Haha ja, vi kanske är tvillingar, fast vi ej vet om det. Får jag fråga, är du adopterad? (Svara inte om du inte vill svara!)
Ja men ellerhur. Dessa råd som "lägg bort mobilen o blunda" eller "gå upp, drick vatten, borsta tänderna igen o lägg dig" osv osv osv. Då känner jag bara: Eh ja? Jag har googlat sömnproblem och har testat precis det du sa plus en miljon andra saker!
Haha precis, man googlar ju det. Google is the shit :) vet att jag googla "hur sover man på natten" en gång. Fick upp en rad tips och tänkte direkt "jag måste testa" och det fungerade inte. Hade det fungerat hade jag ju varit överlycklig.
Liksom för mig personligen är sömnmedicin verkligen sista utvägen. Det gör mig då så ledsen när någon säger (det har faktiskt hänt) "men ta en sömntablett och sov" för liksom.. för det första behöver man prova ut en som fungerar för en själv (alla mediciner fungerar inte för alla) och för det andra så är det inte så bara.
Även om det beror på folks okunskap så känner iallafall jag mig så liten när någon säger så. De menar ju väl, men det blir ju inte mindre fel för det. Usch jag kommer vara så grinig denna veckan, får skylla på mensen haha..