• Canary

Vi som har BIM november 18

Hej! Oktoberförsöket är kört för vår del får jag konstatera, och nu siktar vi vidare mot ett härligt plus i november istället! Så även om oktober knappt börjat är det dags att skapa en novembertråd.

Här välkomnar vi er som gör ert första försök och samlar upp er som tyvärr inte fick era efterlängtade plus i oktober.

Kort om mig: Gift kvinna 31 år, vi försöker få vårt första barn, går nu in på fjärde försöket.

BIM-listan nov

1/11 Canary

• Svar på tråden Vi som har BIM november 18
  • DoriaP
    Jagerika skrev 2018-11-21 12:06:32 följande:

Jag minns fortfarande den dagen när klockan slog 13.00, tiden jag brukade ta mina p-piller på. Vi hade haft sex dagen innan och när klockan slog 13 satt vi i bilen och så sa jag till honom att nu ska jag egentligen ta mina piller, med världens störta smile på läpparna. Då höll han mig i handen och sa att dom behöver du inte mer, du kommer bli världens bästa mamma. Tänk vad glad och pirrigt det va, nästan som det va förbjudet att inte skydda sig! Idag är det inte lika glatt, men ändå spännande! Tänk att man skyddat sig typ halva livet och va livrädd för att bli ung mamma. Så skiter man i skydd och inget händer ändå! Livet är bra konstigt ibland

Men åh !!

Haha ja men eller hur !! Kände det som om jag blev gravid första gången vi hade oskyddat, inte alls runt ÄL eller så och nu när vi ligger efter planer så känner jag ingenting och det blir ju ingenting heller.
  • Anonym (Stressen)
    LinaLinnea skrev 2018-11-21 14:37:42 följande:

Här är en till som är kvar! Har BIM mellan den 25/11-28/11. Är lite osäker på vilken dag. 

Fick en svagt ljusrosa/brun flytning igår, brösten ömmar och idag värker ryggen och magen lite dovt. Känner mig också trött men vet inte om detta är symtom på graviditet eller något annat. Brukar inte ha speciellt mycket känningar innan mens. 

Hur går det för er andra som är kvar här? Några känningar? När ska ni testa? :) Många frågor på en gång, haha. 

Jag är trött och ömma bröst. har nyligen gått in i väggen och fått ångest så skyller ju självklart tröttheten på det och inbillar mig att inget vill/kan möjligen leva i en såhär stressad kropp, Bim i slutet av månaden testar nog inte innan bim för känns som det kan bli ännu en stressfaktor :) 
  • LinaLinnea
    Anonym (Stressen) skrev 2018-11-21 15:08:13 följande:
    Jag är trött och ömma bröst. har nyligen gått in i väggen och fått ångest så skyller ju självklart tröttheten på det och inbillar mig att inget vill/kan möjligen leva i en såhär stressad kropp, Bim i slutet av månaden testar nog inte innan bim för känns som det kan bli ännu en stressfaktor :) 
    Usch nej jag förstår att du vill vänta med att testa om det känns stressande. Jag försöker också tänka att symptomen måste bero på något annat för att inte ha för höga förhoppningar, men man blir antagligen lika besviken över ett neg test oavsett :( 
  • Anonym (Stressen)
    LinaLinnea skrev 2018-11-21 15:14:42 följande:
    Usch nej jag förstår att du vill vänta med att testa om det känns stressande. Jag försöker också tänka att symptomen måste bero på något annat för att inte ha för höga förhoppningar, men man blir antagligen lika besviken över ett neg test oavsett :( 
    Ja, det blir man ju, men då recker det iaf bara med en besvikelse än att man börjar testa varje dag och får besvikelsen gång på gång :) Har du försökt länge? :)
  • LinaLinnea
    Anonym (Stressen) skrev 2018-11-21 18:42:33 följande:

Ja, det blir man ju, men då recker det iaf bara med en besvikelse än att man börjar testa varje dag och får besvikelsen gång på gång :) Har du försökt länge? :)

Jo men precis. Vi har precis bestämt oss för att försöka skaffa barn nr 3 och denna månaden är första riktiga försöket. Tror inte att det kommer gå direkt men man kan ju alltid hoppas! Hur länge har ni försökt?
  • Anonym (Stressen)
    LinaLinnea skrev 2018-11-21 19:10:19 följande:
    Jo men precis. Vi har precis bestämt oss för att försöka skaffa barn nr 3 och denna månaden är första riktiga försöket. Tror inte att det kommer gå direkt men man kan ju alltid hoppas! Hur länge har ni försökt?
    Åh vad spännande, och vad mysigt med barn sen innan! :) 
    Vi är på 7e eller 6e försöket till första barnet, Så håller tummar och tår att det tar sig snart! vill så gärna ha en liten :D
  • Anonym (Otur)

Suck. Idag är jag less. Femte försöket och mensvärken kommer krypandes. Bim -2/3. Umgåtts me vänner o alla deras barn ikväll. (Jag var enda utan barn under 1. Jippi...) närmaste vännen berättade sin graviditet i veckan o min ålder tickar uppåt. Suck. Ibland vill man bara skrika rätt ut. Hur jävla svårt ska de va?!?! Hur lyckas alla andra? Hur kan alla andra tänka på andra saker? När är de vår tur??! Tack FL att ni finns.

• Tirin

Hej, som planerat testade jag morse (BIM-2) med testa tidigt test och det är så där att jag pendlar mellan glädje och osäkerhet. Det streck som kommer fram finns där men är så otroligt svagt....bifogar bild. Vad tror ni?

• Mia86a
    Tirin skrev 2018-11-22 08:20:32 följande:

Hej, som planerat testade jag morse (BIM-2) med testa tidigt test och det är så där att jag pendlar mellan glädje och osäkerhet. Det streck som kommer fram finns där men är så otroligt svagt....bifogar bild. Vad tror ni?

Jag ser! övertygad om att strecket blir starkare om du testar igen om 1-2 dagar.
Svar på tråden Vi som har BIM november 18