• LLW

IVF hösten 2019

Hej!

Vi ska påbörja vår fjärde ivf i augusti/september. Det är alltid skönt att kunna skriva av sig och diskutera med andra som går igenom liknande, så häng gärna med i tråden så peppar och hjälper vi varandra under behandlingarna!

• Svar på tråden IVF hösten 2019
  • Loviisa89
    LLW skrev 2020-01-21 15:47:15 följande:

Tack snälla <3

Ja man vill ju inte börja om, verkligen inte, men ändå blir fallet lite lättare om man vet att man inte behöver vänta ytterligare. Tiden är ju det värsta i allt det här. Allt man gör är att vänta!

Har också kikat på din blogg, stort grattis!!! Så glad för din skull! Nu måste allt gå vägen :D
    Insta: Ivfskafunka
  • Suckxxx

ni som inte blivit gravida efter första ivf försöket, har ni gjort utredning innan sta behandling?

Hur viktigt är det att koll innnunförsvaret NK celler och TSH värdet?

• Hedblomster
    Suckxxx skrev 2020-01-22 16:27:04 följande:

ni som inte blivit gravida efter första ivf försöket, har ni gjort utredning innan sta behandling?

Hur viktigt är det att koll innnunförsvaret NK celler och TSH värdet?

Nej vi bada körde på med bästa. Tsh tror jag är rätt viktigt, det gjordes i fertilitetsutredningen för oss. Nk celler vet jag inte riktigt, de flesta svenska klinikerna tror inte på det. Tror bara Falun kollar sånt.
    Instagram: ttcsomewhereinsweden. 1 utomkvedshavandeskap. 2 ivf. 7 återföringar. 2 kemiska graviditeter.
  • Hedblomster

Bara körde på med nästa* skulle det stå ovan, haha.

Instagram: ttcsomewhereinsweden. 1 utomkvedshavandeskap. 2 ivf. 7 återföringar. 2 kemiska graviditeter.
  • LLW
    Ölandstoka skrev 2020-01-22 11:49:12 följande:

Jag tjuvkikade på din blogg ;) Fantastiskt stort grattis! :) Vilken milestone. Dum fråga kanske men hur känns det?

Tack snälla du! :)) det känns overkligt men underbart typ, haha. Svårt att ta in efter alla dessa år. Men försöker stoppa mig själv när jag börjar oroa mig, jag vill verkligen njuta av det här så länge det går!

Tänker på dig nu mitt i ruvningen!!
    Jooosen skrev 2020-01-22 11:56:17 följande:

Har gått in på din blogg ca 30 ggr imorse! Stort grattis!! Nu händer det tamejfan. Massa kramar <3 <3

Hahaha jag va lite seg med att uppdatera! Bloggen har strulat som tusan sista tiden men jag ville skriva så fort som möjligt! :) Ja, tänk att nu händer det för oss båda! Hur mår du nu och vilken vecka är du i? Börjar närma sig kub va?
    Loviisa89 skrev 2020-01-22 15:04:48 följande:

Har också kikat på din blogg, stort grattis!!! Så glad för din skull! Nu måste allt gå vägen :D

Åh tack fina du!! Ja jag hoppas så innerligt att det är dags nu! :)
  • Jooosen
    LLW skrev 2020-01-22 20:03:22 följande:

Tack snälla du! :)) det känns overkligt men underbart typ, haha. Svårt att ta in efter alla dessa år. Men försöker stoppa mig själv när jag börjar oroa mig, jag vill verkligen njuta av det här så länge det går!

Tänker på dig nu mitt i ruvningen!!Hahaha jag va lite seg med att uppdatera! Bloggen har strulat som tusan sista tiden men jag ville skriva så fort som möjligt! :) Ja, tänk att nu händer det för oss båda! Hur mår du nu och vilken vecka är du i? Börjar närma sig kub va?Åh tack fina du!! Ja jag hoppas så innerligt att det är dags nu! :)

Åå ja!! Försök njuta nu. Man är galet nervös i början med symptom som kommer o går. Men jag försökte verkligen stänga av alla dumma tankar. Har du vågat kolla bf än? Går in i vecka 12 på fredag. Kub 3/2. Har typ fortfarande inte helt fattat att jag är gravid.
    Plussade fredagen den 13 december efter vår tredje insättning med ivf
  • LillaSarah
    LLW skrev 2020-01-22 20:06:18 följande:
    Hehe det är min blogg tjejerna menar :) Jag skriver om vår ivf-resa på nouw.com/myivfjourney
    Har läst allt du har skrivit på din blogg, du hade verkligen tufft. Jag vet hur det känns för jag hade nästa samma situation som du och kämpar fortfarande. Hoppas verkligen att allt ska gå bra denna gång med din graviditet. BabyHjärta
  • LLW
    Jooosen skrev 2020-01-22 20:15:01 följande:

Åå ja!! Försök njuta nu. Man är galet nervös i början med symptom som kommer o går. Men jag försökte verkligen stänga av alla dumma tankar. Har du vågat kolla bf än? Går in i vecka 12 på fredag. Kub 3/2. Har typ fortfarande inte helt fattat att jag är gravid.

Ja det är svårt det där med symtom. Hatar illamåendet men är samtligt så orolig så fort jag inte känner något.

Bf skulle bli 6/9... omöjligt långt bort. Känns sjukt att tänka på ens! För dig då? :)
Svar på tråden IVF hösten 2019