• Anonym (Orolig nattuggla)

Mår ni sämst på morgonen, dagen, kvällen eller natten?

När mår ni sämst?

På morgonen är jag trött för jag sovit dåligt

På dagen är det jobbigt höra grannar eller kollegors prat, skratt

På kvällen är jag trött och får tvinga i mig middag

På natten känner jag mig ensam mörkrädd och orolig

Innan mådde jag bäst på natten men nu får jag inte ens ro där längre

• Svar på tråden Mår ni sämst på morgonen, dagen, kvällen eller natten?
  • Anonym (hela tiden)

Men usch, vill du säga vad det är som får dig att må såhär hemskt? Fy... detta är du inte värd! Du som alltid varit här och stöttat mig sen jag hoppade in här... vad livet är orättvist!!

Tack, fyller åt om ca 6 månader. Haha. Men ska eventuellt fira en släkting. Önskar jag kunde ställa in, men fan... känner ju mig dum om jag inte kommer. Bara o göra det o få avklarat. Sen får man ta skiten efter som den kommer.

När jag väl är där blir det ju inte mycket vila (vilket nog är det enda jag behöver just nu) och det gör ju att verkligen ALL energi bara försvinner. Dum-snäll som jag är lär jag inte mig själv uppmärkssamma det i tid och efteråt är jag totalt död för att det inte finns någon energi kvar.

Hade det vart kalas för mig hade jag lätt ställt in. Sen får dolk tycka vad de vill. Orkar jag inte fira mig själv så är det så. Men att fira någon annan känns som en annan sak, att bara ställa in liksom... denna jäkla psykfeber. Kan den inte bara försvinna o låta en leva normalt...?!

Usch. Känner samma. Känns som rutan ska böåsa in eller hiset blåsa bort. Är så stressad och har typ panik... nu har det blåst lite mindre några minuterm så det är jag tacksam för.

Nej, vara i focus är hemskt. Speciellt när det är mycket folk. Att vara med mycket folk överlag tycker jag är jobbigt. Allt bara går rätt in i min hjärna totalt utan filter... så all energi bara försvinner. Men blir det något är det årminstånde "rätt" släkt. Ena sidan av släkten har en tendens att på kalas bli extremt högljudda och stökiga. Andra med, men rack o lov aningens lugnare. Där är mer mindre barn (snackar upp till 7års ålder) som leker o de är inte alls på samma nivå som vuxna människor...

Kram! Nu får jag verkligen lägga bort mobilen... börjar få panik av att se vad klockan är... hoppas du får somna inatt trots allt! Behöver du, skriv av dig här! Är ju anonymt, o som du sa tror ingen orkar lära vårat svammel.

• Anonym (vet aldrig)

Kan må så skit på kvällen att jag inte vet vart jag skall ta vägen och vakna pigg och glad på morgonen. Det kanske också vara tvärt om, lägger mig glad, positiv och på moln men vaknar och mår sjukt dåligt.

Har filosoferat lite kring min psykiska ohälsa och jag tror att jag undermedvetet vill må dåligt. Att det finns någon trygghet i det? Jag vet inte, bara en tanke.

• Anonym (hela tiden)

Känner igen det där med att må skitdåligt halva natten och sova och vakna på bättre humör. Även det att må helt ok på kvällen och vakna och må skit.

Men att du undermedvetet vill må dåligt tror jag inte. Har du läst boken "omgiven av idioter"? Den förklarade åtminstånde min bild av min och andras personlighet. Samhället är en fyrkant men de flesta av oss människor är stjärnor. Mao passar vi inte in i samhället. Det gör livet otroligt mycket mer jobbigt för oss, beroende på hur mycket/lite man passar in.

Att det är en trygghet i att må dåligt, tror jag det kan vara. Om man gjort det för länge vet man inte riktigt hur det är att må bra och leva "normalt". Och ofta finner man ju trygghet i det man ser som normalt. Även om detta som är normalt nu inte roligt är det fortfarande det som känns som en trygghet, för att det är det som är "normalt".

• Anonym (hela tiden)

Har letat ytterligare lite till nu efter podcasters. I appen Acast finns det en podd som heter "HSP - podden med Leveby & Klar". Jag har inte hunnit lyssna speciellt alls mycket. Faktiskt inte på ett enda avsnitt. Men tänkte ändå skriva det här.. ifall någon vill lyssna på den! Ska lyssna på den så får återkomma då med vad jag tycker, för det är svårt att säga innan man lyssnat, haha.

Hoppas ni alla har en bra dag/får en bra dag!

Idag känns det lite bättre o ljusare

Fått gjort en del både ute o inne

Blev det nåt kalas för dig?(hela tiden)

Hoppas ni mår ok i kväll

Ingen vill väll må dåligt men man vänjer sig o nästan accepterar det

Tack för pod tipset!

Är likadan. Tar in folks energier o intryck. Kan va heeelt slut efter ett kalas på ett par timmar även om det är dagens endaste aktivitet

Kram

• Anonym (hela tiden)

Nix. Blev o ringa o gratta över tfn. Skönt med hemmadag. Men har istället tvingat mig själv att plugga hela dagen. Är helt slut nu men är fortfarande inte klar. Tänkte för 2h sedan sluta men kom på att den enda uppgift jag inte gjort är den som ska in imorgon. Har alltså gjort uppgifter som ska in på typ fredag. Mao om typ en vecka. Men inte den som ska in imorgon... (eller idag. Söndag. 21.00). Så det känns ju rätt skitet. Men tänker att om jag göe skiten idag/kväll/natt kan jag med gott samvete ta det lugnt imorgon! Men samtidigt känner jag mig tömd på energi nu. Haft en riktigt dålig jobbig dum dag. Knappt orkat något känns det som. Gjort 3 uppgifter, är på fjärde. Så det går riktigt segt för mig idag.

Skönt att du har kunnat se lite ljus idag och dessutom fått lite saker gjort!! Igår kväll/natt var ju verkligen ingen alls bra dag!!

Ja precis. Man lär sig acceptera skiten. Trots att man inte borde. Usch. Känner inte för att tala rätt ut till mina föräldrar så det enda jag sett fram emot hela veckan är psykolog/kurator-mötet (minns inte vem jag ska till denna gång.. är för snurrig för att minnas det) som kommer denna nu i veckan. För en gång skull ska det faktiskt bli skönt att träffas och kunna prata ut. Ta upp allt jobbigt som hänt osv. Känns som det mesta är för mycket just nu. Behöver hjälp i att rodda upp tankarna och känslorna. Fast jag vet ju att det dagga sak (och lite dagen efter) kommer vara en effekt av att jag är helt utslagen för att man verkligen söker igenom sig själv. Även om det bara är saker som hänt på 2v, men tro mig, jag hinner tänka en jäkla massa på 2v. Så det finns en del... speciellt nu med en till cancersjuk så är det extra mycket och rätt skitigt. Så då är det skönt att kunna prata om det där. Blä vad livet är orättvist ibland!

Så lite så, lär inte vara sista poddtipset jag kommer med här. Haha. Men kände ändå att det hade ju lite med ämnet o göra så why not typ ;)

Ja fy. Jaf brukar vara helt utslagen efter att ha varit på kalas/i skolan! Bara jag behöver vara social bland folk gör det mig totalt tömd på energi. Jag KAN INTE spara energi, har inte lärt mig hur jag går till väga. Vill ju ha kvar min personlighet men samtidigt energi! Min personlighet är inte sitta-stilla-och-tyst-på-en-stol men det känns ändå somndet enda jag gör på släktkalas. ÄNDÅ är jag helt slut efteråt. Sist vi hade kalas här så hade jag dessutom en skitdag, verkligen skitdag oxå. Från 30min att folk blrjat komma så önska jag bara att alla kunde gå hem så jag kunde lägga mig i sängen och vila huvudet igen. Men då skulle de stanna 5-6h till så snacka om att vara totalt död. Detta kalaset var en fredag, hela lördagen och söndagen var min energi på totalt NOLL och jag orkade knappt gå upp för att äta mat.

Jag försöker använda helgerna för att vila och samla energi till kommande vecka. Ofta går det inte så bra då familjen vill hitta på saker. Men ska de till mataffären brukar de låta mig vara hemma (det är ju ändå inget jätteviktigt, plus att det mest är stimmigt och högljutt där så då åker de hellre själva dit och låter mig vara hemma. Då orkar jag vara med längre på familjemys i soffan på kvällen och det är enligt oss alla viktigare än att hänga med till affären). Försöker att inte planera in något på helgerna, är bokstavligen ALDRIG med någon på helger eller vardagar (på fritiden) för på helgerna är jag helt död efter veckan som vart och förslker ladda om. Efter skolan pluggar jag och sover för att jag är totalt slut då med. Energin finns helt enkelt inte. Och det är så jävla sämst att verkligen VILJA men verkligen inte ORKA! Alla förstår ju heller inte att man VILL gärna umgås, ses och ha skoj men att man helt enkelt inte ORKAR och det är så himla jobbigt att behöva förklara känslan av att bara känna tommhet inom sig. Tyvärr är många också som att prata med en vägg. De fortsätter tjata om att man ska lägga bort mobilen och blunda.

Kram! <3 Ska försöka vara lite aktiv här ikväll/natt och svara snabbare o bättre än efter flera tmmar, hehe...

Här får man svara hur ofta eller sällan man har lust med! :)

Men va?! Skoluppgift in på en söndag?! Så hade aldrig vi. Är det ens lagligt?!

Varför känner du att du inte kan prata med dina föräldrar? Jag gjorde inte det förr pga ej oroa dem. Men det känns bra efteråt man vågar. Oftast.

Bra att du kände vad du ville o ej borde. Ang kalas.

Håller såååå med. Försöker jag spara energi på kalas gnäller nån o undrar men e du suuuuuur. Haha

Önska man kunde ha en glasboll runt huvudet och allt studsa bort och ej nådde in.

Men jag har lika lätt bli väldigt glad som väldigt ledsen

Så det är på gott ont va hsp. Stark skör

Jag förlorade många vänner som inte acceptera att jag behövde plugga vila o va med killen på helgen

Tyvärr

Hur är din aptit då? Äter du mycket, lite bra eller dålig mat?

Vad gillar du att göra har du nån kul hobby typ?

Kram

Svar på tråden Mår ni sämst på morgonen, dagen, kvällen eller natten?