• Ettlitetsyskon

Vi med Bim September 2018

Hej

Hittade ingen sida för oss med Bim i September 2018.

Jag är 34 år, har två barn som är 7 och 10 år. Tog ut spiralen i april och blev gravid innan mensen hade dykt upp vilket inte är bra tydligen. Fick ett missfall i v11 men barnet hade dött i v5. Kändes bra ändå då när jag plussade så kändes allt fel från början hade en stark känsla av att det skulle bli mf. Blödningen har slutat efter mf och nu ska jag invänta mensen denna gång innan vi försöker.

Bim i September

21 ettlitetsyskon

• Svar på tråden Vi med Bim September 2018
  • minnie768
    Sally8585 skrev 2018-09-24 16:24:24 följande:
    Tack! Ska ta ett nytt imorgon :D Blev så nervös helt plötsligt .. Hihi!!!
    Förstår det!! Håll oss uppdaterade :) :) Ska ta test i slutet på veckan bim-7 idag :) 
  • Sally8585
    minnie768 skrev 2018-09-24 16:30:06 följande:

Förstår det!! Håll oss uppdaterade :) :) Ska ta test i slutet på veckan bim-7 idag :) 

Det ska jag absolut göra <3

Åh så spännande för dig! Ska hålla alla tummar jag har :D
  • lo

Haft molande värk i magen i flera dagar nu. Ömmar och de stickande länningarna jag haft i äggstockarna har övergått i typ mensvärks liknande symptom. Men mer ömmt. Känns mitt på buken som om jag skulle ha ett blåmärke eller ömmade sår därinne. Känns inget i livmodertappen och den delen som jag kan uppleva vid mens utan mer i buken. Hade missfall förra omgången vi mens. Så nu är jag Lite orolig. Då stötte kroppen bort vid v 6+3 De är vad jag är i idag! Skillnaden är dock stor i känslan. Förra månaden hade jag nästan inga grav symptom och när mensen/ missfallet kom så var de som flera veckors väntan på att mensen skulle komma som den bara var sen och sen som en kraftig mens med mycket mensvärk men inget innan. Nu känner jag mig hungrig svullen och då öm. Även super känsliga bröstvårtor.

Tycker ni jag ska oroa mig över värken, någon annan som upplevt samma? Har aldrig kännt detta med mina två andra barn. Hur har i de, Har ni med ont?

• Lycklig37

I går måndag va jag och min man hos gynekologen. Jag tog ett gravtest som vanligt visade det negativt. Min man fick göra blodprover för fertilitet samt så ska han om ett par där åka och göra prov på sina spermier. Nu om mensen kommer igång idag i morgon ska jag gå och göra blodprov. De ska se kvalité på ägg samt hur det står till med mina Hormoner. Det tråkiga är att om vi behöver hjälp vidare på fertilitetsklinik så får vi stå för kostnaderna själva då jag har ett barn sen tidigare. Min man har inga. Så håll tummarna att allt står rätt till eller att jag bara behöver någon medicin som kan hjälpa mina Hormoner. Gynekologen verkade inte orolig för oss. Hon sa att vi ska försöka leva som vanligt inte stressa. Och att det kan ta lite tid att bli gravid. Men jag är 37år och min man 36 så känner att tiden springer iväg. Är orolig vi vill så gärna.

• Jagvetdåinte
    Lycklig37 skrev 2018-09-25 06:37:30 följande:

I går måndag va jag och min man hos gynekologen. Jag tog ett gravtest som vanligt visade det negativt. Min man fick göra blodprover för fertilitet samt så ska han om ett par där åka och göra prov på sina spermier. Nu om mensen kommer igång idag i morgon ska jag gå och göra blodprov. De ska se kvalité på ägg samt hur det står till med mina Hormoner. Det tråkiga är att om vi behöver hjälp vidare på fertilitetsklinik så får vi stå för kostnaderna själva då jag har ett barn sen tidigare. Min man har inga. Så håll tummarna att allt står rätt till eller att jag bara behöver någon medicin som kan hjälpa mina Hormoner. Gynekologen verkade inte orolig för oss. Hon sa att vi ska försöka leva som vanligt inte stressa. Och att det kan ta lite tid att bli gravid. Men jag är 37år och min man 36 så känner att tiden springer iväg. Är orolig vi vill så gärna.

Vad skönt ändå att ha påbörjat fertilitetsutredning! Du ska se att det går bra :) Mina syrror är 40 och har båda två nyss fött respektive nyss blivit gravid. Jag som är 30 har försökt snart ett år utan resultat. Gynekologen har ju rätt, men såklart lättare sagt än gjort. Att slappna av alltså. Mitt tips som jag kör med nu och som fungerar bra för mig just nu även om just mensdagen är jävligt deppig. Det är iaf att se till att ha något annat kul att se fram emot, försöka fokusera lite på det ist. Weekend (googla på saker man vill göra ist för googla på fertilitet). Håller tummarna för oss alla!
  • JenniB
    Jagvetdåinte skrev 2018-09-25 07:18:17 följande:
    Vad skönt ändå att ha påbörjat fertilitetsutredning! Du ska se att det går bra :) Mina syrror är 40 och har båda två nyss fött respektive nyss blivit gravid. Jag som är 30 har försökt snart ett år utan resultat. Gynekologen har ju rätt, men såklart lättare sagt än gjort. Att slappna av alltså. Mitt tips som jag kör med nu och som fungerar bra för mig just nu även om just mensdagen är jävligt deppig. Det är iaf att se till att ha något annat kul att se fram emot, försöka fokusera lite på det ist. Weekend (googla på saker man vill göra ist för googla på fertilitet). Håller tummarna för oss alla!
    Så himla bra tips!! Denna månaden är första gången jag själv försöker att fokusera på något annat roligt och än så länge har det funkat ganska bra. ;) Får se hur det känns om mensen kommer...
  • sariiparii

BIM -3, brösten lika ömma som varje månad innan mens. Testade negativt imorse. Men ska till Berlin imorgon och tänkte att denna månad är ok om mensen kommer för då kan jag dricka något glas vin under resan haha, det tröstar lite iallafall...

• Honsomlängtar
    sariiparii skrev 2018-09-25 08:48:34 följande:

BIM -3, brösten lika ömma som varje månad innan mens. Testade negativt imorse. Men ska till Berlin imorgon och tänkte att denna månad är ok om mensen kommer för då kan jag dricka något glas vin under resan haha, det tröstar lite iallafall...

Samma här tvärnegativt.

Känner att tar de inte denna månad ska jag ta paus från ägglossningstest och allt sånt och bara låta allt komma som de ska några månader så kroppen kan lugna sig.
  • LovisaC1982

Hej allihop!

Går och väntar och hoppas även om jag tror att loppet är kört. Funderar lite på hur jag ska resonera med BIM, enligt min cykel och lutealfas är det idag men först imorgon är det två veckor sedan insemination och testdag enligt kliniken. Hur ska jag tänka? Inte för att en dag gör så mycket till eller från men jag lever på hoppet.

• LillaElementet

Hej allihopa! Har bim på måndag men känner ingeting. Det är vårt andra försök och jag har aldrig varit gravid innan. Håller tummarna men tyvärr så tror jag mensen kommer :(

Svar på tråden Vi med Bim September 2018