• Canary

Vi som har BIM november 18

Hej! Oktoberförsöket är kört för vår del får jag konstatera, och nu siktar vi vidare mot ett härligt plus i november istället! Så även om oktober knappt börjat är det dags att skapa en novembertråd.

Här välkomnar vi er som gör ert första försök och samlar upp er som tyvärr inte fick era efterlängtade plus i oktober.

Kort om mig: Gift kvinna 31 år, vi försöker få vårt första barn, går nu in på fjärde försöket.

BIM-listan nov

1/11 Canary

• Svar på tråden Vi som har BIM november 18
  • Liit

Jag hade ÄL 17/11 räknar med BIM runt 28/11. Har under två - tre dagar haft som stickningar i livmodern samt molande värk i ländryggen. Tänkte att det kanske är tidigt att få symptom men köpte hem gravtest. Som visade negativt imorse. Är det för tidigt att testa? Eller är det jag som ?gravid? inbillat mig?

Tog förövrigt ett cb testa tidigt.

• Tirin
    Liit skrev 2018-11-23 15:57:46 följande:

Jag hade ÄL 17/11 räknar med BIM runt 28/11. Har under två - tre dagar haft som stickningar i livmodern samt molande värk i ländryggen. Tänkte att det kanske är tidigt att få symptom men köpte hem gravtest. Som visade negativt imorse. Är det för tidigt att testa? Eller är det jag som ?gravid? inbillat mig?

Tog förövrigt ett cb testa tidigt.

Hej, om du hade Äl den 17 så får du räkna fram 5-7 dagar som behövs för att ögget ska hinna vandra ner i livmodern och sen inplanteras. Hcg brukar börja produceras efter implantationen på dag 8-9 efter befruktning/ägglossning och såklart väldigt låga nivåer i början, tror det är lite tidigt för dig att testa ännu.
  • Liit
    Tirin skrev 2018-11-23 16:36:05 följande:

Hej, om du hade Äl den 17 så får du räkna fram 5-7 dagar som behövs för att ögget ska hinna vandra ner i livmodern och sen inplanteras. Hcg brukar börja produceras efter implantationen på dag 8-9 efter befruktning/ägglossning och såklart väldigt låga nivåer i början, tror det är lite tidigt för dig att testa ännu.

Jag misstänkte att det var för tidigt. Blir nog lite ivrig med testen bara. Ska försöka ta det lugnt nu ett tag.
  • Tirin

Starkare än igår, något är helt klart på gång. Vill inte fira förän jag fått ett väldigt tydligt streck, förhoppningsvis på söndag:)
  • Tirin
    LinaLinnea skrev 2018-11-23 19:19:14 följande:

Ok, så jag vågade mig på ett test igår och ett idag.

Första bilden BIM-5 och andra BIM-4. Vågar man börja hoppas lite? :O

Strecket på bild 2 är mer rosa i verkligheten!

www.familjeliv.se/gallery/image/5345261/full_600/phpGd8B1766601.jpg

www.familjeliv.se/gallery/image/5345262/full_600/phphjJqmi83035.jpg

Ja helt klart vågar du börja hoppas:) Jag är får också svaga streck hittills, vill ha ett streck som är knallpositivt:) bara att vänta...
  • LinaLinnea
    Tirin skrev 2018-11-23 19:42:21 följande:

Starkare än igår, något är helt klart på gång. Vill inte fira förän jag fått ett väldigt tydligt streck, förhoppningsvis på söndag:)

Men ditt är ju starkt och tydligt!! Grattis! :D
  • Liit
    Tirin skrev 2018-11-23 19:42:21 följande:

Tycker det är väldigt tydligt. Grattis!!
  • Liit
    LinaLinnea skrev 2018-11-23 19:19:14 följande:

Ok, så jag vågade mig på ett test igår och ett idag.

Första bilden BIM-5 och andra BIM-4. Vågar man börja hoppas lite? :O

Strecket på bild 2 är mer rosa i verkligheten!

www.familjeliv.se/gallery/image/5345261/full_600/phpGd8B1766601.jpg

www.familjeliv.se/gallery/image/5345262/full_600/phphjJqmi83035.jpg

Tycker man ser! Tror jag vågar säga grattis :D

Med viss avund på er som plussar!
  • lw12

Fick mens idag så jag lämnar tråden.

Grattis alla gravida och lycka till ni som är kvar! :)

Svar på tråden Vi som har BIM november 18