytts ut mot mensvärk. I torsdags blev jag sjukt medveten om att mina bröst blivit större och tyngre och jag har som haft lite växtvärk. Igår som sagt fick jag en liten blödning. Är spänd på morgondagens test men är livrädd att det är negativt. Har varit skenpreggers några gånger men aldrig såna här fysiska symtom. Hoppas!!!

Håller tummarna för dig, men förstår din oro!! Förra graviditeten testade jag aldrig förrän jag själv kände att det var väldigt självklart. Då var jag ungefär i v.7. Vågar inte testa nu heller pga besvikelsen när det är negativt. Jag ställer mig in på mens istället och sen får tiden visa lite mer.. Håller tummarna för dig imorgon som sagt. Uppdatera gärna!
  • Honsomlängtar

Haft stick i livmodern 2 senaste dagarna, igår högg de till så när jag körde att jag fick svänga och stanna någon minut, samtidigt har jag haft något enormt ont i ryggslutet och ibland kommer små smärtor i livmodern(som mini mensvärk fast i omgångar) hoppas inte för mycket utan tar allt som de kommer, fick positivt digitalt ägglossningstest den 14e

Så är iallafall glad hittills att hormonerna funkar som dom ska ( va orolig att jag ej hade hormon ökningar och sånt)

• Novis1991
    Syskonlängtan2019 skrev 2018-09-22 20:27:30 följande:

Håller tummarna för dig, men förstår din oro!! Förra graviditeten testade jag aldrig förrän jag själv kände att det var väldigt självklart. Då var jag ungefär i v.7. Vågar inte testa nu heller pga besvikelsen när det är negativt. Jag ställer mig in på mens istället och sen får tiden visa lite mer.. Håller tummarna för dig imorgon som sagt. Uppdatera gärna!

Ja, det är lite därför jag också är orolig att testa. Det känns som att det borde vara för tidigt med symtom och jag är rädd att det är nåt annat. Hade jag inte fått några symtom och istället märkt att mensen inte kom så hade det ju varit mer tydligt. Är så redo för bebis och vi vill så gärna att det sätter sig nu. Tack för stödet <3
  • Novis1991

Negativt på det tidiga grav.testet... är orolig att den lilla rosa flytningen i fredags var ett missfall :( nån som kan nåt om sånt? Är väldigt nere nu.

• Ejjami

Nu äntligen efter 6 månaders försök så pulsade jag idag på BIM (äl+11). Helt overkligt. Fattar det inte. Det kommer bli nästan exakt 3år mellan syskonen om det vill sig väl och det inte blir missfall. :)

Bim listan:

2/9 Mantan , puffen2009, MammaPolly, novemberregn

3/9 - Lilla Lina, Ardnas89, Pemsan

4/9 - kiwibear, ero13

5/9 - Sirest01, Miichaella

6/9 - MaalinJ, månflicka

7/9 - Sanfo1, Lala90, Noraaaaaaa18, Kstadtjej87

8/9 - Kira16, Nr2år2019, Canama, tinz

9/9 - mumintroll, Periksson90, Kkm, Blomma10, brallison

10/9 - Anno89 , Carola18

11/9 - onlyme86, Linepj, smultronsmula, Nova92

12/9 - KSRG8887, minimera

13/9 - Tessaloniki

14/9 - Teresee, carolol

15/9 - lyckligast80

16/9 - Lola90

17/9 - EmmalinneaS, korvstroganoff, Thesss, Laurenskan

18/9 - NiniBy, Missempi

20/9 - Liverhänder, Kinan

21/9 - Ettlitetsyskon, Heilena, IBS, Sobika, Isstormen, 1819z

22/9 - Gulletussan82, vestliii, Emmie 82

23/9 - franksmatte, Amne18, Summerstriker, Ejjami

24/9 - Issari

25/9 - Skuggviol, AliceJuni, Pixma , JuliaC, MomK

28/9 - Honsomlängtar, Frunochmamman, NiMi12, sariiparii

29/9 - Bambinoo, Jagerika, JenniB, Dinofantast, Piffan87, WanderChild

30/9 - Em0ma maalinJ, Snöflingan28 , jagvetdåinte

PLUS-listan:

30/8 - H1ssa (BIM -4)

1/9 - Poison88 (BIM-3), jenniiifer95 (BIM-3)

2/9 - EnBlivandeWestring (BIM-5)

6/9 - Periksson90 (BIM-3)

7/9 - Buffsie (BIM-1), KSRG8887 (BIM-5, ÄL+10)

8/9 tinz (BIM)

11/9 Bondjäntan (BIM-2)

15/9 carolol (BIM+1)

17/9 Gulletussan82 (BIM-5, ÄL+11)

18/9 Sobika (bim-2, äl+11), IBS (BIM-5, ÄL+9)

20/9 Summerstriker (BIM-1 ev BIM-3, äl+11)

23/9 Ejjami (BIM, äl+11)

Svar på tråden Vi med Bim September 2018