• Canary

Vi som har BIM november 18

Hej! Oktoberförsöket är kört för vår del får jag konstatera, och nu siktar vi vidare mot ett härligt plus i november istället! Så även om oktober knappt börjat är det dags att skapa en novembertråd.

Här välkomnar vi er som gör ert första försök och samlar upp er som tyvärr inte fick era efterlängtade plus i oktober.

Kort om mig: Gift kvinna 31 år, vi försöker få vårt första barn, går nu in på fjärde försöket.

BIM-listan nov

1/11 Canary

• Svar på tråden Vi som har BIM november 18
  • Liit
    Em0ma skrev 2018-11-24 20:50:59 följande:

Det är en bra början att ha som bim den 2/12. det är ett bra utgångsläge tillsvidare. om du mot förmodan får mens så kan du ju utifrån den räkna på hur många dagar efter äl du fick den så vet du tills nästa gång hur många dagar just du har :) Jag hade nog sagt att du bör vänta tills iaf äl+10 vilket blir den 28e. innan dess är det inte jättestor risk att ägget har hunnit fästa och börjat producera tillräckligt med hg(något) (minns inte vad ämnet heter) så testen kan ge ett ärligt resultat! Hoppas det inte blev för invecklat :) Lycka till! :D

Tack för bra svar! :)
  • Persi91
    Clemmentina skrev 2018-11-24 20:58:05 följande:
    Jag tycker mig ana två streck på det vänstra i alla fall. Testa med ett digitalt också för att bekräfta. Håller tummarna för att du kan ringa och avboka utredningen! :)
    Jag sprang iväg tidigare idag och köpte ett digital och det blev PLUS! Vet inte vart jag skall ta vägen... nu skall jag försöka njuta av plusset och inte tänka på vart graviditeten sitter. livmodern?? äggledaren??
  • Clemmentina
    Persi91 skrev 2018-11-24 22:17:19 följande:

Jag sprang iväg tidigare idag och köpte ett digital och det blev PLUS! Vet inte vart jag skall ta vägen... nu skall jag försöka njuta av plusset och inte tänka på vart graviditeten sitter. livmodern?? äggledaren??

Åh grattis, vad roligt! Försök nu njuta av det. :)
  • Liit

Märker att jag undrar mycket, men är så skönt att ha tråden nu mellan äl och bim.

Jag vet att jag inte borde överanalysera kroppen nu innan jag bara kan testa. Men är det någon som känner igen känslan av ett molande ryggslut (kom för några dagar sen), och konstig känsla i livmodern, det liksom sticker, kittlar/bubblar. Jag vet att det kan vara gravsymptom men det kanske kan vara så innan mens också? (Jag hade sprial i 5 år, så jag minns inte riktigt hur det känns innan mens).

• Canary
    Liit skrev 2018-11-25 08:18:16 följande:

Märker att jag undrar mycket, men är så skönt att ha tråden nu mellan äl och bim.

Jag vet att jag inte borde överanalysera kroppen nu innan jag bara kan testa. Men är det någon som känner igen känslan av ett molande ryggslut (kom för några dagar sen), och konstig känsla i livmodern, det liksom sticker, kittlar/bubblar. Jag vet att det kan vara gravsymptom men det kanske kan vara så innan mens också? (Jag hade sprial i 5 år, så jag minns inte riktigt hur det känns innan mens).

Är du säker på att det är livmodern? Ofta när jag känner så så undrar jag om det inte är tarmarna istället...

Som jag förstått det är det där gravtecken, men behöver inte vara det. De månader jag försökt bli gravid har jag haft väldigt många symptom, alltså blivit skengravid. Enda sättet att veta är att testa

Lycka till!
  • Liit
    Canary skrev 2018-11-25 08:30:36 följande:

Är du säker på att det är livmodern? Ofta när jag känner så så undrar jag om det inte är tarmarna istället...

Som jag förstått det är det där gravtecken, men behöver inte vara det. De månader jag försökt bli gravid har jag haft väldigt många symptom, alltså blivit skengravid. Enda sättet att veta är att testa

Lycka till!

Säker kan jag kanske inte vara, men helt klart tjejmagen.

Jag kan mycket väl vara skengravid, missfallet i oktober tog rätt hårt på mig trots att vi inte ens hade planerat att bli gravida då. Jag kan nog inte testa ännu men ska testa om några dagar :))
  • Persi91

Jag har varit gravid tre gånger... missfall, utomkveds och sen nu då.. och det lustiga är att varje gång jag varit/är gravid har jag inte haft någon aning om det och trott att mensen är på G. Men icke!

Och månaderna där i mellan när jag inte varit gravid har jag såklart varit skengravid och haft 1038329 olika symptom. 

• Liit
    Persi91 skrev 2018-11-25 15:59:42 följande:

Jag har varit gravid tre gånger... missfall, utomkveds och sen nu då.. och det lustiga är att varje gång jag varit/är gravid har jag inte haft någon aning om det och trott att mensen är på G. Men icke!

Och månaderna där i mellan när jag inte varit gravid har jag såklart varit skengravid och haft 1038329 olika symptom. 

Jag har läst att det är vanligt. Men själv aldrig råkat ut för det. Har en son sedan tidigare, jag visste på en gång då. Samma när jag fick missfallet och känns så nu med.

Men har nog heller aldrig velat det så mycket som jag vill nu :)
  • Persi91
    Liit skrev 2018-11-25 16:04:01 följande:
    Jag har läst att det är vanligt. Men själv aldrig råkat ut för det. Har en son sedan tidigare, jag visste på en gång då. Samma när jag fick missfallet och känns så nu med.

Men har nog heller aldrig velat det så mycket som jag vill nu :)
    Jag önskar dig varmt lycka till <3 
  • Anonym (Hoppas)

Den där känslan när det liksom rinner till och man bedrövad går på toa bara för att kolla läget. Och det är falsklarm. Igen.

Hoppet är tillbaka!!

Kanske ska jag våga mig på ett test till imorgon.

Svar på tråden Vi som har BIM november 18