Mema9 skrev 2018-11-20 20:16:03 följande:
Amne18: Det tycker jag absolut du ska göra! Om hon ändå inte vill, säg att du vill lämna blodprov för att se så du verkligen har egen. Surt att försöka så kanske det visar sig att du inte har egen :/
Oliwia92: Jag fick Puregon utskrivet och de startar man med mensdag 2 och tar varje dag fram till ägglossning. (De påminner om en insulinpenna om du har koll på en sån:) Sen kollar man med VUL tidigare då kroppen oftast svarar fortare på sprutornas hormon , har för mig jag var inne på koll redan cd 8 eller 9, sen ett eller två besök till innan äl beroende på hur fort äggen växer. Jag fick inga direkta biverkningar som jag märkte av tack och lov. Jag fick börja med 50IE och sedan höjde vi till 75IE efter 1 vecka då äggen växte lite långsamt. Den dosen säger dig förmodligen ingenting men om du ska börja med sprutor kommer du hänga med haha.. Jag är ju sån som ställer alarm som ringer dagligen så jag tar sprutorna eller tabletterna exakt samma tid :) har så lätt att glömma annars! Vet inte vad mer kan kan berätta hehe..
Becca90: Ooh! Vilken tid ska du dit? Du måste uppdatera oss efter :D det låter lovande att han är duktig på att hitta undangömda stockar ;) hahah jo men här ska det göras bebis! Denna gång måste det bara funka alltså
. Nej det var väldigt bra Info :) men jag tänker kan det ta flera månader att hitta rätt balans till att få ägglossning? Eller justerar man det under månadens gång med tanke på att man höjer/sänker dosen? Är det jobbigt att ta sprutorna Själv?