Inlägg från: Oliwia92 |Visa alla inlägg
  • Oliwia92

Gravid med Letrozol

Mema9 skrev 2018-11-20 15:37:58 följande:

Imorgon är det dags! Så spännande :) hoppas de kommer åt din hö äggstock undrar hur de gör annars hehe.. Ja tur ivf finns! Tänk vilken möjlighet om det inte funkar på egen hand.

Ja nu är det mys för fullt här hemma .. inte alls framtvingat haha!Tack snälla du :D Ja verkligen! Jag vet precis hur du känner när medicinen inte biter eller så.. allt känns så hopplöst. Men tro mig , rätt vad det är så kommer ni hitta rätt dos för dig med :) Sprutorna är ju annars väldigt effektiva!

Men hur är det med sprutorna förresten? Hur ofta tar man de ? Hur är biverkningarna osv? Kan du inte berätta lite om de ?
  • Oliwia92
    Mema9 skrev 2018-11-20 20:16:03 följande:

Amne18: Det tycker jag absolut du ska göra! Om hon ändå inte vill, säg att du vill lämna blodprov för att se så du verkligen har egen. Surt att försöka så kanske det visar sig att du inte har egen :/

Oliwia92: Jag fick Puregon utskrivet och de startar man med mensdag 2 och tar varje dag fram till ägglossning. (De påminner om en insulinpenna om du har koll på en sån:) Sen kollar man med VUL tidigare då kroppen oftast svarar fortare på sprutornas hormon , har för mig jag var inne på koll redan cd 8 eller 9, sen ett eller två besök till innan äl beroende på hur fort äggen växer. Jag fick inga direkta biverkningar som jag märkte av tack och lov. Jag fick börja med 50IE och sedan höjde vi till 75IE efter 1 vecka då äggen växte lite långsamt. Den dosen säger dig förmodligen ingenting men om du ska börja med sprutor kommer du hänga med haha.. Jag är ju sån som ställer alarm som ringer dagligen så jag tar sprutorna eller tabletterna exakt samma tid :) har så lätt att glömma annars! Vet inte vad mer kan kan berätta hehe..

Becca90: Ooh! Vilken tid ska du dit? Du måste uppdatera oss efter :D det låter lovande att han är duktig på att hitta undangömda stockar ;) hahah jo men här ska det göras bebis! Denna gång måste det bara funka alltså

. Nej det var väldigt bra Info :) men jag tänker kan det ta flera månader att hitta rätt balans till att få ägglossning? Eller justerar man det under månadens gång med tanke på att man höjer/sänker dosen? Är det jobbigt att ta sprutorna Själv?
  • Oliwia92
    Enmsik skrev 2018-11-25 18:33:14 följande:

Hallå! Har helt missat att du skrivit.. ja jag var på VUL i fredags men det såg tyvärr likadant ut som på förra.. så det hade inte hänt någonting. Inga äggblåsor och en slemhinna på bara 4-5mm. Min läkare ordinerade mig att börja med trippeldos direkt. Så tog de första tabletterna i fredags när jag kom hem. VUL på fredag igen. 30/11. Hoppas på bättre resultat då. :)

Då är vi i samma sits. Har också tagit trippeldos och ska på vul på torsdag 29/11. Har tagit enkel och dubbel utan några resultat. Så hoppas verkligen att trippel hjälper annars är det dags för sprutor.
  • Oliwia92
    Enmsik skrev 2018-11-25 21:31:20 följande:

Ja jag har ju bara testat enkeldos. Men hon sa nu att jag skulle gå direkt på trippel. Fick som hugg i vänster äggstock nu idag under sex, vet inte om det är biverkningar eller att det är påväg att kicka igång. Hoppas på det senare.. :) ja funkar inte detta på mig så får jag väl köra några månader till med detta ändå och se. Sprutor är för oss också ett alternativ sen men eftersom vi går privat och det kräver fler koller med VUL så blir det för dyrt... kostar 900kr per gång och via landstinget får jag inte hjälp förrän i april OM jag gått ner i vikt). Så vet ärligt inte vad jag ska göra om jag inte lyckas med letrozolen nu..

Vad menar du med att det kostar 900kr per gång ? Jag går också privat. Menar du sprutorna ?
  • Oliwia92
    Enmsik skrev 2018-11-25 22:17:19 följande:

Ja jag fick börja direkt då det inte hänt något. Jaha gäller det privat också?? Men man betalar ju själv och de har inte nå ihop med landstinget. Sökte ju privat för att jag inte fick hjälp av landstinget.

Nej jag betalar 300kr per gång och är snart uppe i högkostnadsskyddet
  • Oliwia92

Någon som haft en äggledarspolning innan ni börja med sprutor? Hur går det till i så fall och gör det ont?

• Oliwia92
    Mema9 skrev 2018-11-26 22:16:24 följande:

Aha oj..vad mycket det finns som man aldrig hört talas om.Nej inte haft det.. ska du få?

Ikväll har jag haft smärta/hugg/känningar på vänster sida i tjejmagen.. svårt att säga exakt var men förmodligen äggstocken?! Och det var på den sidan ägget var. Undrar vad det kan vara. Tog ju ovitrelle i onsdags så ägglossningen måste ju redan ha varit.

Ja om jag börjar med sprutor sa hon att hon ska titta efter om jag har fri passage till äggledarna
  • Oliwia92
    Aylina88 skrev 2018-11-27 16:02:42 följande:

Hej! Tänkte fråga om nån vill sälja letrozol till mig min läkare vill inte skriva ut de till mig på grund av låg amh . Efter jag förlora mitt barn i vecka 25 så vill inte vården hjälpa mig men jag blev gravid med letrozol och skulle va för evigtacksam om nån vill hjälpa mig ????

Prova att gå till privat de brukar vara med hjälpsamma. Tror inte alls det är bra att du tar medicin som inte är ordinerad till dig. Förstår det är jobbigt att inte få hjäp
  • Oliwia92

Plötslogt händer det! En blåsa på 20 mm får otrivelle imorgon art man kan bli så lycklig av att möjligtvis få ägglossning

• Oliwia92
    Mema9 skrev 2018-11-29 12:26:18 följande:

Jaa wie äntligen! Vilken cd är du på? Det var trippel dos denna gång va?

Är på cd13 idag ska ta sprutan imorgon
Svar på tråden Gravid med Letrozol