• Anonym (Orolig nattuggla)

Mår ni sämst på morgonen, dagen, kvällen eller natten?

När mår ni sämst?

På morgonen är jag trött för jag sovit dåligt

På dagen är det jobbigt höra grannar eller kollegors prat, skratt

På kvällen är jag trött och får tvinga i mig middag

På natten känner jag mig ensam mörkrädd och orolig

Innan mådde jag bäst på natten men nu får jag inte ens ro där längre

• Svar på tråden Mår ni sämst på morgonen, dagen, kvällen eller natten?
  • Anonym (hela tiden)

Haha ja, vi kanske är tvillingar, fast vi ej vet om det. Får jag fråga, är du adopterad? (Svara inte om du inte vill svara!)

Ja men ellerhur. Dessa råd som "lägg bort mobilen o blunda" eller "gå upp, drick vatten, borsta tänderna igen o lägg dig" osv osv osv. Då känner jag bara: Eh ja? Jag har googlat sömnproblem och har testat precis det du sa plus en miljon andra saker!

Haha precis, man googlar ju det. Google is the shit :) vet att jag googla "hur sover man på natten" en gång. Fick upp en rad tips och tänkte direkt "jag måste testa" och det fungerade inte. Hade det fungerat hade jag ju varit överlycklig.

Liksom för mig personligen är sömnmedicin verkligen sista utvägen. Det gör mig då så ledsen när någon säger (det har faktiskt hänt) "men ta en sömntablett och sov" för liksom.. för det första behöver man prova ut en som fungerar för en själv (alla mediciner fungerar inte för alla) och för det andra så är det inte så bara.

Även om det beror på folks okunskap så känner iallafall jag mig så liten när någon säger så. De menar ju väl, men det blir ju inte mindre fel för det. Usch jag kommer vara så grinig denna veckan, får skylla på mensen haha..

Inte adopterad. Vad jag vet iaf. Du?

Ja precis. Så onödig grej det där med mens haha

Nä orkar ej bli beroende av tabletter och få ännu ett problem sömnproblem och beroende!!

• Anonym (hela tiden)

Ok då fungerar inte min teori haha, yes är adopterad.

Ja exakt! Nästan helften av jordens befolkning är kvinnor och jag hae aldrig hört om någon som seriöst går och längtar efter att få sin mens. Så det måste ju för 17 finnas någon bättre lösning på problemet...!

Nä men precis. Dock känner jag att det kanske inte finns så mycket mer allternativ snart. Jag menar, att knappt sova om nätterna är ju inte alls bra. Vill dock hellst undvika tabletter och allt sånt så långt det bara går.

Är oxå väldigt nära att vilja testa tabletter

Men då jag sen nån vecka inte har jobb

Så kan det ju vänta o jag kan vila på dagen...

• Anonym (hela tiden)

Men vad fan... missade helt svara ett av dina inlägg. Jäkla kaos hjärna jag har då. Tack! Försökte skriva det så tydligt jag kunde. Men det var inte det lättaste. Jag har svårt för att sätta ihop meningar i en följd så att de passar ihop utan att se jättekonstigt ut. Jag tror hen läser texten, alla är ju inte inne flera gånger/dag och vissa är ju bara inne någon gång i månaden. Men eftersom inlägget är citerat kommer ju hen se det när hen kommer in på FL nästa gång.

Kanske tur vi båda två har mens samtidigt då, så kan vi sura, gnälla och ha ont tillsammans. Haha.

Men vad skönt att du kan vila på dagen! Haha, skolan pausar inte kurserna för att jag är inne i en dålig period, tyvärr. Får snällt kämpa på denna eviga fight med trötthet och ångest. Och för att inte ens tala om stress... ja jag känner hur den dagen bara kommer närmare och närmare. I början känees det ju som något tillfäligt och "ja men några veckor med lite sömn klarar jag" men nu har det gått år. Så nu vet jag faktiskt inte hur länge till jag kommer orka med detta. Inte lika länge som jag redan gjort det iallafall.

Usch vad jag blev negativ nu då.. och ursäkta mitt språk i början av inlägget. Är nog inte så bra att sitta och skriva på FL från mobilen, hahaha.

Skönt ändå ha det kvar

Att testa sömntabletter

Då finns ju hopp

För tänk om man testar massa och det ändå ej funkar med sömnpiller

Man kanske är hopplöst fall

Ja just det det kommer ju notis vid citerade inlägg

Märks inte du har svårt formulera dig

Tvärtom

Bland de bästa jag läst på fl som formulerar sig

Men hjärnan blir dimmig av trötthet o stress

Kramar

• Anonym (hela tiden)

Ja precis. Skönt att ha det kvar så det finns något hopp kvar. Men samtidigt förstår jag verkligen de som testat o fortsätter för det är ju näst intill ohållbart att inte sova.

Haha, vilken tur att det inte märks så mycket då. För mig (självkritisk som jag är) tycker jag att det märks jättemycket. Speciellt när jag ska svara någon på mågot inlägg. Kan sitta och skriva i uppåt 45min på bara ett inlägg (vart tusan jag nu får tiden ifrån).

Men att skriva med någon som formulerar sig totalt obegripligt är omöjligt. Så jag försöker mitt bästa. Och när jag själv tycker att jag inte förstår ett ord brukar jag faktiskt bara lämna tråden, jag låter väl elak nu. Men om jag inte förstår ett ord känns det dumt att ens försöka och alla vet ju hur många knäppisar som spökar här på FL, så säger man att man inte förstår lär man bli påhoppad av typ 100 andra personer. Haha. Värdelöst.

Detta är nog faktiskt en av de bästa trådar jag sett, inga bråk och tjafs men samtidigt att det GÅR att prata. Ger mig hopp när jag ser sånna här trådar!

Ja, jag antar väl att det är hjärnan som inte orkar tänka klart. Den får ju alldeles för lite både vila, sömn och lugn. Dessutom stress hela tiden. Usch, vill inte skriva om all min stress. Kommer framstå som en idiot och dessutom kommer jag låta som världens surpuppa. Haha. Nej, jag måste verkligen lära mig att koppla av och stressa ner. Det går inte att leva såhär hur länge som hellst. Förr eller senare blir det stopp. Usch vad man behandlar sig själv illa ibland. Det där du skrev (igår??) "behandla dig själv som du behandlar andra" (eller var det så?) stämmer verkligen. Men varför prioriterar man andra så högt över sig själv? Det är för mig ett mysterium.

Kramiz till dig med!

Hehe tack

Ja trådarna riskerar alltid att locka till sig folk som hånar, trollar eller skriver elakt och i gåtor.

Jo tror det behandla sig själv som andra.

Dömer alltid mig hårdast. Som hos andra ser jag inget damm. Här ser jag minsta dammkorn och tror folk ska se mig som Slarvig.

Skriv på om stress du. Ös ur dig. Ingen vet vem du är så passa, på hehe

Kram nu hoppas vi på en bättre natt

Har på Filip och Fredrik på femman i bakgrunden snart haha, lagom bra Sådär

Natti

PS är likadan kan fastna på nätet alldeles för länge

Men det är lite terapi, sällskap, typ

Hade du testat terapi?

Jag botade en spindelfobi om det räknas som terapi.en det är allt.

Haha

Kram

Svar på tråden Mår ni sämst på morgonen, dagen, kvällen eller natten?