• anjipanji

BF Maj 2019 Stockholm

Hej,

Jag plussade för några dagar sedan och tycker det skulle vara roligt att komma i kontakt med andra majmammor i Stockholm!

Här kan vi stötta varandra, utbyta erfarenheter och förhoppningsvis få ett och annat skratt ????

Är mamma till en liten flicka som nyss fyllde 2 år och bor i villa i Spånga med min sambo.

BF 10 maj

• Svar på tråden BF Maj 2019 Stockholm
  • anjipanji
    Daniellac skrev 2018-09-10 19:27:48 följande:

Tycker det här är så svårt, känns verkligen som en helt ny värld för mig. Men när bokar man tid till barnmorskan? Ni som har barn, finns det någon mottagning att rekommendera i Sthlm? :) Är det jag som bokar in ett tidigt ultraljud eller hur funkar det? Jag trodde det första skulle göras i v 19 typ. 

Jag har ringt och skrivit in mig idag och bad då om tid också för ett tidigt ultraljud (brukar vara kring v 8+0). Fick tid till VUL 27e sep och 1a tid till BM 15 okt. Med mitt första barn bad jag nog om ett ännu tidigare besök till BM om jag inte missminner mig där vi pratade lite om hälsa, oro m,m. Sen kommer vi säkert göra KUB test denna gång också och har för mig att vi gjorde det i v 14 med förra. Alla extra tester/ultraljud bekostar man själv, men kan få hjälp att boka av sin BM.

Jag valde den här gången en BM som låg bra till mot mitt och sambons jobb och med egen ultraljudavdelning. De hade också fått bra betyg. Men får man någon man inte trivs med kan man (och ska man enligt mig) byta.
  • Preggo90

Hej!

Plussade förra veckan och jag tycker det verkar som en bra idé att ha en tråd med Majmammor! Behöver stöd och råd! Detta är vårt först barn och jag kan redan nu i vecka 5 känna illamående smyga sig på ????

Men är oerhört glad över att jag kan bli gravid ????

• Preggo90

Oj! Massa frågetecken var inte meningen! Det blev så fel iPhones emojis :P

P.s är 28 år och kommer från Karlstad! :)

Får göra vanliga hederliga emojis istället :D

• Preggo90

Ursäkta! Såg inte att denna tråd var för blivande mammor i Stockholm :| #gravidhjärna

• Daniellac
    anjipanji skrev 2018-09-10 20:32:22 följande:

Jag har ringt och skrivit in mig idag och bad då om tid också för ett tidigt ultraljud (brukar vara kring v 8+0). Fick tid till VUL 27e sep och 1a tid till BM 15 okt. Med mitt första barn bad jag nog om ett ännu tidigare besök till BM om jag inte missminner mig där vi pratade lite om hälsa, oro m,m. Sen kommer vi säkert göra KUB test denna gång också och har för mig att vi gjorde det i v 14 med förra. Alla extra tester/ultraljud bekostar man själv, men kan få hjälp att boka av sin BM.

Jag valde den här gången en BM som låg bra till mot mitt och sambons jobb och med egen ultraljudavdelning. De hade också fått bra betyg. Men får man någon man inte trivs med kan man (och ska man enligt mig) byta.

Åh tack snälla för dina svar!. Jag har nu bokat in en tid hos BM 10 oktober, jag tänkte också lite praktiskt och tog ett som låg nära jobbet. Hade gärna velat träffa BM tidigare än så men har en resa inplanerad och kommer vara iväg i tre veckor. Allt känns så omtumlande när vi inte har planerat för att bli gravida, men herregud så mysigt det ska bli!! :)))
  • miniR

Hej tjejer! Jag är 32 år & bor även jag i Stockholm. Är gravid i vecka 7 & detta är vårat första! Allt är väldigt spännande, mycket nytt och så. Mysigt med majbebisar! ?????? Ska bli kul att följa denna tråd och Grattis till er alla!

Jag mår inte illa ännu (peppar,peppar) men mina bröst håller på att sprängas, haha.. ????

BF beräknat 6e maj enligt kalkyl men vi ska till Sofiahemmet den 18e på tidig koll.

Hoppas det är okej att jag hakar på denna grupp :)

• anjipanji
    Preggo90 skrev 2018-09-10 21:34:36 följande:

Oj! Massa frågetecken var inte meningen! Det blev så fel iPhones emojis :P

P.s är 28 år och kommer från Karlstad! :)

Får göra vanliga hederliga emojis istället :D

Grattis! Du är självklart välkommen att hänga i denna tråden också- om du vill.
  • anjipanji
    miniR skrev 2018-09-11 01:07:27 följande:

Hej tjejer! Jag är 32 år & bor även jag i Stockholm. Är gravid i vecka 7 & detta är vårat första! Allt är väldigt spännande, mycket nytt och så. Mysigt med majbebisar! ?????? Ska bli kul att följa denna tråd och Grattis till er alla!

Jag mår inte illa ännu (peppar,peppar) men mina bröst håller på att sprängas, haha.. ????

BF beräknat 6e maj enligt kalkyl men vi ska till Sofiahemmet den 18e på tidig koll.

Hoppas det är okej att jag hakar på denna grupp :)

Välkommen och grattis! Det är bara att haka :) ska bli kul att höra hur det gick den 18e. Tror du är först med VUL och har BF först i gruppen.
  • anjipanji
    anjipanji skrev 2018-09-10 19:11:18 följande:

Tänkte göra en kort lista om vem vi är hitills i tråden :)

Anjipanji, 36 år, Spånga, 2a barnet, BF 10/5

Grubb87, 30/31 år, Täby, 1a barnet, BF 9/5

Kallamakka, xxår, Stockholm, 1a barnet, BF x/5

Threepointonefour, xxår, Haninge, 1a barnet, BF x/5

Filippa85, 32/33år, Kungsholmen,2a barnet, BF 15/5

Gabbson, xxår, Stockholm, 1a barnet, BF x/5

Daniellac, 28 år, Stockholm, 1a barnet, BF 13/5

miniR, 32 år, Stockholm, 1a barnet, BF 5/5

Återkom gärna med den info som saknas eller om något är fel- men bara om ni vill såklart!

Svar på tråden BF Maj 2019 Stockholm