• Ettlitetsyskon

Vi med Bim September 2018

Hej

Hittade ingen sida för oss med Bim i September 2018.

Jag är 34 år, har två barn som är 7 och 10 år. Tog ut spiralen i april och blev gravid innan mensen hade dykt upp vilket inte är bra tydligen. Fick ett missfall i v11 men barnet hade dött i v5. Kändes bra ändå då när jag plussade så kändes allt fel från början hade en stark känsla av att det skulle bli mf. Blödningen har slutat efter mf och nu ska jag invänta mensen denna gång innan vi försöker.

Bim i September

21 ettlitetsyskon

• Svar på tråden Vi med Bim September 2018
  • lw12

Hej! Hoppar in här och lägger till mig själv i listan :) Vi försöker få vårt första barn. Jag är 25 år och sambon 21. Det här är vårt andra försök, har BIM 7/9.

BIM-lista:

1/9 - Periksson90, timal89, Omstart2019, Esofe, dinofantast

2/9 - Mantan

3/9 - babytjejen, Lilla Lina, Ardnas89, novemberregn, Piffan87

4/9 - kiwibear, JenniB, Em0ma

5/9 - Sirest01

6/9 - MaalinJ, månflicka

7/9 - Sanfo1, Lala90, Noraaaaaaa18, Kstadtjej87, lw12

8/9 - Kira16

9/9 - mumintroll

10/9 - Anno89

11/9 - onlyme86, Linepj

12/9 - KSRG8887, minimera

13/9 - Tessaloniki, Lola90

15/9 - lyckligast80

17/9 - EmmalinneaS, korvstroganoff

18/9 - NiniBy

21/9 - Ettlitetsyskon

• babytjejen

Ingen större tempökning denna gången, bara dagen efter beräknad äl sedan gick den ner igen så tror tyvärr äl uteblivit denna månad så det lilla hopp man har är borta. Vill bara att tiden ska gå fort till nästa äl nu...

• Kstadtjej87

Detta skulle bli vårt första riktiga försök denna månaden men kommer få bli nästa månad istället. Lycka till alla ni andra denna månaden <3

• EnBlivandeWestring
    Nu jävlar är kroppen igång efter de där hemska mellanpillerna. Problemet är bara att jag blivit dunderförkyld med feber och sambon har fått kalla fötter så drt blir nog inget mysa :( Lekte lite igår och hoppas på det bästa. BIM 8/9 enligt Flo i alla fall

Kärlek till er
  • EnBlivandeWestring

Hoppar in på listan jag med :D

BIM-lista:

1/9 - Periksson90, timal89, Omstart2019, Esofe, dinofantast

2/9 - Mantan 

3/9 - babytjejen, Lilla Lina, Ardnas89, novemberregn, Piffan87 

4/9 - kiwibear, JenniB, Em0ma

5/9 - Sirest01 

6/9 - MaalinJ, månflicka 

7/9 - Sanfo1, Lala90, Noraaaaaaa18, Kstadtjej87, lw12

8/9 - Kira16, EnBlivandeWestring 

9/9 - mumintroll 

10/9 - Anno89 

11/9 - onlyme86, Linepj

12/9 - KSRG8887, minimera 

13/9 - Tessaloniki, Lola90

15/9 - lyckligast80 

17/9 - EmmalinneaS, korvstroganoff 

18/9 - NiniBy

21/9 - Ettlitetsyskon

Kärlek till er
  • piffan87

Åh efter mycket om och men kom äntligen min efterlängtade glada gubbe! Har inte haft en aning om att min ÄL varit så pass sen (appen angav 5 dagar sen). Hade först mensdagen för 14 dagar sen och beräknad BIM 3/9. Hur länge är man fertil nu? 48 timmar? Hur många ggr ska man mysa för att maxa möjligheten att bli gravid? Alla tips och tankar är välkomna:)
  • LD2018
    babytjejen skrev 2018-08-23 05:51:07 följande:

Ingen större tempökning denna gången, bara dagen efter beräknad äl sedan gick den ner igen så tror tyvärr äl uteblivit denna månad så det lilla hopp man har är borta. Vill bara att tiden ska gå fort till nästa äl nu...

Detta visste jag inte, så om tempen inte stiger utan ligger på bas fram till mens betyder det alltså att ingen ÄL har skett? Jag fick så starkt äl test som jag kan få i måndags och sedan har det blivit svagare tills idag. Jag har känningar fortfarande än idag och haft sedan tisdag, ingen höjd temp dock?
  • babytjejen
    LD2018 skrev 2018-08-23 19:26:27 följande:

Detta visste jag inte, så om tempen inte stiger utan ligger på bas fram till mens betyder det alltså att ingen ÄL har skett? Jag fick så starkt äl test som jag kan få i måndags och sedan har det blivit svagare tills idag. Jag har känningar fortfarande än idag och haft sedan tisdag, ingen höjd temp dock?

Vet inte om det är 100% säkert men har för mig att Tempen ska gå upp vid ägglossning eftersom ett visst hormon ökar. Ett test visar att kroppen är redo att släppa ett ägg men inte säkert att ett ägg släpper....
  • babytjejen

Sitter o kollar på en unge i minuten...vet inte riktigt varför jag plågar mig själv med det :(

• LD2018
    babytjejen skrev 2018-08-23 20:22:09 följande:

Vet inte om det är 100% säkert men har för mig att Tempen ska gå upp vid ägglossning eftersom ett visst hormon ökar. Ett test visar att kroppen är redo att släppa ett ägg men inte säkert att ett ägg släpper....

Okej! Har fattat det som att när tempen har höjts så har ÄL skett. Dvs då är det redan försent om man tex tempat istället för testat med ÄL test. Men visste inte det inte höjs om där inte varit någon ÄL. Men vore ju logiskt iofs, då är jag nog körd denna månaden också. Ligger fortfarande på baslinje trots "ÄL+1" ... :/
Svar på tråden Vi med Bim September 2018