• Lookingfor

Ruvning dec 2019

Hej! Någon annan som ruvar nu? Jag gjorde FET 3/12 med en 5-dagars blastocyst. Stimulerad cykel men Lutinus 2 ggr/dagen efter naturlig ÄL. Testdag 21/12 men BIM 9/12. Tror dock mensen kan bli sen p.g.a. Lutinus?

Har tidigare haft dålig embryoutveckling och aldrig fått till en blastocyst. Detta var tredje ivf-försöket o då fick vi denna + 1 till 5-dagars blastocyst i frysen. 

• Svar på tråden Ruvning dec 2019
  • LilyT
    Jangeles skrev 2020-01-17 16:40:23 följande:

Får ni bekosta KUB-test själv eller är de gratis? Och är det någoy ni funderar på att göra?:)

Vi har fått det gratis tidigare, så jag gissar att det är samma nu. Vi kommer att göra det. (Men hörde att det heter ngt annat nu?) Hur gör ni?
  • Shishii

Nu är det nog kört för oss tjejer...började rinna blod och klumpar utan förvarning för några timmar sen och det blöder fortfarande. Är på gynakuten nu o väntar på att få träffa läkare. Är så ledsen

• LilyT
    Shishii skrev 2020-01-18 14:05:16 följande:

Nu är det nog kört för oss tjejer...började rinna blod och klumpar utan förvarning för några timmar sen och det blöder fortfarande. Är på gynakuten nu o väntar på att få träffa läkare. Är så ledsen

Ånej!!! Vad ledsen jag blir för er skull!! Håller tummarna för att det är falskt alarm <3
  • Jangeles
    Shishii skrev 2020-01-18 14:05:16 följande:

Nejnejnej3...... det får inte vara sant! Hoppas att det finns en chans att det ska gå bra, tänker på dig!!
  • Jangeles
    LilyT skrev 2020-01-18 11:58:28 följande:

Vi har fått det gratis tidigare, så jag gissar att det är samma nu. Vi kommer att göra det. (Men hörde att det heter ngt annat nu?) Hur gör ni?

Hmm jasså:) okej! Vi får bekosta själv, har för mig att de var runt 1000-2000kr sist vi var inskriven hos bm.

Vi kommer nog inte att göra det, vet inte hur jag skulle ställa mig till abort och så men vi får se. Kanske att vi ändrar oss
  • LilyT
    Jangeles skrev 2020-01-18 15:13:23 följande:

Hmm jasså:) okej! Vi får bekosta själv, har för mig att de var runt 1000-2000kr sist vi var inskriven hos bm.

Vi kommer nog inte att göra det, vet inte hur jag skulle ställa mig till abort och så men vi får se. Kanske att vi ändrar oss

Vi gjorde det inte med första barnet (född -12). Vi hade gjort så många ultraljud och ville inte ta ett extra. Och med andra barnet (född -15) var jag över 35 år så jag tror att det var därför det var gratis. Håller med om att det kan vara svårt att veta hur man reagerar på resultatet. Vi fick inte jättebra siffror när det gällde risk för ds så det blev en extra oro, lite dumt. Samtidigt var det skönt med det extra ultraljudet och vi skulle valt att behålla barnet oavsett så vi gick inte vidare med fostervattenprov etc. Men jag tror att det test som är nu är lite annorlunda? Jag får läsa in mig lite på det.
  • Shishii

Jag förstår inte riktigt vad som pågår...efter ca 7 timmar fick vi träffa en läkare som efter mycket om och men konstaterade att tappen va stängd, men hon kunde inte hitta ett hjärtslag och fostret var lika stort som för en vecka sen. Dvs den har inte växt. Hon ville dock ha ett andra utlåtande så då fick vi vänta ytterligare 4 timmar på nästa läkare som hittade hjärtslaget ganska omgående. Dock sa hon väldigt flummigt att det ligger en blödning utanför livmodern o att detta innebär en större risk för missfall. ?Men det är inte missfall än, men bilden ser ovanlig ut? sa hon och jag kunde inte få henne att förklara vad hon menade. Glömde också att be henne mäta fostret igen!

Herregud vilken berg o dalbana...är så utmattad och vet inte vad jag ska tro ska på VUL på Tors igen så då hoppas jag att vi får klara besked.

• Försökermedivf
    Shishii skrev 2020-01-19 10:45:52 följande:

Jag förstår inte riktigt vad som pågår...efter ca 7 timmar fick vi träffa en läkare som efter mycket om och men konstaterade att tappen va stängd, men hon kunde inte hitta ett hjärtslag och fostret var lika stort som för en vecka sen. Dvs den har inte växt. Hon ville dock ha ett andra utlåtande så då fick vi vänta ytterligare 4 timmar på nästa läkare som hittade hjärtslaget ganska omgående. Dock sa hon väldigt flummigt att det ligger en blödning utanför livmodern o att detta innebär en större risk för missfall. ?Men det är inte missfall än, men bilden ser ovanlig ut? sa hon och jag kunde inte få henne att förklara vad hon menade. Glömde också att be henne mäta fostret igen!

Herregud vilken berg o dalbana...är så utmattad och vet inte vad jag ska tro ska på VUL på Tors igen så då hoppas jag att vi får klara besked.

Men usch vad jobbigt, lider så med er! Vad hemskt att kastas mellan hopp och förtvivlan på det viset.

Hoppas verkligen på positiva besked på torsdag men förstår att det känns som en hel evighet tills dess.
  • LilyT
    Shishii skrev 2020-01-19 10:45:52 följande:

Fy så jobbigt! Skönt med hjärtslagen, me. Jag förstår att ni är oroliga. Håller tummarna att allt ser bra ut på torsdag <3
  • Jangeles

Blir så ledsen över att ni ska begöva gå igenom denna oro och ångest.. jag hoppas verkligen att det ser bra ut på torsdag, jag håller tummarna hårt<3 blöder du ännu eller har det avtagit?

Kram

Svar på tråden Ruvning dec 2019