• Ettlitetsyskon

Vi med Bim September 2018

Hej

Hittade ingen sida för oss med Bim i September 2018.

Jag är 34 år, har två barn som är 7 och 10 år. Tog ut spiralen i april och blev gravid innan mensen hade dykt upp vilket inte är bra tydligen. Fick ett missfall i v11 men barnet hade dött i v5. Kändes bra ändå då när jag plussade så kändes allt fel från början hade en stark känsla av att det skulle bli mf. Blödningen har slutat efter mf och nu ska jag invänta mensen denna gång innan vi försöker.

Bim i September

21 ettlitetsyskon

• Svar på tråden Vi med Bim September 2018
  • Nr2år2019

Insåg att jag skulle posta BIM-listan själv, här kommer den :)

BIM-lista:

1/9 - timal89, Omstart2019, Esofe, dinofantast

2/9 - Mantan

3/9 - babytjejen, Lilla Lina, Ardnas89, novemberregn, Piffan87, Pemsan

4/9 - kiwibear, JenniB, Em0ma

5/9 - Sirest01, Miichaella

6/9 - MaalinJ, månflicka, WanderChild

7/9 - Sanfo1, Lala90, Noraaaaaaa18, Kstadtjej87, lw12

8/9 - Kira16, EnBlivandeWestring, Buffsie, Nr2år2019

9/9 - mumintroll

10/9 - Anno89

11/9 - onlyme86, Linepj, Periksson90

12/9 - KSRG8887, minimera

13/9 - Tessaloniki, Lola90

15/9 - lyckligast80

17/9 - EmmalinneaS, korvstroganoff

18/9 - NiniBy

21/9 - Ettlitetsyskon, Heilena, IBS

25/9 - Skuggviol

29/9 - Bambinoo

• Buffsie

Jag börjar misstänka att min ägglossning kanske är idag och inte var igår, för jag är sååå öm i livmodern idag. Molande värk som egentligen mer liknar mensvärk än hur jag annars brukar känna vid ÄL.. Eventuellt får jag revidera min BIM nån dag ;)

• minimera

Har hållt mig lite borta från tråden ett tag då jag behövde lite distans till allt som har med graviditet och barn att göra, men nu känner jag mig redo att köra gärnet igen. Har börjat använda CB ägglossningstest och testat i fem dagar men fortfarande ingen blinkande figur. Enligt min app ska ägglossningen komma på onsdag. Hur många dagar innan själva ägglossningen kommer den blinkande figuren för er?

• Lindsey77
    minimera skrev 2018-08-26 19:12:44 följande:

Har hållt mig lite borta från tråden ett tag då jag behövde lite distans till allt som har med graviditet och barn att göra, men nu känner jag mig redo att köra gärnet igen. Har börjat använda CB ägglossningstest och testat i fem dagar men fortfarande ingen blinkande figur. Enligt min app ska ägglossningen komma på onsdag. Hur många dagar innan själva ägglossningen kommer den blinkande figuren för er?

Jag går alltid från rund ring till glad gubbe direkt. Har en snabb LH ökning så jag ser aldrig den blinkande gubben.
  • WanderChild
    EnBlivandeWestring skrev 2018-08-26 15:58:58 följande:

Ja jag håller verkligen tummarna för dig :D När tänker du testa som tidigast?

Alltså jag har redan tagit så himla många test innan då jag trott mig haft äl, haft diverse symtom, eller i övrigt bara behövt få saker ur huvudet :P. Så, än så länge känner jag mig lugn o är således inne på att testa den 5/9, vet att äl va på natten mellan ons/tors så är inställd på onsdagen. Men får se om jag kan hålla mig så länge... Har ett tidigt test o två vanliga hemma o vill absolut inte behöva köpa fler denna vändan så ska försöka hushålla med dem...! Du då? När tänker du testa?
  • EnBlivandeWestring
    WanderChild skrev 2018-08-26 19:25:34 följande:
    Alltså jag har redan tagit så himla många test innan då jag trott mig haft äl, haft diverse symtom, eller i övrigt bara behövt få saker ur huvudet :P. Så, än så länge känner jag mig lugn o är således inne på att testa den 5/9, vet att äl va på natten mellan ons/tors så är inställd på onsdagen. Men får se om jag kan hålla mig så länge... Har ett tidigt test o två vanliga hemma o vill absolut inte behöva köpa fler denna vändan så ska försöka hushålla med dem...! Du då? När tänker du testa?
    Jag har 2 testa tidigt från Tento och 10 vanliga stickor från testlagret så tänkte testa BIM-5 (3/9) eller så först och sen se om jag testar något innan och vilka dagar jag testar efter det
    Kärlek till er
  • babytjejen

Jag ska försöka hålla mig denna gången o bara testa på bim el senare om mensen inte dykt upp...testat så mkt innan o fått spökstreck el inget så orkar inte det längre. Har bara ett vanligt o ett digitalt o vill ju inte använda dom i onödan.

Att jag känner mig gravid betyder inte ett dugg, det har jag gjort i flera månader nu, är bara min stora barnlängtsn o desperation över att jag börjar bli för gammal , känner mig inte gammal men rent fertilt så är jag ju det..

Så första tanken om mensen skulle vara sen är inte gravid utan "är det nu klimakteriet börjar smyga sig på"

• piffan87
    Miichaella skrev 2018-08-26 14:07:48 följande:

Någon mer än mig som har molande värk efter ägglossningen? Blir orolig att något fortfarande är fel efter missfallet då jag inte brukar ha molande värk såhär, är på äl+4. 

Jag har inte haft något missfall men senaste 2 månaderna (sen jag slutade med p-ringar) har jag haft kraftigt molande smärta/värk i samband med ägglossningar. Fått tagit alvedon vid några tillfällen. Aldrig upplevt det tidigare men varit på p-piller länge. Men min gissning är att det är rätt naturligt. Känner du dig orolig kanske du ska testa att ringa en barnmorska för att dubbelkolla? 
  • Sallyjkpg

Hakar på jag med!

Kämpar på för barn nr 2, har PCOS och har äter nu letrozole för hjälp med ägglossning. Har ingen regelbunden cykel men räknar ungefär för BIM 23/9 :)

BIM-lista:

1/9 - timal89, Omstart2019, Esofe, dinofantast

2/9 - Mantan

3/9 - babytjejen, Lilla Lina, Ardnas89, novemberregn, Piffan87, Pemsan

4/9 - kiwibear, JenniB, Em0ma

5/9 - Sirest01, Miichaella

6/9 - MaalinJ, månflicka, WanderChild

7/9 - Sanfo1, Lala90, Noraaaaaaa18, Kstadtjej87, lw12

8/9 - Kira16, EnBlivandeWestring, Buffsie, Nr2år2019

9/9 - mumintroll

10/9 - Anno89

11/9 - onlyme86, Linepj, Periksson90

12/9 - KSRG8887, minimera

13/9 - Tessaloniki, Lola90

15/9 - lyckligast80

17/9 - EmmalinneaS, korvstroganoff

18/9 - NiniBy

21/9 - Ettlitetsyskon, Heilena, IBS

23/9 sallyjkpg

25/9 - Skuggviol

29/9 - Bambinoo

• Daphodil

Hej hej! Försöker med andra barnet, detta blir försök nr 5. Hittills ett ultratidigt missfall i juni. Lite ledsen för att det "tar tid" denna gång även om jag vet att många har försökt mycket längre. BIM 28/9

Svar på tråden Vi med Bim September 2018