Inlägg från: klyban |Visa alla inlägg
  • klyban

Antisemitismen inom vänstern, varför?

Digestive skrev 2023-06-09 14:26:19 följande:
    Jag vet att S redan har straffat Jamal El-Haj för olydnad et cetera.

Lars Adaktusson besökte en kongress på uppdrag av KD och gjorde inga tveksamma utsvävningar utanför sitt uppdrag - det hade varit märkligt om KD straffade honom för ett utfört arbete.

Jamal El-Haj besökte en kongress trots Ss avrådan samt legitimerade och hyllade tveksamheter - det hade varit märkligt om S inte straffade honom för sådana utsvävningar.

Straffet är dock för milt i mångas ögon.

Befordrad vs. konsekvenser och de är nog inte ens klara än.
    Och där står vi och hur fromleri formar sig.

Ja, Lars är en del av detta, men insett att bara om de är ifrån en del av politiken, så kan de aldrig göra fel och detta tror dungen ser?

Digestive skrev 2023-06-09 18:43:26 följande:
    Jag har aldrig förstått hur hon skulle kunna vara någonting annat än ett sänke för SD men det finns såklart fler sådana här frågetecken i andra partier också.

Det som summerar dem vore väl en slags roll som provokatörer på ett polariserande vis - antingen älskar man eller hatar det.

Frågetecken, ser mer som ett UTROPSTECKEN och hur antisemitism befordras.
    Och här gråter du över att denna har konsekvenser och möjligtvis mer konsekvenser kommer.

Är det så enkelt att antisemitism är inte så dåligt och bara om den är i högern?
    För sett detta i tråden många ggr redan och hur antisemitism försvarar om den förekommer i högern.

Digestive skrev 2023-06-09 22:28:43 följande:
    Visst vore det sjukt om "närmar sig" kunde liknas med att redan vara på platsen som man närmar sig till.

Om du lagar din språkapparat så faller nog flera bitar på plats.

Det mest intressanta är att du inte ger liknande och omfattande kritik som han som åkte på detta möte utan S medgivande.

Och hur en större handling ska förminskas av dig, och den som får konsekvenser är det hemskaste som finns.
    Måste säga det finns ingen riktig förståelse varför du är så argt aggressivt över han som åkte utan S medgivande och antisemitism och heilande.
    För det berättar varken du vill eller ej och att antisemitism är bara dåligt när det passar dig.

För retoriskt och om jag hade hamnat som i din situation, så hade jag sagt klart och tydligt, ja, denna befordran är MYCKET värre än ett S som ger konsekvenser och troligtvis är inte klar än med den än och att det är på dagordningen.

Så kan du förklara dig varför du inte gör detta, är det för du aldrig vill var fel ute i en diskussion och därmed inte kan nå dit, eller är det av agenda och narrativ?
    För något stämmer inte här, för jag trodde ALLA antisemitism var dåligt.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Digestive skrev 2023-06-10 15:43:44 följande:
    Du har tydligen inte förstått att jag varken vill ha Jamal El-Haj eller Rebecka Fallenkvist i svensk politik - om det var jag som rörde om i grytan.

Några känslomässiga utspel har jag inte gjort i någotdera fall då det inte är så jag kommunicerar politik.

Har du svårt att förstå folks åsikter och hur de positionerar sig om det inte sker i olika grader av känslomässiga utspel så är det ditt problem, inte mitt.

Något behov av att inkludera dig och balansera kommunikation mot dina problem med att förstå, existerar inte.

Mina inlägg är inte anpassade för folk som behöver veta hur långt jag vill kasta någon ur svensk politik utan inläggen är anpassade för folk som förstår att frågan är praktiskt binär och absolut.

Låt mig dock göra ett undantag för din skull:

Jamal El-Haj - liksom övriga som legitimerar kontakter med terroristorganisationer - ska JÄTTEMYCKET ut ur svensk politik, 219 kilometer bort - då terrorism aldrig, aldrig någonsin har i en demokrati att göra. 🤬

Rebecka Fallenkvist - liksom övriga som flirtar med nazism - vill jag ha låååååångt bort från svensk politik, 177 kilometer bort - då nazism smakar JÄTTEBLÄ i min mun. 🤢

Jag hoppas att posering och känslograd har registrerats.

Jag blir frågande till hur du ser konsekvenser som dåligt, och att mer nog kommer.

Och du såg det som whataboutism, jag såg det til olika regelböcker och nått som var bra mycket värre än han som åkte.

Och en sak till S kan inte lastas för en individ struntar i råden som fanns, lasta han som åkte, det är jag helt och hållet med på.
    Men inte BlameGame emot de som avrådde och S, för då skäller du uppför fel träd.

Och vi får sen senare när detta hamnar på deras möte vad de beslutar, och riksdagsplatsen är bortom deras kontroll FULLSTÄNDIGT, så den halmgubben kan vi lämna helt där hän.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Digestive skrev 2023-06-10 16:28:07 följande:
    Precis som att man kan tycka att konsekvenserna av att begå vissa brott är för milda kan man tycka att konsekvenserna för Jamal El-Haj var för milda.

S kan lastas för vilka de har i sitt parti/släpper in i svensk politik precis som SD - liksom övriga partier - kan lastas för det samma.

Beslut har redan tagits.

Du kan inte tycka nått innan de har avgjort frågan, och det gör så deras möten i toppen sen och när ett slutgiltigt beslut tages.
    Och det har redan konsekvenser, en befordran är det omvända.
    Du gör även en förenkling av hans inträdande i Riksdagspolitiken, då vi inte vet vad han sade då han skulle leva upp till.
    Idag har vi ett facit och det hanteras och du på S som han personligen gör, då de avrådde detta deltagande.

Du är helt fel ute i diskussionen och det du skriver ser bara ut som agenda och narrativ.
    Jag ser konsekvens och en möjlig senare, sen kan vi diskutera om det var bra nog.

All antisemitism måste du slå mot, och du kan inte utesluta/glömma vissa i argumentationen.
    Personligen ställer jag mig inte upp i båten, utan sitter lugnt kvar och inväntar.
    Eller som någon sade, nu slipper han gå på möten, ja, varför blev han då så arg för att slippa gå på möten för?

• klyban
    Digestive skrev 2023-06-10 18:04:52 följande:
    Beslut har redan tagits. Att S tänker se över beslutet vid årsskiftet har ingen betydelse för aktuell kritik.

Fallet med Jamal El-Haj och hur S har hanterat det behöver inte sättas i relation till någonting för att kunna utvärderas och bedömas. Det finns ingen logik i ett sådant resonemang - som bygger på att principer ska vara relativa och rörliga.

S slipper inte kritik för hur de har hanterat fallet med Jamal El-Haj för att SD har hanterat fallet med Rebecka Fallenkvist sämre.

Båda fallen kan utvärderas och bedömas i varsitt vakuum utan problem - för att inte säga att det är så man bör utvärdera och bedöma allting som berör det principiella.

DU får vänta och detta är ingen befordran den saken är helt solklar.
    Såklart S inte kan lastas för en individ som struntade i råden.

Återkom gärna senare, för inser det enda du har är agendan och narrativet kvar.

Och det är de hemska Socialdemokraterna :lol:

• klyban
    Digestive skrev 2023-06-10 15:43:44 följande:
    Du har tydligen inte förstått att jag varken vill ha Jamal El-Haj eller Rebecka Fallenkvist i svensk politik - om det var jag som rörde om i grytan.

Några känslomässiga utspel har jag inte gjort i någotdera fall då det inte är så jag kommunicerar politik.

Har du svårt att förstå folks åsikter och hur de positionerar sig om det inte sker i olika grader av känslomässiga utspel så är det ditt problem, inte mitt.

Något behov av att inkludera dig och balansera kommunikation mot dina problem med att förstå, existerar inte.

Mina inlägg är inte anpassade för folk som behöver veta hur långt jag vill kasta någon ur svensk politik utan inläggen är anpassade för folk som förstår att frågan är praktiskt binär och absolut.

Låt mig dock göra ett undantag för din skull:

Jamal El-Haj - liksom övriga som legitimerar kontakter med terroristorganisationer - ska JÄTTEMYCKET ut ur svensk politik, 219 kilometer bort - då terrorism aldrig, aldrig någonsin har i en demokrati att göra. 🤬

Rebecka Fallenkvist - liksom övriga som flirtar med nazism - vill jag ha låååååångt bort från svensk politik, 177 kilometer bort - då nazism smakar JÄTTEBLÄ i min mun. 🤢

Jag hoppas att posering och känslograd har registrerats.

Rätt intressant hur du attackerar konsekvenser och låter befordran passera i dina inlägg.

Och det mest intressanta är att du inte verkar greppa det är inte över än.

Carolatom07 skrev 2023-06-11 19:26:02 följande:

Det är en feltolkning. Det de vänder sig emot är att Israel, vars folk själva varit utsatta för förföljelse och massmord, nu ger sig på en mindre stat (Palestina) och ganska skoningslöst dessutom. De borde helt enkelt veta bättre med sin historia.

Man säger att Israel bara ger svar på Palestinas attacker och provokationer, men det lär gå åt bägge hållen.

Du har rätt, dock hamas utför terrordåd och det är där diskussionen börjar just här med han som åkte på eget bevåg på detta möte dom.

Det komiska är att man lastar S för något de avrådde från och att det fick konsekvenser och mer kommer nog, sånt berättar detta är att narrativ och inte om den enskilda personens eventuella antisemitism.

• klyban
    OlleSQ skrev 2023-06-12 12:21:16 följande:

Om nu Fallenkvist heilade i direktsändning så är det hets mot folkgrupp och hon bör vara dömd.

Är det däremot hennes helgseger som avses så är det inte heilande men väl väldigt provocerande med sin likhet till hell seger. Gråzon möjligtvis om man vill att det skulle varit ett heilande men ett faktiskt heilande hade fått henne dömd. Så vitt jag vet så är hon inte dömd och då var det heller inget heilande.

Sen att de på yttersta vänsterkanten anser det är en helt annan sak men så länge ni inte polisanmäler och får henne dömd så är det inget annat än förtal att säga att hon heilade.

Det är bara titta med egna ögon, och sen är det mer än bara det.
    Detta befordrades och det berättar en hel del vem de är, och att antisemitism inte är något som de tycker är dåligt, utan befordran antyder att de tycker det till och med ÄR bra.

Här med S, så har det redan konsekvenser och frågan är inte avslutad än om mer konsekvenser kommer och detta sköts i nästa möte de har.

• klyban
    nattuw skrev 2023-06-13 19:32:44 följande:
    Vilket troligen var hela meningen med uttalandet. Lite fyndigt, lite provocerande och en hel del "up yours".
    JA, heilande är ju fyndigt för en antisematist, så fyndigt det ger en befordran.
  • klyban
    Rataxes skrev 2023-06-29 11:00:38 följande:
    www.aftonbladet.se/nyheter/a/APByBj/uppgifter-hamasmannen-gripen-for-terrorfinansiering

Talesmannen som ledde nazistinakonferensen i Malmö där en såsse deltog trots rekommendationer från Partiet att avstå är alltså gripen för terrorfinansiering.
    Jamal El Haj sitter fortfarande kvar i riksdagen som om ingenting hade hänt. 
    Den icke folkvalde f.d. statsministern lär inte få några frågor om detta heller. Lika lite som frågor om gangsterkopplingar hos S i Botkyrka. 

Kallar du Palestina för nazister nu, det är rätt magstarkt även för dig.
    Det dom är, det är ett förtryckt land som skapar motsättningar som de tror går läsa med våld(så även Israel.)

Och resten, jaha?

• klyban
    KillBill skrev 2023-08-17 21:34:11 följande:

Inte ens detta lär få Liberalerna att ompröva sitt samarbete med nyssnazisterna 

nyamitten.se/2023/08/17/jag-vagrar-vara-liberalernas-antirasitiska-alibi/

Inte konstigt de reade ut sina tröjor om hur de var emot antiliberala partier som SD.

Vad var det ssstod på den nu, glömt, men idag låter det som ett sjukt skämt istället.

Och lustigt nog, en gång till i höger ser vi antisemitism som de vill låtsas om inte existerar.

• klyban
    RebeckaZ70 skrev 2023-08-31 13:46:27 följande:
    Det här är en socialdemokratisk riksdagsman.

WoW, och det förlåter all antisemitism i högern?

Sen är det intressant du "glömmer" av delar där, är det medvetet?

Svar på tråden Antisemitismen inom vänstern, varför?