• Lookingfor

Ruvning dec 2019

Hej! Någon annan som ruvar nu? Jag gjorde FET 3/12 med en 5-dagars blastocyst. Stimulerad cykel men Lutinus 2 ggr/dagen efter naturlig ÄL. Testdag 21/12 men BIM 9/12. Tror dock mensen kan bli sen p.g.a. Lutinus?

Har tidigare haft dålig embryoutveckling och aldrig fått till en blastocyst. Detta var tredje ivf-försöket o då fick vi denna + 1 till 5-dagars blastocyst i frysen. 

• Svar på tråden Ruvning dec 2019
  • Jangeles
    Shishii skrev 2020-01-23 12:25:07 följande:

Åh herregud vilken berg o dalbana!

VUL visade idag ett foster som har vuxit precis som den ska med hinnesäck i rätt storlek. Våran lilla eskimå lever och frodas! Hon kunde dock inte säga vart blödningen kom ifrån men att den förhoppningsvis kommer att absorberas av kroppen, även om detta absolut utgör ett större hot för missfall. Så nu känner jag mig lite lugnare även om stressen inte helt har släppt. VUL igen om 2 veckor!

Helt sjukt att de på gynakuten först konstaterade att fostrets hjärta hade slutat att slå och sedan mätte den till mkt mindre än vad den var...

Men stort grattis!!!! Vilken lycka<3 gud så underbart!!!
  • Shishii
    Jangeles skrev 2020-01-23 18:49:18 följande:

Men stort grattis!!!! Vilken lycka<3 gud så underbart!!!

Tack tack :)

Hur mår ni i övrigt? Mitt illamående är kaos, speciellt på kvällarna, annars mår jag ok!
  • LilyT
    Shishii skrev 2020-01-23 12:25:07 följande:

Åh herregud vilken berg o dalbana!

VUL visade idag ett foster som har vuxit precis som den ska med hinnesäck i rätt storlek. Våran lilla eskimå lever och frodas! Hon kunde dock inte säga vart blödningen kom ifrån men att den förhoppningsvis kommer att absorberas av kroppen, även om detta absolut utgör ett större hot för missfall. Så nu känner jag mig lite lugnare även om stressen inte helt har släppt. VUL igen om 2 veckor!

Helt sjukt att de på gynakuten först konstaterade att fostrets hjärta hade slutat att slå och sedan mätte den till mkt mindre än vad den var...

Men ååååå, HURRAAA!!! Så himla skönt!! Och så skönt att ni får ett nytt VUL igen snart!
  • FrokenBo

@Shishii

Hurraaaaa! Underbart! Halleluja för våra små pickande hjärtan!! <3

• Jangeles
    FrokenBo skrev 2020-01-23 22:13:00 följande:

Här är min lilla Lusse Lelle :) <3

Men visst är de magiskt!<3
  • Jangeles

Jag är otroligt uppsvälld om magen och känner tydligt livmodern utan på magen, tog på mig gravidbyxorna idag..så skönt! Längtar lite tills denna svullnad lagt sig så jag slipper känna mig konstant mätt haha..

Bokade in inskrivningssamtal idag så nästa fredag är de dags :)

• Shishii
    LilyT skrev 2020-01-23 19:47:40 följande:

Men ååååå, HURRAAA!!! Så himla skönt!! Och så skönt att ni får ett nytt VUL igen snart!

Ja, sååå hiiiiimla skönt! Hade nog blivit tokig utan ett VUL inom snar framtid att se fram emot
  • Shishii
    FrokenBo skrev 2020-01-23 22:13:00 följande:

Här är min lilla Lusse Lelle :) <3

Nämen, heeeeeej Lusse Lelle!!!! <3
  • Shishii
    Jangeles skrev 2020-01-23 23:15:11 följande:

Jag är otroligt uppsvälld om magen och känner tydligt livmodern utan på magen, tog på mig gravidbyxorna idag..så skönt! Längtar lite tills denna svullnad lagt sig så jag slipper känna mig konstant mätt haha..

Bokade in inskrivningssamtal idag så nästa fredag är de dags :)

Har aldrig förstått hur man känner livmodern utifrån haha, trycker O klämmer men känner inget.

Är det bara jag som kräks livet ur mig alltså? Åååååh jag vill också kunna äta en smörgås utan att magen vrids ut o in...eller dricka lite vatten haha

Skönt med inskrivning, jag hade min i veckan!
Svar på tråden Ruvning dec 2019