Mema9 skrev 2019-02-15 16:16:28 följande:
Du klarar det! Jag hade fasen nervösutslag på hela bröstet/halsen innan ville verkligen verkligen inte gå igenom det där , jag var så rädd.. därav att jag bröt ihop i gynstolen när alla känslor drog över mig.. och även om det gjorde ont var det en smärta man stod ut med om du förstår vad jag menar. Det var såån skön känsla efter när det var gjort! Och som min läkare sa så är det inte alla som ens känner något, jag tillhörde väl tyvärr de som kände mycket. Men Oliwia har vi kämpat såhär länge och gått igenom all psykisk smärta redan så klarar vi nog lite till. Jag lovar att peppa dig så gott jag kan<3 Himelns skönt att utesluta eventuella stopp/förträngningar i äggledarna så kan man släppa den oron. Men för att tillägga förstår jag exakt hur du känner. Det är ett under att man ens står på benen och klarar av att andas. Alltid lätt att vara positiv och peppa andra, svårare med en själv.
Vet inte om jag skrev det men vi får inte försöka denna cykel pga spolningen som irriterar slemhinnan, det är fruktansvärt jobbigt. Blir tungt i bröstet av bara tanken att vänta 4 veckor tills nästa ägglossning. Hur ska man kunna släppa det och bara leva under tiden?
Känns som att hela ens liv kretsar kring detta....och försöker att inte tänka på det men det är omöjligt, alla säger stressa inte ta det lugnt vilket också är omöjligt :( tack för allt pep iaf behövs det verkligen