• Fifen

IVF hösten 2019

Hedblomster skrev 2019-08-31 11:27:36 följande:

Ruvardag 5 och jag känner mig bara deppig. Den gången jag plussade på dag 6 (med frysförsök dock) hade jag väldigt ont i brösten och det har jag inte nu... Jag hade ont av alla sprutor tills för två dagar sedan men nu måste jag typ hoppa upp och ner för att de ska kännas ömma lol. Vet att det inte BEHÖVER betyda något men det känns deppigt. Och sen måste man vänta en cykel innan frysförsök, då hamnar vi i slutet av oktober men de kanske inte har plats för oss ens då, och då hamnar vi i november. Allt känns bara deppigt.

Jag har också en riktigt skitdag idag på rd5! Allt känns så meningslöst på något sätt, jag tycker ändå att jag känt ganska mycket de senaste dagarna i alla fall. Men idag, ingenting! Blir så ledsen över det!

Tror inte det hjälper att min man är på så sjukt dåligt humör idag också, varför idag när det känns som att jag behöver honom som mest?! Allt kändes så bra och rätt igår, varför ska allt bli så skit idag?
  • Fifen
    malinmalan skrev 2019-09-01 21:10:35 följande:

Synd att man hunnit bli 31 nyss då och får dra av lite från de 40 procenten ;)

Är det en blastocyst du ruvar på nu? Är det lutinus som gäller vid FET också?

Jag fick ingen Lutinus när jag gjorde mitt FET men en 5dagars i naturlig cykel. Det enda tar är att fortsätta med vitamin B9 (Folsyra). Superskönt! :)
  • Fifen
    kanela84 skrev 2019-09-01 16:21:31 följande:

Woohoo grattis!! jag är på rd13 idag och har också precis plussat! första försöket, det trodde jag aldrig! :D

Wow! Jag hoppas jag också ska lyckas med det! Har du haft några symptom? Misstänkte du att du var gravid?
  • Fifen
    kanela84 skrev 2019-09-01 16:21:31 följande:

Woohoo grattis!! jag är på rd13 idag och har också precis plussat! första försöket, det trodde jag aldrig! :D

Wow! Jag hoppas jag också ska lyckas med det! Har du haft några symptom? Misstänkte du att du var gravid?
  • Fifen

Idag känns allt verkligen svart!

Fram till i fredags(rd4) hade jag ganska mycket symptom. Jag hade jätte ömma bröst, illamående, kände molverk och hade metallsmak i munnen. Men när jag vaknade i lördags var det mesta borta, brösten ömmade fortfarande och kanske lite molverk, men inte alls som innan. Sedan har brösten bara ömmar mer och mer och igår natt kunde jag inte sova för att brösten gjorde så ont. Det kändes så bra att i alla fall de ömmade, då kändes det inte helt kört.

Men idag (rd8) vaknar jag och brösten ömmar knappt. Har haft nästan som kramper i magen kombinerat med molverken. Känns som att hoppet snart är ute, skulle vara i v.4+3 om jag var gravid och det är då man ska börja få symptom om Jag läser alla gravidkalendrar inte bli av med dem.

Ååå jag ville verkligen att detta skulle gå!

• Fifen
    Loviisa89 skrev 2019-09-03 06:39:00 följande:
    Ge inte upp än, det är fortfarande tidigt. Det känns inte som du kan vara vecka 4+3 än väl, jag är vecka 5+1 och satte ju in mycket tidigare. Du satte väl in en femdagars förra måndagen? Då borde du då varit i 2+5, igår borde du alltså varit i 3+5, och idag i 3+6. Prova räkna i familjelivs graviduträknare, då kan man ange ägglossningsdag, blir lättare att få det korrekt då :)
    Jag har gått efter graviditetskalendern på 1177.se där står att jag är i v.4 och när jag går in och räknar på FL ska jag vara i vecka 4, men det stämmer ju att jag är inne i v.4 och inte 4+något. 
    Men enligt 1177 är det nu man ska börja känna saker, och mina för mig börjar saker att försvinna istället. :( Jag hoppas fortfarande så klart, men någonstans börjar jag ändå tvivla lite. Allt kändes så bra till i fredags, fy vad det är psykiskt att ruva! De första dagarna tyckte jag bara att det var mysigt, men nu..!
  • Fifen
    TrueLove12 skrev 2019-09-05 19:10:27 följande:

Någon som gjort detta

Stina är fantastisk!
  • Fifen
    Loviisa89 skrev 2019-09-09 15:12:25 följande:

Fifen, du hade testdag idag väl? Hur har det gått? :)

Jo, jag hade testdag igår. Men den var helt onödig. Alla mina symptom försvann gradvis från lördagen förra veckan och när jag vaknade tisdagen förra veckan kände jag att mina ömheten i mina bröst började avta. På måndagen började jag känna hur det stack och hugg lite ganska långt ner i magen på ett sätt som jag aldrig upplevt förut, det kändes inte som en positiv känsla. Det fortsatte på tisdag fm och på em började jag blöda. Det var mer än vanlig mens, aldrig varit med om något liknande! Det gjorde så fruktansvärt ont både fysiskt och psykiskt. Aldrig haft den smärtan i magen, inte ens efter min operation. Så jag misstänker grovt att jag fick ett väldigt tidigt missfall.

Nu sitter jag och hoppas att jag ska sluta blöda så jag kan göra ett nytt försök nu i september. Läkarna har sagt att jag ska få göra det. Tror dock att jag kommer ha ägglossning på söndag eller måndag, och min klinik har inte öppet på helger, så får jag det någon av de dagarna så är det ändå kört denna månad. Känns som att livet verkligen vill jävlas med en från början till slut.
  • Fifen
    pixie78 skrev 2019-09-20 12:36:46 följande:

Då var man ruvare igen. Tredje gången gillt med femdagars. Vi kände oss pepp igår vid insättning faktiskt? Men idag kom det lite rosa i lutinuskladdet?. Vad kan det vara? Inte haft nåt sånt innan.  Hoppas det bara är pga av irritation efter instrumenten eller så? Några fler som satt in nu i dagarna?

Jag hade också återföring idag. En FET med ett tredagars som de sa såg bättre ut än förra gången. Får lite på det! Håller med Ölandstokan om att det är en ganska mysig tid. Jag såg fram emot denna dag med lite skräckblandad förtjusning, den ångesten som finns om det inte skulle gå, men hoppet på att det var denna dag det fungerade. Tillsammans med känslan att jag faktiskt är gravid nu tills något annat bevisar motsatsen. Jag ska gå omkring och bara mysa nu <3

Testdag 4/10 på kanelbullens dag :)
  • Fifen
    Fifen skrev 2019-09-20 14:31:49 följande:

Jag hade också återföring idag. En FET med ett tredagars som de sa såg bättre ut än förra gången. Får lite på det! Håller med Ölandstokan om att det är en ganska mysig tid. Jag såg fram emot denna dag med lite skräckblandad förtjusning, den ångesten som finns om det inte skulle gå, men hoppet på att det var denna dag det fungerade. Tillsammans med känslan att jag faktiskt är gravid nu tills något annat bevisar motsatsen. Jag ska gå omkring och bara mysa nu <3

Testdag 4/10 på kanelbullens dag :)

Ett femdagars ska det stå *autokorrekt
Svar på tråden IVF hösten 2019