• anjipanji

BF Maj 2019 Stockholm

Hej,

Jag plussade för några dagar sedan och tycker det skulle vara roligt att komma i kontakt med andra majmammor i Stockholm!

Här kan vi stötta varandra, utbyta erfarenheter och förhoppningsvis få ett och annat skratt ????

Är mamma till en liten flicka som nyss fyllde 2 år och bor i villa i Spånga med min sambo.

BF 10 maj

• Svar på tråden BF Maj 2019 Stockholm
  • Threepointonefour

Oj, jag missade ju helt: är 28 år!

Fick idag tid för mitt uppföljande VUL efter akutbesöket; på onsdag morgon (nästa vecka). Jag hoppas så, så, så att vi ser ett litet tickande hjärta denna gång. Om allt ser bra ut har jag första träff med barnmorska den tjugonde, det vill säga dagen efter...

• anjipanji

Tänkte göra en kort lista om vem vi är hitills i tråden :)

Anjipanji, 36 år, Spånga, 2a barnet, BF 10/5

Grubb87, 30/31 år, Täby, 1a barnet, BF 9/5

Kallamakka, xxår, Stockholm, 1a barnet, BF x/5

Threepointonefour, 28 år, Haninge, 1a barnet, BF 4/5

Filippa85, 32/33år, Kungsholmen,2a barnet, BF 15/5

Gabbson, xxår, Stockholm, 1a barnet, BF x/5

Daniellac, 28 år, Stockholm, 1a barnet, BF 13/5

miniR, 32 år, Stockholm, 1a barnet, BF 5/5

Uppdaterar med jämna mellanrum :)

• Daniellac

Så roligt med en grupp att följa!! Hur mår alla blivande då? Jag själv känner inte särskilt mycket förutom ganska så ömma bröst och kanske lite extra trött. Nästan så att jag börjar undra om jag borde ta nytt gravtest! :D

• Filippa85
    Threepointonefour skrev 2018-09-11 20:14:40 följande:

Oj, jag missade ju helt: är 28 år!

Fick idag tid för mitt uppföljande VUL efter akutbesöket; på onsdag morgon (nästa vecka). Jag hoppas så, så, så att vi ser ett litet tickande hjärta denna gång. Om allt ser bra ut har jag första träff med barnmorska den tjugonde, det vill säga dagen efter...

Du har inte haft några fler spottings eller värk? Igår kom det lite blod när jag torkade mig, men sedan ingenting mer under natten och dagen idag. Använder NC och tempen var fortsatt hög i morse och brösten som vanligt, kanske lite mer värk i magen men ingen direkt smärta. 

Blir direkt orolig och inställd på att det är ett kommande MF även om jag hoppas in i det sista. 
  • anjipanji
    anjipanji skrev 2018-09-11 20:28:22 följande:

Tänkte göra en kort lista om vem vi är hitills i tråden :)

Anjipanji, 36 år, Spånga, 2a barnet, BF 10/5

Grubb87, 30/31 år, Täby, 1a barnet, BF 9/5

Kallamakka, xxår, Stockholm, 1a barnet, BF x/5

Threepointonefour, 28 år, Haninge, 1a barnet, BF 4/5

Filippa85, 32/33år, Kungsholmen,2a barnet, BF 15/5

Gabbson, 28 år, Stockholm, 1a barnet, BF 16/5

Daniellac, 28 år, Stockholm, 1a barnet, BF 13/5

miniR, 32 år, Stockholm, 1a barnet, BF 5/5

Uppdaterar med jämna mellanrum :)

• Threepointonefour
    Filippa85 skrev 2018-09-12 15:25:40 följande:

Du har inte haft några fler spottings eller värk? Igår kom det lite blod när jag torkade mig, men sedan ingenting mer under natten och dagen idag. Använder NC och tempen var fortsatt hög i morse och brösten som vanligt, kanske lite mer värk i magen men ingen direkt smärta. 

Blir direkt orolig och inställd på att det är ett kommande MF även om jag hoppas in i det sista. 

Jag har fortsatt brunt i trosskyddet varje dag, ibland lite mer och ibland mindre. Tycker dock att färgen ljusnat lite, eller så håller jag bara på att bli helt sinnessjuk. Men har inte ont och inget färskt blod! Försöker liksom hitta en balans i att hålla hoppet uppe och att vara realistisk utan att bli pessimistisk. Svårt!
  • anjipanji
    Daniellac skrev 2018-09-11 21:45:15 följande:

Så roligt med en grupp att följa!! Hur mår alla blivande då? Jag själv känner inte särskilt mycket förutom ganska så ömma bröst och kanske lite extra trött. Nästan så att jag börjar undra om jag borde ta nytt gravtest! :D

Mina symptom varierar lite mellan dagarna, men jag känner att jag har träningsvärk/att magen spänner samt att det känns som att jag sträcker mig i magmusklerna då och då. Kanske beror på att jag redan varit gravid och att symptom kommer snabbare då? Sedan mår jag illa men än så länge (peppar peppar) så är det hanterbart. Hoppas verkligen att jag slipper må som förra gången. Brösten spänner också massor och någon drar i huvudströmbrytaren i min hjärna varje dag/kväll så trött är jag. Haha har de flesta symptom man kan ha. Hypokondriker? :p
  • Threepointonefour
    anjipanji skrev 2018-09-12 18:53:54 följande:

Mina symptom varierar lite mellan dagarna, men jag känner att jag har träningsvärk/att magen spänner samt att det känns som att jag sträcker mig i magmusklerna då och då. Kanske beror på att jag redan varit gravid och att symptom kommer snabbare då? Sedan mår jag illa men än så länge (peppar peppar) så är det hanterbart. Hoppas verkligen att jag slipper må som förra gången. Brösten spänner också massor och någon drar i huvudströmbrytaren i min hjärna varje dag/kväll så trött är jag. Haha har de flesta symptom man kan ha. Hypokondriker? :p

Skriver under på varenda symtom, så då kan vi vara hypokondriker ihop! Haha
Svar på tråden BF Maj 2019 Stockholm