Lycklig37 skrev 2018-09-25 06:37:30 följande:
I går måndag va jag och min man hos gynekologen. Jag tog ett gravtest som vanligt visade det negativt. Min man fick göra blodprover för fertilitet samt så ska han om ett par där åka och göra prov på sina spermier. Nu om mensen kommer igång idag i morgon ska jag gå och göra blodprov. De ska se kvalité på ägg samt hur det står till med mina Hormoner. Det tråkiga är att om vi behöver hjälp vidare på fertilitetsklinik så får vi stå för kostnaderna själva då jag har ett barn sen tidigare. Min man har inga. Så håll tummarna att allt står rätt till eller att jag bara behöver någon medicin som kan hjälpa mina Hormoner. Gynekologen verkade inte orolig för oss. Hon sa att vi ska försöka leva som vanligt inte stressa. Och att det kan ta lite tid att bli gravid. Men jag är 37år och min man 36 så känner att tiden springer iväg. Är orolig vi vill så gärna.
Vad skönt ändå att ha påbörjat fertilitetsutredning! Du ska se att det går bra :) Mina syrror är 40 och har båda två nyss fött respektive nyss blivit gravid. Jag som är 30 har försökt snart ett år utan resultat. Gynekologen har ju rätt, men såklart lättare sagt än gjort. Att slappna av alltså. Mitt tips som jag kör med nu och som fungerar bra för mig just nu även om just mensdagen är jävligt deppig. Det är iaf att se till att ha något annat kul att se fram emot, försöka fokusera lite på det ist. Weekend (googla på saker man vill göra ist för googla på fertilitet). Håller tummarna för oss alla!