• LLW

IVF hösten 2019

Hej!

Vi ska påbörja vår fjärde ivf i augusti/september. Det är alltid skönt att kunna skriva av sig och diskutera med andra som går igenom liknande, så häng gärna med i tråden så peppar och hjälper vi varandra under behandlingarna!

• Svar på tråden IVF hösten 2019
  • Ölandstoka
    Fifen skrev 2020-01-21 13:19:54 följande:

Tjuvtestade idag på sambons födelsedag, ville så gärna att det skulle visa positivt så vi kunde fira det också. Men det var helt blankt. RD6 idag och testade med morgonurin och ett test som skulle mäta så långt som hcg 5 mlU/mL så tänker att det borde visa någon skygga om det skulle ha tagit sig. 

Men fortsätter att leva på hoppet ett par dagar till. Även om hoppet är mindre nu.

Beklagar! Men det kan vara för tidigt också.

Min man fyller år nästa vecka och jag har klurat fram och tillbaka om jag ska testa då eller inte men jag tror att jag har bestämt mig för att låta bli. Men förstår hur du tänker, tänk att få ge den presenten :)
  • Ölandstoka
    Suckxxx skrev 2020-01-21 11:35:29 följande:

Snälla hjälp mig tjejer är det normalt med NK- celler 12? Är det inte för högt?

Ingen aning tyvärr, det bästa är nog att ringa och fråga kliniken.
  • Loviisa89
    LillaSarah skrev 2020-01-19 20:40:49 följande:

Hej, undrar om det finns någon som fått tillbaka 2 embryo, men en på dag 2 och sen en på dag 5 ?

Hej, jag har inte fått det, men en jag följer på Instagram har det, hon är gravid nu efter att ha gjort en sån insättning. Hon heter eathospitalfood där :)
    Insta: Ivfskafunka
  • LillaSarah
    Loviisa89 skrev 2020-01-21 13:46:33 följande:
    Hej, jag har inte fått det, men en jag följer på Instagram har det, hon är gravid nu efter att ha gjort en sån insättning. Hon heter eathospitalfood där :)
    Tack så mycket Loviisa89 för ditt svar,jag är jätte tacksam och lite mer hoppfull nu Hjärta
  • Fifen
    Ölandstoka skrev 2020-01-21 13:33:18 följande:
    Beklagar! Men det kan vara för tidigt också.

Min man fyller år nästa vecka och jag har klurat fram och tillbaka om jag ska testa då eller inte men jag tror att jag har bestämt mig för att låta bli. Men förstår hur du tänker, tänk att få ge den presenten :)
    Jo det skulle kunna vara så. Men man läser ju ständigt om sådana som får plus redan på RD4. Men kliniken har testdag 14 dagar efter FET så är ju över en vecka kvar tills dess.

Jo, lite så, tänk vad vi hade kunnat fira! Han vet dock inte om att jag testade och tänker lämna honom ovetande om det.
    Livmodertransplantation utförd på Sahlgrenska november 2018. Har nu på börjat försöken att bli gravid
  • LLW

Tjuvtestade idag på sambons födelsedag, ville så gärna att det skulle visa positivt så vi kunde fira det också. Men det var helt blankt. RD6 idag och testade med morgonurin och ett test som skulle mäta så långt som hcg 5 mlU/mL så tänker att det borde visa någon skygga om det skulle ha tagit sig. 

Men fortsätter att leva på hoppet ett par dagar till. Även om hoppet är mindre nu.

Åh jag förstår att du blir nedstämd :( jag ville så gärna ge min man en jättefin julklapp, så jag testade på RD4 som var på julafton. Tvärnegativt. Kunde inte ens låtsas att jag såg ett streck. Dagen efter på RD5 kom det svagaste strecket fram, min man kunde inte ens se det men jag visste. I början är det ju så olika hur tidigt man ser! Men RD6 är alldeles för tidigt för att ge upp!! Fy tusan vad jag hejar på er, med den resa du gjort förtjänar du verkligen den lyckan!
  • LLW
    Ölandstoka skrev 2020-01-20 17:51:38 följande:

Tycker att det låter som jättespännande symtom :D Men förstår att det måste vara jobbigt att gå och vänta. Skönt att det har lugnat ner sig med blödningen. Ska tänka på dig på onsdag, håller tummarna :)

Jag har testdag 5 februari men blir det som förra fet borde mensen komma ca 1 februari. Det ska gå bra att börja nästa behandling på en gång. Som jag har förstått det så behöver jag bara ringa så fixar de recept då enligt anteckningar i journalen. Hoppas så klart att slippa men det börjar bli så svårt att tro att det någonsin ska gå.

Tack snälla <3

Ja man vill ju inte börja om, verkligen inte, men ändå blir fallet lite lättare om man vet att man inte behöver vänta ytterligare. Tiden är ju det värsta i allt det här. Allt man gör är att vänta!
  • Anni888

Förstår dig. Meen, håller med om att det är för tidigt att tappa hoppet. :) Jag tog ett testa tidigt med samma känslighet som dig på RD7. Tänkte att med testa tidigt borde det verkligen visa vid den RD. Blev blankt. Men fick positivt två dagar senare... Håller tummarna!
  • Ölandstoka
    LLW skrev 2020-01-21 15:47:15 följande:

Tack snälla <3

Ja man vill ju inte börja om, verkligen inte, men ändå blir fallet lite lättare om man vet att man inte behöver vänta ytterligare. Tiden är ju det värsta i allt det här. Allt man gör är att vänta!

Jag tjuvkikade på din blogg ;) Fantastiskt stort grattis! :) Vilken milestone. Dum fråga kanske men hur känns det?
  • Jooosen
    LLW skrev 2020-01-21 15:47:15 följande:

Tack snälla <3

Har gått in på din blogg ca 30 ggr imorse! Stort grattis!! Nu händer det tamejfan. Massa kramar <3 <3
    Plussade fredagen den 13 december efter vår tredje insättning med ivf
Svar på tråden IVF hösten 2019