Antisemitismen inom vänstern, varför?
Lars Adaktusson besökte en kongress på uppdrag av KD och gjorde inga tveksamma utsvävningar utanför sitt uppdrag - det hade varit märkligt om KD straffade honom för ett utfört arbete.
Jamal El-Haj besökte en kongress trots Ss avrådan samt legitimerade och hyllade tveksamheter - det hade varit märkligt om S inte straffade honom för sådana utsvävningar.
Straffet är dock för milt i mångas ögon.
Befordrad vs. konsekvenser och de är nog inte ens klara än.
Och där står vi och hur fromleri formar sig.
Ja, Lars är en del av detta, men insett att bara om de är ifrån en del av politiken, så kan de aldrig göra fel och detta tror dungen ser?
Det som summerar dem vore väl en slags roll som provokatörer på ett polariserande vis - antingen älskar man eller hatar det.
Frågetecken, ser mer som ett UTROPSTECKEN och hur antisemitism befordras.
Och här gråter du över att denna har konsekvenser och möjligtvis mer konsekvenser kommer.
Är det så enkelt att antisemitism är inte så dåligt och bara om den är i högern?
För sett detta i tråden många ggr redan och hur antisemitism försvarar om den förekommer i högern.
Om du lagar din språkapparat så faller nog flera bitar på plats.
Det mest intressanta är att du inte ger liknande och omfattande kritik som han som åkte på detta möte utan S medgivande.
Och hur en större handling ska förminskas av dig, och den som får konsekvenser är det hemskaste som finns.
Måste säga det finns ingen riktig förståelse varför du är så argt aggressivt över han som åkte utan S medgivande och antisemitism och heilande.
För det berättar varken du vill eller ej och att antisemitism är bara dåligt när det passar dig.
För retoriskt och om jag hade hamnat som i din situation, så hade jag sagt klart och tydligt, ja, denna befordran är MYCKET värre än ett S som ger konsekvenser och troligtvis är inte klar än med den än och att det är på dagordningen.
Så kan du förklara dig varför du inte gör detta, är det för du aldrig vill var fel ute i en diskussion och därmed inte kan nå dit, eller är det av agenda och narrativ?
För något stämmer inte här, för jag trodde ALLA antisemitism var dåligt.