• Ettlitetsyskon

Vi med Bim September 2018

Hej

Hittade ingen sida för oss med Bim i September 2018.

Jag är 34 år, har två barn som är 7 och 10 år. Tog ut spiralen i april och blev gravid innan mensen hade dykt upp vilket inte är bra tydligen. Fick ett missfall i v11 men barnet hade dött i v5. Kändes bra ändå då när jag plussade så kändes allt fel från början hade en stark känsla av att det skulle bli mf. Blödningen har slutat efter mf och nu ska jag invänta mensen denna gång innan vi försöker.

Bim i September

21 ettlitetsyskon

• Svar på tråden Vi med Bim September 2018
  • piffan87
    MaalinJ skrev 2018-08-23 23:43:48 följande:
    Blinkar gubben eller är den still? Blinkande gubbe innebär att dur fertil å fast gubbe innebär att du är på MAX. SÅ MYS på nu så mycket ni kan innan äl är slut :) jag fick också fast gubbe idag efter 3 blinkande dagar.

Det där med hur mycket sex är så olika. Vissa kör bara 2 ggr under äl. Andra kör varannan dag å några bara någon gång. Vi har testat varannan dag, lite så och då å en gång hade vi till och med sex morgon, middag, kväll under mina 3 mest fertila dagar.
    Det var en stilla gubbe, har aldrig haft någon blinkande.. Vet inte om det är positivt eller negativt? 

Åh va roligt! Då får du också mysa en massa!! Tyvärr blir det nästan lite avtrubbat sex när de kommer på beställning så nu har vi sagt att vi ska försöka köra en gång per dag (om de inte funkar denna gång)... När har du BIM?
  • Omstart2019
    piffan87 skrev 2018-08-24 12:08:52 följande:

Det var en stilla gubbe, har aldrig haft någon blinkande.. Vet inte om det är positivt eller negativt? 

Det finns två sorter av det digitala ÄL-testet. Det ena visar först blinkande smiley några dagar när östrogenet stiger i kroppen (vilket det gör dagarna innan ÄL. Du har nog använt den andra sorten som bara visar på stegring av LH-hormon.

ÄL+8 och jag har undrat om PMS-humöret börjat. Känner mig arg som jag ALLTID gör innan. Men nu har jag börjat få lite molvärk vilket jag aldrig har förrän mensen är igång. Och jag väntar mig ju mens om först en vecka.
  • piffan87
    Omstart2019 skrev 2018-08-24 19:50:16 följande:
    Det finns två sorter av det digitala ÄL-testet. Det ena visar först blinkande smiley några dagar när östrogenet stiger i kroppen (vilket det gör dagarna innan ÄL. Du har nog använt den andra sorten som bara visar på stegring av LH-hormon.

ÄL+8 och jag har undrat om PMS-humöret börjat. Känner mig arg som jag ALLTID gör innan. Men nu har jag börjat få lite molvärk vilket jag aldrig har förrän mensen är igång. Och jag väntar mig ju mens om först en vecka.
    Det stämmer nog bra! Undra vilket som är bäst.. Detta test påvisar enbart dom 2 mest fertila dagarna, får hoppas att det räcker..
  • Buffsie

Jag hoppar gärna in här :)

Igår kom sambon, efter några månader av ?gently reminders? från mig, och undrade om vi ändå inte skulle försöka det här med bebis. Jag har två barn sedan tidigare (6 och 9 år), så detta blir i så fall mitt tredje och sambons första. Av en händelse, hehe, så visade min app att jag har ÄL 25/8 (alltså idag), så vi körde igång direkt igår. Jag har inte direkt stora förhoppningar att det tog sig sådär direkt, men å andra sidan behövs ju ?bara? en spermie och ett ägg, så chansen finns ju! ;)

Eftersom det var ett tag sedan sist för mig så fanns inte mitt FL-konto kvar, så jag fick fixa nytt ;)

Jag har BIM 8/9, men skriver från mobilen så det är lite knöligt att lägga in mig i BIMlistan. Har någon möjlighet att lägga in mig kanske?

• EnBlivandeWestring
    Buffsie skrev 2018-08-25 06:53:59 följande:

Igår kom sambon, efter några månader av ?gently reminders? från mig, och undrade om vi ändå inte skulle försöka det här med bebis. Jag har två barn sedan tidigare (6 och 9 år), så detta blir i så fall mitt tredje och sambons första. Av en händelse, hehe, så visade min app att jag har ÄL 25/8 (alltså idag), så vi körde igång direkt igår. Jag har inte direkt stora förhoppningar att det tog sig sådär direkt, men å andra sidan behövs ju ?bara? en spermie och ett ägg, så chansen finns ju! ;)

Eftersom det var ett tag sedan sist för mig så fanns inte mitt FL-konto kvar, så jag fick fixa nytt ;)

Jag har BIM 8/9, men skriver från mobilen så det är lite knöligt att lägga in mig i BIMlistan. Har någon möjlighet att lägga in mig kanske?

BIM-lista:

1/9 - Periksson90, timal89, Omstart2019, Esofe, dinofantast

2/9 - Mantan 

3/9 - babytjejen, Lilla Lina, Ardnas89, novemberregn, Piffan87 

4/9 - kiwibear, JenniB, Em0ma

5/9 - Sirest01 

6/9 - MaalinJ, månflicka 

7/9 - Sanfo1, Lala90, Noraaaaaaa18, Kstadtjej87, lw12

8/9 - Kira16, EnBlivandeWestring, Buffsie 

9/9 - mumintroll 

10/9 - Anno89 

11/9 - onlyme86, Linepj

12/9 - KSRG8887, minimera 

13/9 - Tessaloniki, Lola90

15/9 - lyckligast80 

17/9 - EmmalinneaS, korvstroganoff 

18/9 - NiniBy

21/9 - Ettlitetsyskon

Kärlek till er
  • EnBlivandeWestring
    Buffsie skrev 2018-08-25 06:53:59 följande:

Lycka till <3
    Kärlek till er
  • Pemsan

Första barnet vi planerar nu, spiralen åkte ut i början på sommaren. Har verkligen ömmande bröst nu och humöret är som en berg- och dalbana. Vet inte om det är PMS, om mensen är påväg eller om det är väldigt tidiga graviditetssymptom. Mår lite illa till och från men inte överdrivet. BIM 3 september om jag inte räknar fel.

• KSRG8887

Började tempa några dagar innan senaste mensen och det gör mig bara förvirrad. Hade beräknad ÄL runt 27/8 och BIM 11-12/9. Men min temp sjönk ganska ordentligt i måndags och har sedan stigit igen (till samma temp som jag hade under mensen). Flo anser nu att jag haft ÄL i onsdags trots bara negativa tester (och BIM 6/9). Men Flo verkar bara ta hänsyn till nuvarande cykel, oavsett temp under föregående.

Vad tror ni? Kan jag ha haft ÄL (diagram från WomanLog eftersom Flo bara visar nuvarande cykel)?

Svar på tråden Vi med Bim September 2018