• anjipanji

BF Maj 2019 Stockholm

Hej,

Jag plussade för några dagar sedan och tycker det skulle vara roligt att komma i kontakt med andra majmammor i Stockholm!

Här kan vi stötta varandra, utbyta erfarenheter och förhoppningsvis få ett och annat skratt ????

Är mamma till en liten flicka som nyss fyllde 2 år och bor i villa i Spånga med min sambo.

BF 10 maj

• Svar på tråden BF Maj 2019 Stockholm
  • anjipanji
    Grubb87 skrev 2018-09-14 16:35:12 följande:

Hej! Ni som redan varit på UL, har ni bokat denna privat och betalt då? Jag ska på inskrivningsamtal den 28e men då är det ju inget ul bara samtal ovh kanske blodprov?

Jag funderar en hel del på det här med tidigt ultraljud. Är i vecka 7 (6+2). Det är mest för att man vill vara säker på att hjärtat slår liksom.

Man bokar detta själv men kan få hjälp av sin BM och man betalar själv eftersom det inte ingår i grundpaketet. Kan nog kosta mellan 500-800 beronde på var man går. Mitt kostade nog 650 förra gången om jag kommer ihåg rätt.
  • Cocachins

Hej, 31 år BF 12 maj 2019 Stockholm, första barnet. Följs gärna åt i tråden <3

• Niniby
    anjipanji skrev 2018-09-16 19:46:28 följande:

Du kan sända meddelande direkt till mig på familjeliv och då är det bara jag som kan se!

Hej och grattis till alla pluss!

Jag plussade igår och går in i vecka 5 idag. Är 27 år och bor i Nacka :) 3:e barnet nu om det går vägen. Har en dotter på 5 år och en dotter vi förlora i magen vecka 24 pga ovanligt virus.. vi är väldigt glada att plussa nu, har två MF i bagaget jag haft under detta år. Jag hoppar gärna in i fb gruppen! Skriver dm till dig anjipanji
  • Filippa85
    Threepointonefour skrev 2018-09-16 17:24:04 följande:

Hej på er, hur mår ni och hur har helgen gått? Idag går jag in i vecka 8, räknar ner till ultraljudet på onsdag. Blödningarna och spottings har lyst med sin frånvaro dock, så det känns jätteskönt att det gett med sig. Vill så gärna se ett litet hjärta på onsdag...

MEN, jag har de senaste dagarna börjat kräkas. Mår så oerhört illa nu för tiden _efter_ att jag ätit? Någon mer? Jag trodde man mådde illa och kräktes framförallt vid tom mage, typ morning sickness. Har också sovit en sväng på eftermiddagen både igår och idag.

Hej! Skönt, mina spottings har också försvunnit helt! Går in i v.7 imorgon och har tänkt ringa och boka ett VUL för att vara på säkra sidan innan jag ringer för inskrivning hos BM. 

Jag mådde inte illa en dag under min graviditet när jag väntade min dotter men nu mår jag illa och framförallt kvällstid! Börjar dock komma mer och mer på morgonen (har dock inte kräkts ännu) men så osugen på all mat samt känns som att jag ska kräkas vilken sekund som helst. Försöker se det positiva i att ha symtom, något som jag knappt hade med dottern. Har också fått ondare och ondare i brösten och känner mig väldigt öm.
  • anjipanji
    Cocachins skrev 2018-09-17 00:36:38 följande:

Hej, 31 år BF 12 maj 2019 Stockholm, första barnet. Följs gärna åt i tråden <3

Välkommen!
  • anjipanji

Hej alla mammor! Vill bara puffa för FB tråden vi startat och hoppas fler hoppar på :)

Känner mig lite otålig just nu och vill att kommande 10 dagar ska rusa förbi så jag äntligen får se ett litet hjärta! (Förhoppningsvis i alla fall).

Har ni börjat få några cravings eller kännt av nått ni inte pallar längre?

• Sobika

Hej, jag plussade svagt imorse. Har bim på torsdag så fortsätter att testa lite :) men jag är gärna med i er grupp på fb, bor strax utanför Stockholm. Har två barn sen innan som blir 3 år och 1 år och 5 månader <3

• nuärdetvårtur

[quote=79053280][quote-nick]Grubb87 skrev 2018-09-14 16:35:12 följande:[/quote-nick]

Hej! Ni som redan varit på UL, har ni bokat denna privat och betalt då? Jag ska på inskrivningsamtal den 28e men då är det ju inget ul bara samtal ovh kanske blodprov?

Jag funderar en hel del på det här med tidigt ultraljud. Är i vecka 7 (6+2). Det är mest för att man vill vara säker på att hjärtat slår liksom?

Hej! Jag fick det via min BM (går på Mama Mia). Man kan få betala själv eller få det bekostat. Oftast beror det på om BM bedömer att det är medicinskt motiverat eller ej. ?Bara? nyfikenhet får man oftast betala själv, men vid stark oro kan man få det gratis. Men olika BM verkar olika generösa med detta...

På inskrivningen görs inget ultraljud utan man pratade, tog blodprov och kollade efter proteiner i urinen och lite sånt.

• nuärdetvårtur
    Daniellac skrev 2018-09-14 18:41:07 följande:

Åh då förstår jag verkligen din lättnad! Vad glad jag blir för din skull :) Jag känner mig ganska förvirrad ärligt talat, den här veckan har varit så konstig (plussade i lördags). Tröttheten slog till rejält i onsdags och jag vaknar flera gånger på nätterna. Men jag är självklart jätteglad, vågar dock inte hoppas för mycket. Har VUL 24/9 så det ska bli skönt att få göra :)

Tack! :) Tror jag förstår känslan! Det verkar extremt vanligt med svajigt känsloliv i början... Och snart har du tid för vul, så skönt, då kanske du kan våga hoppas lite mer?
  • nuärdetvårtur
    miniR skrev 2018-09-15 13:53:18 följande:

Otroligt spännande att få höra din story! Nej, jag har (peppar, peppar) inte haft några spottings, men man håller på o känner efter lite för mycket generellt tycker jag, tex så kändes det som om brösten slutatde ömma häromdagen o jag började läsa en massa, haha.. Inte ok. Man ska nog bara låta allt hända naturligt. Är det tänkt så är det liksom. :) Är du likadan, eller hanterar du det bra? 

Jag hoppas också att vi ska få se ett hjärta slå, skulle kännas mer verkligt då på något sätt. Annars är jag mest förväntansfull! Återkommer om hur det gick! :) 

Då blandade jag ihop dig med någon, sorry! Skönt att slippa spottings och sånt, men hela den här ?känna-efter-grejen? kan göra en duktigt utmattad. Haha, man ska hålla sig borta från google... jag är likadan, kommer på mig själv med att hoppas på att må illa...:S

Håller alla tummar att det går bra imorgon! :)
Svar på tråden BF Maj 2019 Stockholm