• dreshna

BF februari 2020

Jag plussade i fredags och om jag räknat rätt är jag i vecka 5 (4+4, BF 7 februari) så det är väldigt tidigt. Jag började få en misstanke då jag hade mens bara en dag och sedan fortsatte min olustiga känsla i kroppen så jag gjorde ett test men det var negativt. Veckan därpå har jag fortfarande inte kunnat släppa tanken och känslan så jag gjorde ett test till som även det var negativt. Dagarna efter började jag känna av i brösten att de var ömma och efter ett par dagar då det inte släppt gick jag och köpte ett digitalt test som visade gravid!!! Chock chock även om jag anade det innan.

Imon ska jag och prata med kurator lite och på måndag nästa vecka ska jag få göra ultraljud.. sen har jag inskrivningssamtal 13 juni.

Så nu väntar jag på att fler ska komma med beräknat BF i februari. Ser fram emot att följas åt tillsammans :)

• Svar på tråden BF februari 2020
  • Flima
    dah skrev 2019-08-06 15:24:47 följande:

Hej!

Min mobil lever ibland sitt eget liv - hann inte skriva klart...

Hur går det för er andra? Har de flesta flyttat över i FB-grupp eller?

Själv är jag idag gravid 10+3. Jag hade i söndags en mörkbrun blödning o igår bruna flytningar, hade i våras ett MA o blev såklart orolig att det skulle upprepa sig... fick en akut-tid för undersökning o VUL igår - o vilken lättnad när jag fick se det lilla hjärtat slå o att hen rörde sig o att det var rätt storlek för grav-längden... hoppas nu att det förblir så bra tills nästa UL (KUB)... Vi se med spänning framemot det då vi tänkt att sen berätta för våra andra barn

Jag är kvar iaf! Eller snarare tillbaka efter att ha varit distraherad av semester och annat.

Vad skönt att få bekräftat att hen fortfarande lever där inne! Själv är jag nu i v. 12 (11+4) och börjar noja över att det inte ens är något där inne och att jag bara har blivit tjock för att jag har ätit för mycket, hehe. Vi ska göra UL för KUB nästa onsdag och jag både längtar och är väldigt orolig samtidigt. Dels kan man ju få besked om hög risk för kromosomfel, och dels kanske fostret inte ens lever. Men förhoppningsvis ser allt bra ut :)

Min sambo har en dotter sedan tidigare så vi väntar också till efter KUB med att berätta för henne. Dock har hon nyligen fått två syskon av hennes mamma så vi vet inte hur mycket hon kommer uppskatta ännu ett, haha!
  • Nube

Jag är också kvar! Är i v 14 nu (13+2) och ska på KUB ultraljud i slutet av veckan. Mår bra men är fortsatt trött, fick dock veta att mina järndepåer var låga så jag har börjat äta extra järn så det har nog hjälpt lite.

Har många redan haft KUB?

• kallescarro

Hej! Jag är i v11+0 idag och vill gärna bolla känslor och funderingar med andra gravida :) tid för KUB den 16/8. Gjorde inget med min dotter född 2016 så blir spännande att få se bebisen då jag fick vänta till RUL sist!

• grethas

Jag är också kvar i tråden. Jag är i vecka 10+5 och har kub den 14 augusti. Har en son född 2016. :)

• MissKelli

Jag är också kvar :) idag är jag i V 11+0. Vi gjorde NIPT i förrgår och går nu och väntar på svar. Tiden hittills tycker jag har gått väldigt fort, hoppas den fortsätter så.

Är det något annan än jag som drömmer sjukt mycket och ofta jobbiga drömmar? Det stör verkligen min sömn.

• kallescarro

Vad skönt att du tycker tiden gått fort! Jag har under hela semestern kräkts och mått dåligt, men börjar må lite bättre nu och fått medicin så förhoppningsvis går tiden lite snabbare för mig med nu ;) jag drömmer massor! Vaknar och det tar en stund innan jag hinner förstå att jag drömt.

MissKelli skrev 2019-08-07 07:27:32 följande:

Jag är också kvar :) idag är jag i V 11+0. Vi gjorde NIPT i förrgår och går nu och väntar på svar. Tiden hittills tycker jag har gått väldigt fort, hoppas den fortsätter så.

Är det något annan än jag som drömmer sjukt mycket och ofta jobbiga drömmar? Det stör verkligen min sömn.

• MissKelli
    kallescarro skrev 2019-08-07 19:15:09 följande:

Vad skönt att du tycker tiden gått fort! Jag har under hela semestern kräkts och mått dåligt, men börjar må lite bättre nu och fått medicin så förhoppningsvis går tiden lite snabbare för mig med nu ;) jag drömmer massor! Vaknar och det tar en stund innan jag hinner förstå att jag drömt.

Åh det låter jättejobbigt! Jag har haft mycket annat att fokusera på med husköp och en kommande flytt så det kan vara därför det känns som att det gått fort! Sen har jag haft turen att må ganska bra utöver en extrem trötthet. Jag har helt och hållet tappat symtomen förutom drömmarna just nu. Eller lite ömma bröst har jag också. Väldigt tur att tröttheten lagt sig. Vet inte hur jag hade orkat packa nu annars! Hoppas ditt illamående släpper snart!
  • kallescarro

Ja men nu börjar det lugna sig, har järnbrist så kommit igång med järntillskott nu också så tröttheten har lugnat sig! Kul att flytta och sysselsätta sig :) har du barn sen tidigare?

MissKelli skrev 2019-08-07 19:44:24 följande:

Åh det låter jättejobbigt! Jag har haft mycket annat att fokusera på med husköp och en kommande flytt så det kan vara därför det känns som att det gått fort! Sen har jag haft turen att må ganska bra utöver en extrem trötthet. Jag har helt och hållet tappat symtomen förutom drömmarna just nu. Eller lite ömma bröst har jag också. Väldigt tur att tröttheten lagt sig. Vet inte hur jag hade orkat packa nu annars! Hoppas ditt illamående släpper snart!

• MissKelli
    kallescarro skrev 2019-08-07 22:07:36 följande:

Ja men nu börjar det lugna sig, har järnbrist så kommit igång med järntillskott nu också så tröttheten har lugnat sig! Kul att flytta och sysselsätta sig :) har du barn sen tidigare?

Okej vad bra! Jag tar järntabletter lite då och då och hoppas att jag slipper järnbrist. Ja, jag längtar så mycket till att bo större! Nej, detta är första barnet :) Du då?
  • kallescarro

Jag har en dotter född 2016 :)

MissKelli skrev 2019-08-08 06:19:51 följande:

Okej vad bra! Jag tar järntabletter lite då och då och hoppas att jag slipper järnbrist. Ja, jag längtar så mycket till att bo större! Nej, detta är första barnet :) Du då?

Svar på tråden BF februari 2020