• LLW

IVF hösten 2019

Hej!

Vi ska påbörja vår fjärde ivf i augusti/september. Det är alltid skönt att kunna skriva av sig och diskutera med andra som går igenom liknande, så häng gärna med i tråden så peppar och hjälper vi varandra under behandlingarna!

• Svar på tråden IVF hösten 2019
  • Ellencassandra
    LLW skrev 2020-01-10 11:20:17 följande:

Tack <3 Jag blödde i mina två tidigare graviditeter också och båda slutade i missfall, så tyvärr har jag en väldigt dålig känsla. Det är dessutom mer denna gång än tidigare så det känns hopplöst. Känns omöjligt att något skulle kunna överleva därinne.

Åh okej :( va tråkigt. Hoppas blödningen beror på nåt annat. Fick du insatt två st?

Jag fick ett MA innan utan å blöda också så man kan aldrig veta. Usch. Som att vi som måste göra ivf inte gått igenom tillräckligt?

Håller tummarna för dig!!
  • Akira Öken
    LLW skrev 2020-01-10 09:55:17 följande:

Det blöder lite hela tiden typ. Inte som mens men mer än vad som känns okej. Har gett upp nu och väntar bara in ultraljudet så vi kan få det bekräftat och ta bort det.

Hur såg det ut på vul? Fick ni några svar inför en ev nästa behandling?

Vill bara lämna en kram och kärlek. Det är så fruktansvärt svårt detta, men jag håller också tummarna och hoppas för er. Förstår att ni kanske inte vågar ha något hopp. Jag minns hur det var.

Vid alla mina försök betydde blodet att det misslyckats, förutom vid det sista där det betydde att ett av två embryon inte klarar sig. Jag minns hur fruktansvärt dåligt jag mådde då och hur jag bröt ihop fullständigt när blodet kom. Det var vårt sjätte försök och jag tror det var sjunde överföringen. Jag trodde aldrig det skulle gå, men det gick bra. Han är fyra ochcen halv månad nu.
  • LLW
    Akira Öken skrev 2020-01-10 11:57:49 följande:

Vill bara lämna en kram och kärlek. Det är så fruktansvärt svårt detta, men jag håller också tummarna och hoppas för er. Förstår att ni kanske inte vågar ha något hopp. Jag minns hur det var.

Vid alla mina försök betydde blodet att det misslyckats, förutom vid det sista där det betydde att ett av två embryon inte klarar sig. Jag minns hur fruktansvärt dåligt jag mådde då och hur jag bröt ihop fullständigt när blodet kom. Det var vårt sjätte försök och jag tror det var sjunde överföringen. Jag trodde aldrig det skulle gå, men det gick bra. Han är fyra ochcen halv månad nu.

Hade ni alltså gjort en dubbel återföring och en klarade sig trots att du blödde?
  • Ölandstoka
    LLW skrev 2020-01-10 09:55:17 följande:

Det blöder lite hela tiden typ. Inte som mens men mer än vad som känns okej. Har gett upp nu och väntar bara in ultraljudet så vi kan få det bekräftat och ta bort det.

Hur såg det ut på vul? Fick ni några svar inför en ev nästa behandling?

När är det du har ultraljud? Låter helt fruktansvärt att gå och vänta. Så många tankar går till dig <3

Det gick sådär, ett ägg var 13 mm men slemhinnan var bara 4mm så det är på håret om den hinner bli tillräckligt tjock. Jag ska ringa så fort jag får plus så får jag ett nytt vul då men det känns inte bra, försöker ställa in mig på att det inte blir något. Vi sa att vi skulle prata om nästa ivf då, blir nog i början av nästa vecka.
  • Akira Öken
    LLW skrev 2020-01-10 12:12:00 följande:

Hade ni alltså gjort en dubbel återföring och en klarade sig trots att du blödde?

Exakt. Jag började blöda lite på ruvardag 9. Samma dag som jag testat och fått mitt livs första plus. När jag några dagar senare började blöda riktigt mycket rött blod fanns inget hopp kvar. Men blödningen upphörde och testen blev starkare.
  • Anni K

Åh nej! Har förstått att du haft blödningar ett tag nu. Så otroligt jobbigt för dog, jag lider med dig. Hoppas ändå, som någon annan skrev, att det trots allt kan gå vägen och att kanske åtminstone ett av embryona finns kvar. Men jag förstår att det måste vara fruktansvärt svårt att tänka positivt med dina erfarenheter i bagaget. ??

Själv har jag pratat med Falun men inte med min läkare här än. Tänker att jag inte vill göra VUL för tidigt + att det är en privat läkare som det brukar gå snabbt att få tid hos. Men ska ringa imorgon och beställa tid.

LLW skrev 2020-01-07 14:12:35 följande:

Jag ringde dom idag, ska ta droppet imorgon! Det blir rätt i tiden enligt dom så jag känner mig lugn med det iallafall. Har du ringt idag? Fått någon tid för första vul?

• Suckxxx

Snälla kan någon hjälpa mig tolka värden på min blodprov

S-TSH resultat 2,1 Referensintervall 0,3-4,2

S-T4,fritt resultat 18 Referensintervall 12-22

S-T3,fritt resultat 4,7 Referensintervall 3,1-6,8

S-Prolaktin resultat 237 referensingervall 102- 496

S- Östradiol resultat 136

Follikeslfas < 600 midcycelfas 300-2000 lutealfas 300-1000

S-progesteron resultat 0,47

Follikeslfas 0,18- 2,8 ovulationsfas 0,39-38 luteafas 5,8-76 postmenaupus <0,16- 0,4

S-AMH resultat 7,5

S-FSH resultat 6,4

S-LH resultat 9,1

Jag har två misslyckade ivf utan att ens blivit gravid en enda gång!

Har jag överaktiv immunförsvar? Något fel med mina blodprov?? Hur ser era TSH och AMH ut?

Ursäkta för mitt långa inlägg, jag är så orolig!

Kraaam

• LLW

Nu ska vi på ultraljud idag klockan 15:30. Fy fan vilken ångest jag har. I helgen har blödningarna fortsatt, ungefär som en sparsam mens. Skulle vara i 6+0 idag.

Hade inte tänkt göra vul så här tidigt igen men med dessa blödningar orkar jag inte vänta när jag känner mig 99% säker. Men fy fan vad ont i magen jag har nu. Vad kommer vi få se? Två tomma hinnsäckar? En? Ingenting alls? Livrädd.

• Ölandstoka
    LLW skrev 2020-01-13 11:41:09 följande:

Nu ska vi på ultraljud idag klockan 15:30. Fy fan vilken ångest jag har. I helgen har blödningarna fortsatt, ungefär som en sparsam mens. Skulle vara i 6+0 idag.

Hade inte tänkt göra vul så här tidigt igen men med dessa blödningar orkar jag inte vänta när jag känner mig 99% säker. Men fy fan vad ont i magen jag har nu. Vad kommer vi få se? Två tomma hinnsäckar? En? Ingenting alls? Livrädd.

Tänker på dig <3 Hoppas så otroligt mycket att du får positiva besked!
  • Najo
    LLW skrev 2020-01-13 11:41:09 följande:

Hej,

Jag fick MA i april i v 7. I v 6+0 såg de bara hinnsäck (inte gulesäck el foster). I v 6+1 samma sak. Då träffade jag överläkaren på ultragyn vid odenplan i sthlm och hon sa att man åtm borde se gulesäck men även foster. I v 6+4 såg det likadant ut och då tog jag cytotek. Hade då ofostrig graviditet. Det jag vill säga med detta är att vad jag lärt mig med tidigt ul i v6+0 är att om det BARA finns en hinnsäck så ska man nog räkna med det värsta. Mem ser man mer kan man hoppas.
Svar på tråden IVF hösten 2019