Anonym (Louise) skrev 2019-07-10 00:09:28 följande:
Ja, och det i samband med dom vidriga inlägg som skrivits här. Det pratas om skattepengar, egoism, primadonnor, förbud, hat mot psykisk ohälsa. Ragator är ett passande epitet då.
Att flyga till Thailand är verkligen mycket värre då man dels stöttar en diktatur, barnsexturism och att man förstör klimatet och bäddar för framtida katastrofer, inbördeskrig och klimatflyktingar som inte har någonstans att ta vägen. Den utan synd kastar första stenen och Thailandsturister är VERKLIGEN inte utan synd.
Att folk skriver en åsikt som du tycker är felaktig är inte skäl att kalla dem för saker som du gjorde.
Bemöt dem istället!
Annars är risken överhängande att du bara får igen med samma mynt, dvs en massa onödiga epitet.
Att flyga till Thailand har inget med kejsarsnitt att göra.
Det är det jag försöker få dig att förstå.
Det är som att säga att det är värre att cykla mot enkelriktat än att avsky ärtsoppa.
Det har inget med varandra att göra.
Personligen har jag aldrig varit i Thailand och har heller inget intresse av att åka dit. Dock inte beroende på någon ev klimat"kris". Som, om den inte finns, inte kommer orsaka något av det du fabulerar om.
Sen om folk nu åker dit, det belastar inte skattetrycket i
Sverige.Tvärtom genererar det mer skatteintäkter. Om vi nu ska ta den biten också. Ett ks är en belastning däremot för skatterna. Speciellt ett som inte är nödvändigt, de nödvändiga är inget att diskutera.Och det är inte min åsikt, det är matematik.
Jag har inte gjort något kejsarsnitt och kommer aldrig att göra det heller.
Det har liksom inte varit ett alternativ för mig.
Sen där det med klimatet kontra flyget... ska jag inte utveckla i den här tråden.