• Ettlitetsyskon

Vi med Bim September 2018

Hej

Hittade ingen sida för oss med Bim i September 2018.

Jag är 34 år, har två barn som är 7 och 10 år. Tog ut spiralen i april och blev gravid innan mensen hade dykt upp vilket inte är bra tydligen. Fick ett missfall i v11 men barnet hade dött i v5. Kändes bra ändå då när jag plussade så kändes allt fel från början hade en stark känsla av att det skulle bli mf. Blödningen har slutat efter mf och nu ska jag invänta mensen denna gång innan vi försöker.

Bim i September

21 ettlitetsyskon

• Svar på tråden Vi med Bim September 2018
  • Snöflingan28
    LillaElementet skrev 2018-09-25 12:50:17 följande:

Hej allihopa! Har bim på måndag men känner ingeting. Det är vårt andra försök och jag har aldrig varit gravid innan. Håller tummarna men tyvärr så tror jag mensen kommer :(

Samma för mig. Bim på måndag och andra seriösa försöket till första barnet. Inte heller varit gravid innan. Känner inte heller något speciellt, mer än sådan jag försöker ha andra förklaringar till (mest för att slippa bli besviken på nytt). Håller tummarna för oss! <3
  • JenniB
    LillaElementet skrev 2018-09-25 13:47:37 följande:

Förra bim var jag stensäkert på att jag var gravid. Hade flera symptom men denna gång 0.

Känner igen det.. ;)
  • vestliii

Är på BIM+4 nu och inte en minsta antydan till mens. Ömma bröst men - på stickan..

Någon som kan ge svar eller bolla fram och tillbaka för här blir jag ju galen..

• Lycklig37
    Jagvetdåinte skrev 2018-09-25 07:18:17 följande:

Vad skönt ändå att ha påbörjat fertilitetsutredning! Du ska se att det går bra :) Mina syrror är 40 och har båda två nyss fött respektive nyss blivit gravid. Jag som är 30 har försökt snart ett år utan resultat. Gynekologen har ju rätt, men såklart lättare sagt än gjort. Att slappna av alltså. Mitt tips som jag kör med nu och som fungerar bra för mig just nu även om just mensdagen är jävligt deppig. Det är iaf att se till att ha något annat kul att se fram emot, försöka fokusera lite på det ist. Weekend (googla på saker man vill göra ist för googla på fertilitet). Håller tummarna för oss alla!

jag försöker tänka på annat men lätt är det. Imorgon ska jag ha min mens men har ingen mensvärk alls vilket jag alltid har. Ont i brösten har jag inte så jätte ont. De är också hårdare. Gynekologen sa även att det inte behöver synas på ett gravtest 2 dagar innan man ska ha mens att man är gravid. Jag hoppas ju på att jag är gravid till mensen kommer. Vi skulle bli överlyckliga då.

Tack så jätte mycket för din omtanke jag hoppas du snart får ett pluss på stickan med.

Kram
  • Fannyjoh

Hej! Kan någon snälla hjälpa mig? Fick min vad ja tror va mens i torsdags, dock väldigt konstig, blödde väldigt lite i typ 1.5 dag sen slutade den och nu kom den igång igen och någon timme, och av någon oklar anledning så tog jag ett ägglossningstest och de blev typ positivt? Kan ju inte ha ägglossning på dag 6?! Aldrig hört iallafall. Har en cykel på 30 dagar. Graviditetstest visade i lördags negativt. Vad kan det vara? Eller kan jag vara gravid ändå? Aldrig haft så konstig mens och är alltid regelbunden med max en dag skillnad. I torsdags var dag 30

• MaalinJ
    Lycklig37 skrev 2018-09-25 06:37:30 följande:

I går måndag va jag och min man hos gynekologen. Jag tog ett gravtest som vanligt visade det negativt. Min man fick göra blodprover för fertilitet samt så ska han om ett par där åka och göra prov på sina spermier. Nu om mensen kommer igång idag i morgon ska jag gå och göra blodprov. De ska se kvalité på ägg samt hur det står till med mina Hormoner. Det tråkiga är att om vi behöver hjälp vidare på fertilitetsklinik så får vi stå för kostnaderna själva då jag har ett barn sen tidigare. Min man har inga. Så håll tummarna att allt står rätt till eller att jag bara behöver någon medicin som kan hjälpa mina Hormoner. Gynekologen verkade inte orolig för oss. Hon sa att vi ska försöka leva som vanligt inte stressa. Och att det kan ta lite tid att bli gravid. Men jag är 37år och min man 36 så känner att tiden springer iväg. Är orolig vi vill så gärna.

Vi är i samma situation. Vi har precis påbörjat vår utredning den här veckan. Min man lämnade ett spermaprov i april å ska göra om det nu i oktober. Jag har lämnat mina första blodprover för att kolla sköldkörtel å ägglossningen. Ska få tid för spolning snart men först ska vi gemensamt träffa läkaren för att gå igenom våra provresultat. Vi får heller ingen ekonomiskt hjälp men behandlingarna va som tur va inte så dyra sen får vi se vad möjligtvis inserminering och IVF kosta. Vi känner oss väldigt trycka med Danmark. Dom har ju kommit jätte långt med fertilitet och är väldigt duktiga och kunniga. Hur länge har ni försökt? Skicka gärna iväg ett meddelande till mig om du vill!
  • Snöflingan28
    Fannyjoh skrev 2018-09-25 23:20:52 följande:

Hej! Kan någon snälla hjälpa mig? Fick min vad ja tror va mens i torsdags, dock väldigt konstig, blödde väldigt lite i typ 1.5 dag sen slutade den och nu kom den igång igen och någon timme, och av någon oklar anledning så tog jag ett ägglossningstest och de blev typ positivt? Kan ju inte ha ägglossning på dag 6?! Aldrig hört iallafall. Har en cykel på 30 dagar. Graviditetstest visade i lördags negativt. Vad kan det vara? Eller kan jag vara gravid ändå? Aldrig haft så konstig mens och är alltid regelbunden med max en dag skillnad. I torsdags var dag 30

Testet ser dessvärre negativt ut. För att ÄL-testet ska vara positivt så ska testlinjen bli lika stark som kontrollstrecket, eller starkare. Många får två streck genom hela månaden. Vänta någon dag till och ta ett nytt gravtest, om mensen inte kickar igång helt :)
  • JenniB

Jag har funderat på en sak jag märkt nu under denna cykel.
    Är just nu på BIM-3 och "väntar" på att min pms ska komma igång. Brukar alltid vara på riktigt dåligt humör minst 1 vecka innan mens. Humörsvängningar, trötthet, förstoppning och en uppsvälld mage brukar jag ha men nu är jag istället suuuperglad, lycklig och mår hur bra som helst. Har ni varit med om det någon gång att pmsen liksom bara inte kom och ni mådde bra? haha 
    Även min sambo och en kompis har märkt skillnaden på mig men jag vågar såklart inte hoppas på något utan är mer nyfiken på om ni har varit med om nåt liknande! <3

• Jagvetdåinte
    JenniB skrev 2018-09-26 09:14:00 följande:

Jag har funderat på en sak jag märkt nu under denna cykel.

Är just nu på BIM-3 och "väntar" på att min pms ska komma igång. Brukar alltid vara på riktigt dåligt humör minst 1 vecka innan mens. Humörsvängningar, trötthet, förstoppning och en uppsvälld mage brukar jag ha men nu är jag istället suuuperglad, lycklig och mår hur bra som helst. Har ni varit med om det någon gång att pmsen liksom bara inte kom och ni mådde bra? haha 

Även min sambo och en kompis har märkt skillnaden på mig men jag vågar såklart inte hoppas på något utan är mer nyfiken på om ni har varit med om nåt liknande! <3

Mina pms symptom uteblir ibland trots att jag haft äl (Följer tenpen så ser äl tydligt). Brukar tex ha ömma bröst ofta innan mens men denna gång nada. Fattar inte varför det blir så ibland :s
Svar på tråden Vi med Bim September 2018