• LLW

IVF hösten 2019

Hej!

Vi ska påbörja vår fjärde ivf i augusti/september. Det är alltid skönt att kunna skriva av sig och diskutera med andra som går igenom liknande, så häng gärna med i tråden så peppar och hjälper vi varandra under behandlingarna!

• Svar på tråden IVF hösten 2019
  • LLW
    LillaSarah skrev 2020-01-23 19:14:44 följande:

Har läst allt du har skrivit på din blogg, du hade verkligen tufft. Jag vet hur det känns för jag hade nästa samma situation som du och kämpar fortfarande. Hoppas verkligen att allt ska gå bra denna gång med din graviditet. 

Tråkigt att höra att du gått igenom liknande <3 Hoppas det är din tur att få lyckas snart!
  • LillaSarah
    LillaSarah skrev 2020-01-23 19:14:44 följande:
    Har läst allt du har skrivit på din blogg, du hade verkligen tufft. Jag vet hur det känns för jag hade nästan samma situation som du och kämpar fortfarande. Hoppas verkligen att allt ska gå bra denna gången med din graviditet. BabyHjärta
  • LillaSarah
    LLW skrev 2020-01-23 19:36:23 följande:
    Tråkigt att höra att du gått igenom liknande <3 Hoppas det är din tur att få lyckas snart!
    Tack snälla, det hoppas jag också.{#emotions_dlg.flower}
  • Fifen
    Ölandstoka skrev 2020-01-21 13:33:18 följande:

Beklagar! Men det kan vara för tidigt också.

Min man fyller år nästa vecka och jag har klurat fram och tillbaka om jag ska testa då eller inte men jag tror att jag har bestämt mig för att låta bli. Men förstår hur du tänker, tänk att få ge den presenten :)

Hur går det för dig Ölandstoka? För mig känns det inte vidare. Tror inte det blev något denna gång heller. Känns som att det är helt tomt där inne. Lite tröttare än vanligt, men tror det kan vara progynon eller Lutinus.

Ska ha mens på söndag, men eftersom jag tar hormonerna kommer den inte fören jag slutat med dem. Funderar på att testa på måndag, visar det inget då funderar jag på att sluta med alla hormoner. Har egentligen testdag på onsdag. Men min mens är så kaos de första 2-3dagarna och vi har lite galaj på gång på lördagen så vill inte ha menskausdag då...
    Livmodertransplantation utförd på Sahlgrenska november 2018. Har nu på börjat försöken att bli gravid
  • Jooosen
    LLW skrev 2020-01-23 19:34:09 följande:

Ja det är svårt det där med symtom. Hatar illamåendet men är samtligt så orolig så fort jag inte känner något.

Bf skulle bli 6/9... omöjligt långt bort. Känns sjukt att tänka på ens! För dig då? :)

Ja vet jag var likadan. Kunde plötsligt en dag vakna o känna mig som vanligt o vilja ha kaffe som ja inte kunnat dricka alls! Sen nästa dag så kom det tillbaka. Oroa dig inte (lätt va :p).. okej :D mitt blir 13/8 om allt går bra!
    Plussade fredagen den 13 december efter vår tredje insättning med ivf
  • Ölandstoka
    Fifen skrev 2020-01-24 06:46:56 följande:

Hur går det för dig Ölandstoka? För mig känns det inte vidare. Tror inte det blev något denna gång heller. Känns som att det är helt tomt där inne. Lite tröttare än vanligt, men tror det kan vara progynon eller Lutinus.

Ska ha mens på söndag, men eftersom jag tar hormonerna kommer den inte fören jag slutat med dem. Funderar på att testa på måndag, visar det inget då funderar jag på att sluta med alla hormoner. Har egentligen testdag på onsdag. Men min mens är så kaos de första 2-3dagarna och vi har lite galaj på gång på lördagen så vill inte ha menskausdag då...

Tråkigt att du inte har någon bra känsla men samtidigt vet man ju inte. Jag slits mellan sorg att inte känna någonting alls och övertygelsen att de flesta inte känner något förrän senare.

Är lite förvirrad också, jag fick lite spottings igår på ruvardag 5. Är för tidigt för att jag ska känna mig besegrad men samtidigt känns det inte som ett så bra tecken. Har googlat ihjäl mig och funderar massor om det tom kan vara ett bra tecken. Ska göra mitt yttersta för att slappna av och ha en skönt helg! :)
  • CarrooJ

Hej allihopa!

Har följt er lite till och från de senaste veckorna.

Jag och min sambo är ofrivilligt barnlösa, de hittar inget som tyder på att det inte har fungerat för oss. Jag är 27- och min sambo 29år. Blev gravid för första gången strax innan vi skulle dra igång med IVF på naturlig väg men slutade i missfall i vecka 7, tyvärr.. Hade äggplock 28/11 men var då på gränsen för överstimulering så fick vänta en menscykel innan insättning. Fick ut 17 ägg, varav 13 blev befruktade och 8 st blev till 6 dagars blastocyter (?!) så det var vi glada över. Hade insättning i måndags 20/1 av 1 blastocyst i hög kvalite, så är väl på ruvdag 4 idag och har testdag 1/2. Känner inte av någonting än så länge, dock är det väl rätt tidigt.

Jag har sett några utav er som ruvar nu också och även ni som har fått en pluss, stort grattis till er, vilken lycka!

Ni som ruvar just nu, känner ni av något? Och ni som har plussat när började ni känna av symtom?

• LLW
    Jooosen skrev 2020-01-24 08:19:43 följande:

Ja vet jag var likadan. Kunde plötsligt en dag vakna o känna mig som vanligt o vilja ha kaffe som ja inte kunnat dricka alls! Sen nästa dag så kom det tillbaka. Oroa dig inte (lätt va :p).. okej :D mitt blir 13/8 om allt går bra!

Mitt största problem just nu är att jag känner sån avsmak för mat. Har sjukt svårt att få i mig något till framförallt lunch. Allt känns äckligt. Men illamåendet verkar bli ännu sämre om jag inte äter så jag vet inte vad jag ska göra. Mannen blir sur också när jag inte äter ordentligt men han fattar inte hur svårt det är. Hur är ditt illamående nu?
  • Jooosen
    LLW skrev 2020-01-24 17:34:19 följande:

Mitt största problem just nu är att jag känner sån avsmak för mat. Har sjukt svårt att få i mig något till framförallt lunch. Allt känns äckligt. Men illamåendet verkar bli ännu sämre om jag inte äter så jag vet inte vad jag ska göra. Mannen blir sur också när jag inte äter ordentligt men han fattar inte hur svårt det är. Hur är ditt illamående nu?

Ja urs jag fattar. Det blir typ bättre om man äter men man vet fan inte va man e sugen på.. mitt va värst på morgonen. Det höll på mellan v 7-10. Nu är det mycket bättre! Hungrig som en varg och har ökat lite i vikt oxå! Men men! Kan rekommendera prostafen!
    Plussade fredagen den 13 december efter vår tredje insättning med ivf
  • Söstrami83
    Ölandstoka skrev 2020-01-24 08:24:39 följande:

Tråkigt att du inte har någon bra känsla men samtidigt vet man ju inte. Jag slits mellan sorg att inte känna någonting alls och övertygelsen att de flesta inte känner något förrän senare.

Är lite förvirrad också, jag fick lite spottings igår på ruvardag 5. Är för tidigt för att jag ska känna mig besegrad men samtidigt känns det inte som ett så bra tecken. Har googlat ihjäl mig och funderar massor om det tom kan vara ett bra tecken. Ska göra mitt yttersta för att slappna av och ha en skönt helg! :)

Hej Ölandstoka. Jag var med i tråden tidigare i höst. Om jag var du skulle jag ta det som ett bra tecken. Jag hade nämligen också spottings på rd5 och den gången satte det sig :) Så håll hoppet uppe.
Svar på tråden IVF hösten 2019