• Ettlitetsyskon

Vi med Bim September 2018

Hej

Hittade ingen sida för oss med Bim i September 2018.

Jag är 34 år, har två barn som är 7 och 10 år. Tog ut spiralen i april och blev gravid innan mensen hade dykt upp vilket inte är bra tydligen. Fick ett missfall i v11 men barnet hade dött i v5. Kändes bra ändå då när jag plussade så kändes allt fel från början hade en stark känsla av att det skulle bli mf. Blödningen har slutat efter mf och nu ska jag invänta mensen denna gång innan vi försöker.

Bim i September

21 ettlitetsyskon

• Svar på tråden Vi med Bim September 2018
  • Skuggviol

Hej allihopa, jag kommer precis från augustitråden, mensen dök upp igår på cd 33. Räknar med ÄL ca den 11/9 och BIM den 25e, men ska ta ägglossningstester denna månaden har jag tänkt.. Försök nummer fem blir det för oss, första barnet.

BIM-lista:

1/9 - timal89, Omstart2019, Esofe, dinofantast

2/9 - Mantan 

3/9 - babytjejen, Lilla Lina, Ardnas89, novemberregn, Piffan87, Pemsan

4/9 - kiwibear, JenniB, Em0ma

5/9 - Sirest01, Miichaella

6/9 - MaalinJ, månflicka 

7/9 - Sanfo1, Lala90, Noraaaaaaa18, Kstadtjej87, lw12

8/9 - Kira16, EnBlivandeWestring, Buffsie 

9/9 - mumintroll 

10/9 - Anno89 

11/9 - onlyme86, Linepj, Periksson90

12/9 - KSRG8887, minimera 

13/9 - Tessaloniki, Lola90

15/9 - lyckligast80 

17/9 - EmmalinneaS, korvstroganoff 

18/9 - NiniBy

21/9 - Ettlitetsyskon, Heilena, IBS 

25/9 - Skuggviol

29/9 - Bambinoo

• Alllleee

Hej! Hoppar in här nu efter bim augusti tråden.

Nu kom mensen,dag 54 i cykeln... ska till gyn på fredag och försöka få dem att kolla om jag har endometrios eller PCOS.. inte kul detta.

Hoppas jag kan försöka räkna ut äl denna månad, hoppet lever än.

Lycka till alla nu <3

• Omstart2019

Fy fasen, nu har PMS-humöret slagit till så känner mig handla säker på att det inte blev nåt. Lustigt att många verkar se humörsvängningar och ilska som ett graviditetstecken, för mig är det då absolut tvärt om. Mår piss.

• Miichaella

Någon mer än mig som har molande värk efter ägglossningen? Blir orolig att något fortfarande är fel efter missfallet då jag inte brukar ha molande värk såhär, är på äl+4. 

• WanderChild

Nu, äntligen 2,5 mån efter pillerstopp så är jag ganska säker på att jag haft äl! Har under månaderna använt stickor o tempat men aldrig fått positivt. Har även till o från haft värk i äggstockarna som att äl var på gång men icke! Men så i tisdags kändes det lite annorlunda o jag tog ett test som visade väldigt starkt streck (har bara fått olika nyanser av ljusrosa innan...). Även testet på onsdagen var väldigt starkt. Hade även ökande smärta i höger äggstock under dagen samt kände mig svullen. På kvällen gjorde det till sist så ont att jag fick sätta mig ner på huk i badrummet när jag skulle duscha! Det lugnade sig sen och torsdag var jag bara lite småöm och svullen. Pga allvarlig sjukdom o bortgång i familjen så hade det inte blivit mys på 2 veckor men lyckades trots allt få till det onsdag kväll precis efter att värsta smärtorna minskat lite (vad gör man inte?!). Så får vi hoppas att en vältajmad gång räcker! BIM 6/9 om jag räknar hur mina cykler såg ut för 16 år sedan innan jag började med p-piller.

Det lustiga i det hela är att jag i ökande frustration över att kroppen inte kom igång efter pillerstopp började äta både bidrottningsgele, rosenrot, bisolvon o omega3 (ut över folsyra). Pga omständigheterna så slutade jag med allt för ca 2 v sedan, o sen fick jag äl nu när jag inte åt något alls! Har börjat med folsyra o omega3 igen nu.

BIM-lista:

2/9 - Mantan

6/9 - MaalinJ, månflicka, WanderChild

9/9 - mumintroll

10/9 - Anno89

15/9 - lyckligast80

18/9 - NiniBy

25/9 - Skuggviol

29/9 - Bambinoo

• EnBlivandeWestring
    WanderChild skrev 2018-08-26 14:14:59 följande:

Nu, äntligen 2,5 mån efter pillerstopp så är jag ganska säker på att jag haft äl! Har under månaderna använt stickor o tempat men aldrig fått positivt. Har även till o från haft värk i äggstockarna som att äl var på gång men icke! Men så i tisdags kändes det lite annorlunda o jag tog ett test som visade väldigt starkt streck (har bara fått olika nyanser av ljusrosa innan...). Även testet på onsdagen var väldigt starkt. Hade även ökande smärta i höger äggstock under dagen samt kände mig svullen. På kvällen gjorde det till sist så ont att jag fick sätta mig ner på huk i badrummet när jag skulle duscha! Det lugnade sig sen och torsdag var jag bara lite småöm och svullen. Pga allvarlig sjukdom o bortgång i familjen så hade det inte blivit mys på 2 veckor men lyckades trots allt få till det onsdag kväll precis efter att värsta smärtorna minskat lite (vad gör man inte?!). Så får vi hoppas att en vältajmad gång räcker! BIM 6/9 om jag räknar hur mina cykler såg ut för 16 år sedan innan jag började med p-piller.

Det lustiga i det hela är att jag i ökande frustration över att kroppen inte kom igång efter pillerstopp började äta både bidrottningsgele, rosenrot, bisolvon o omega3 (ut över folsyra). Pga omständigheterna så slutade jag med allt för ca 2 v sedan, o sen fick jag äl nu när jag inte åt något alls! Har börjat med folsyra o omega3 igen nu.

BIM-lista:

2/9 - Mantan

6/9 - MaalinJ, månflicka, WanderChild

9/9 - mumintroll

10/9 - Anno89

15/9 - lyckligast80

18/9 - NiniBy

25/9 - Skuggviol

29/9 - Bambinoo

Ååååh äntligen :D Då har vi ju BIM nära varandra också :D Grattis till äl <3 Hur blev det med tempen? 
    Kärlek till er
  • WanderChild
    EnBlivandeWestring skrev 2018-08-26 14:50:25 följande:

Ååååh äntligen :D Då har vi ju BIM nära varandra också :D Grattis till äl <3 Hur blev det med tempen? 

Ja äntligen!! Tempen har hållit sig hög 3 dagar i rad nu, ungefär samma temp alla tre dagar. Får se om den ökar ytterligare eller om den helt enkelt ligger stabilt där. Ff har iaf petat in äl i torsdags nu också o med fast kryss o inte bara streckat som jag fått innan så nu håller vi tummarna :).
  • EnBlivandeWestring
    WanderChild skrev 2018-08-26 15:44:55 följande:
    Ja äntligen!! Tempen har hållit sig hög 3 dagar i rad nu, ungefär samma temp alla tre dagar. Får se om den ökar ytterligare eller om den helt enkelt ligger stabilt där. Ff har iaf petat in äl i torsdags nu också o med fast kryss o inte bara streckat som jag fått innan så nu håller vi tummarna :).
    Ja jag håller verkligen tummarna för dig :D När tänker du testa som tidigast?
    Kärlek till er
  • Nr2år2019

Hej alla!

Jag hoppar gärna in här i tråden och i BIM-listan, men har ju dock inte 100% koll på när BIM är! Min historia: I slutet på maj slutade vi med p-piller i hopp om att få ett litet syskon till sonen! Under juni var vi dock inte alls speciellt ?aktiva? i bebisverkstaden, hehe, men i juli då jäklar var vi heta! Å då blev vi minsann gravida också, plussade på BIM+3! Men det jag tyckte var lustigt var att jag fick negativt när jag testade mig BIM-4 och hade knappt några symptom annat än lite extra hormonell och trött, så jag anade oråd.. Och rätt skulle jag dessvärre få, i vecka 5 kom missfallet (på semestern i Italien med enorma magsmärtor och blödningar) :( Efter det blödde jag till och från i 1,5 veckas tid (hej järnbrist!) och några få dagar efter jag slutat blöda så började jag testa med ägglossningsstickor. I föregår och igår fick jag utslag på stickorna, men tyvärr hann vi bara skrapa ihop ett enda ligg, hehe. Svårt med vardagspusslet osvosv. Så om nu dessa ägglossningsstickor fungerade som de ska så borde ju mensen vara beräknad om 14 dagar, visst? Då får jag det till att BIM borde bli den 8/9! Ni kan väl preliminärt lägga in mig med det datumet? Tack! Ser så mycket fram emot att följa er alla på denna resa, kram och lycka till <3

Svar på tråden Vi med Bim September 2018