• anjipanji

BF Maj 2019 Stockholm

Hej,

Jag plussade för några dagar sedan och tycker det skulle vara roligt att komma i kontakt med andra majmammor i Stockholm!

Här kan vi stötta varandra, utbyta erfarenheter och förhoppningsvis få ett och annat skratt ????

Är mamma till en liten flicka som nyss fyllde 2 år och bor i villa i Spånga med min sambo.

BF 10 maj

• Svar på tråden BF Maj 2019 Stockholm
  • Threepointonefour

Nu börjar vi bli ganska många och det är svårt att hålla reda på alla tycker jag... Går det att skapa en hemlig och sluten grupp på facebook UTAN att behöva skriva sin mailadress eller riktiga namn här?

• miniR
    nuärdetvårtur skrev 2018-09-14 13:56:27 följande:
    Tack så jättemycket, känns fantastiskt! Jag håller verkligen tummarna för dig. :D Visst hade du haft lite spottings? Om det kan göra dig eller någon annan mindre orolig så kan jag nämna att jag haft rosa spottings till och från fr 5 samt att jag hade en genombrottsblödning (då rött blod) 14 dagar efter ÄL.

Vi pratade inget alls nästan, jag ville bara veta om <3 slog eller ej. Så jag la mig i gynstolen, gynekologen stoppade in ultraljudspinnen och så förklarade han vad allt var. Så himla coolt! Han sa också att när man sett hjärtat slå på ett lagom stort barn så är missfallsrisken liten. Hur känner du inför ditt möte på ons?
    Otroligt spännande att få höra din story! Nej, jag har (peppar, peppar) inte haft några spottings, men man håller på o känner efter lite för mycket generellt tycker jag, tex så kändes det som om brösten slutatde ömma häromdagen o jag började läsa en massa, haha.. Inte ok. Man ska nog bara låta allt hända naturligt. Är det tänkt så är det liksom. :) Är du likadan, eller hanterar du det bra? 
    Jag hoppas också att vi ska få se ett hjärta slå, skulle kännas mer verkligt då på något sätt. Annars är jag mest förväntansfull! Återkommer om hur det gick! :) 
  • miniR
    Threepointonefour skrev 2018-09-14 19:07:19 följande:

Nu börjar vi bli ganska många och det är svårt att hålla reda på alla tycker jag... Går det att skapa en hemlig och sluten grupp på facebook UTAN att behöva skriva sin mailadress eller riktiga namn här?

Är det ett problem för folk att gå ut med sina namn? Tycker en fb grupp skulle vara en fin ide :) Kul att se ett ansikte på den man pratar med också :) Vad tycker alla andra? 
  • Jellybeans

Jag håller med, vore skoj med facebookgrupp!

Men är lite nervös att någon jag känner ska se, då det är så tidigt :s

• Threepointonefour

Har förstått att det går att göra så den blir sökbar men att inget innehåll eller medlemmar visas för andra (ingen behöver alltså här skriva ut namn eller mail) - dock kommer alltid skaparen/administratören synas, och det är jag inte så sugen på såhär tidigt...

• Threepointonefour

Hej på er, hur mår ni och hur har helgen gått? Idag går jag in i vecka 8, räknar ner till ultraljudet på onsdag. Blödningarna och spottings har lyst med sin frånvaro dock, så det känns jätteskönt att det gett med sig. Vill så gärna se ett litet hjärta på onsdag...

MEN, jag har de senaste dagarna börjat kräkas. Mår så oerhört illa nu för tiden _efter_ att jag ätit? Någon mer? Jag trodde man mådde illa och kräktes framförallt vid tom mage, typ morning sickness. Har också sovit en sväng på eftermiddagen både igår och idag.

• anjipanji

Hej!

Nu har jag skapat en hemlig FB grupp där vi kan fortsätta prata!

Jag tror ni kan sända meddelande direkt till mig på familjeliv med e-mailadress gärna också en kort beskrivning hur er profilbild ser ut så jag vet att jag lägger till rätt person. Annars kan ni skriva direkt här så lägger jag till er ????

• anjipanji
    jojulolia skrev 2018-09-13 22:56:00 följande:

Hej alla! Jag joinar gärna också denna tråd. Tog ut min spiral i början av aug och plussade igår :o :D så det var lite oväntat, så snabbt men så kul!! Jag är 27 och bor i Sthlm, inga barn sen tidigare :)

Jag ringde mvc imorse och fick en tid i mitten på oktober, känns så långt bort just nu dock.. men vad brukar man göra på första besöket?

Grattis och välkommen!
  • anjipanji
    Threepointonefour skrev 2018-09-14 19:07:19 följande:

Du kan sända meddelande direkt till mig på familjeliv och då är det bara jag som kan se!
  • anjipanji
    Threepointonefour skrev 2018-09-16 17:24:04 följande:

Hej på er, hur mår ni och hur har helgen gått? Idag går jag in i vecka 8, räknar ner till ultraljudet på onsdag. Blödningarna och spottings har lyst med sin frånvaro dock, så det känns jätteskönt att det gett med sig. Vill så gärna se ett litet hjärta på onsdag...

MEN, jag har de senaste dagarna börjat kräkas. Mår så oerhört illa nu för tiden _efter_ att jag ätit? Någon mer? Jag trodde man mådde illa och kräktes framförallt vid tom mage, typ morning sickness. Har också sovit en sväng på eftermiddagen både igår och idag.

Än så länge mår jag OK men går lite upp och ner. Jag kräker inte i alla fall. Vet dock hur det är. Tror det är jätteolika hur illamåendet visar sig- om det ens visar sig. Känner mig själv orolig att allt står rätt till eftersom jag INTE mår så illa. Tror jag borde må jätteilla eftersom jag gjorde det med min första. Kommer inte kunna slappna av förrän efter VUL.
Svar på tråden BF Maj 2019 Stockholm