• Lookingfor

Ruvning dec 2019

Hej! Någon annan som ruvar nu? Jag gjorde FET 3/12 med en 5-dagars blastocyst. Stimulerad cykel men Lutinus 2 ggr/dagen efter naturlig ÄL. Testdag 21/12 men BIM 9/12. Tror dock mensen kan bli sen p.g.a. Lutinus?

Har tidigare haft dålig embryoutveckling och aldrig fått till en blastocyst. Detta var tredje ivf-försöket o då fick vi denna + 1 till 5-dagars blastocyst i frysen. 

• Svar på tråden Ruvning dec 2019
  • Jangeles
    Shishii skrev 2020-01-24 16:54:18 följande:

Har aldrig förstått hur man känner livmodern utifrån haha, trycker O klämmer men känner inget.

Är det bara jag som kräks livet ur mig alltså? Åååååh jag vill också kunna äta en smörgås utan att magen vrids ut o in...eller dricka lite vatten haha

Skönt med inskrivning, jag hade min i veckan!

Du känner den säkert längre fram,jag kände den inte i första graviditeten. Läkaren klämde på den nu sist jag var på undersökning och då kunde jag känna hur den rörde sig liksom, de va obehagligt haha.

Huga vad jag tycker synd om dig.. hoppas illamåendet går över snart!
  • LilyT

Vad härligt att gå in här och se alla glada inlägg :D

Shishii, stackars dig som kräks!

Mitt illamående börjar lägga sig lite, men jag måste äta hela tiden. Min man skrattade och sa ?du är ju jättetjock, de måste vara blinda på ditt jobb om dom inte sett nåt?. (Han sa det kärleksfullt, jag tog inte illa upp) Är ju tredje barnet, så här snabbt blev jag verkligen inte så stor med de två första. Hjälp!! Vill ju INTE berätta på jobbet än! Har ni också fått mage redan?

Jag var tvungen att skjuta upp mitt inskrivningssamtal, har det nästa vecka.

Spännande med allt!

• Shishii

Hur mår alla? Har någon fått tid för kub test?

Själv mår jag fortfarande SUPERILLA men märkt att det är lite bättre när jag äter smått med jämna mellanrum. Träffade BM idag och fick remiss skickad för kub-test. Nervöst! Konstant rädd för att det inte ska finnas nåt kvar längre...man blir väl lite nojig efter alla turer fram o tillbaka. Jäkla hjärnspöken!

• Jangeles
    Shishii skrev 2020-01-31 11:34:21 följande:

Hur mår alla? Har någon fått tid för kub test?

Själv mår jag fortfarande SUPERILLA men märkt att det är lite bättre när jag äter smått med jämna mellanrum. Träffade BM idag och fick remiss skickad för kub-test. Nervöst! Konstant rädd för att det inte ska finnas nåt kvar längre...man blir väl lite nojig efter alla turer fram o tillbaka. Jäkla hjärnspöken!

Hej! Fysiskt mår jag bra men psykiskt är det tufft.. är riktigt nojig över MA och vill helst inte tänka på graviditeten (var såhär sist jag var gravid också) blir så ledsen då jag inte kan glädjas.. vill inte ens ringa och boka inskrivningssamtal. Usch inte ens då man är gravid kan man vara nöjd..

Kram!
  • Anonym (mm)

är ju rätt känsligt att publicera ultraljudsbilder i en grupp för ofrivilligt barnlösa... kanske bra att tänka på till nästa gång. är ju inte det man mår bäst över att se precis. man kan självklart glädjas för andra då de lyckas men det är ju ingen "gravid-grupp" utan tvärt om har de flesta inte den turen. 

FrokenBo skrev 2020-01-23 22:13:00 följande:

Här är min lilla Lusse Lelle :) <3

• FrokenBo

Förlåt! Verkligen inte meningen att uppröra någon. Jag ser det som att vi uppdaterar, peppar, gläds och sörjer med varandra i denna tråd. Detta både i beskrivande text och bild.

Uppdatering: KUB idag. 11+2 1:3844 för Downs o 1:20000 för de andra trisomierna. Trots väldigt låg risk så valde jag att bekosta ett NIPT-test. Svar inom 12 dagar. Är sjukt nojjig...!

Annars en livlig rackare som sprattlade. Fick se o höra hjärtljudet. Men ser inte jättemkt morfologiskt så tidigt så jag ska på ett UL om 3 v igen dvs i v14. Mutt illamående har äntligen lugnat sig också. Så himla skönt.

Hur har det gått för er andra?

Styrkekramar till er systrar!

• Lisun

Hallåj hoppar in i tråden men en fråga, är på ruvardag 6 (FET ostimulerad cykel) och jag har väl i princip känt symptom sen insättningen haha MEN är det någon mer än mig som nyst under ruvningsdagarna? Jag nyser som en galning och vill verkligen tro att det är något slags symptom haha!?? Annars har jag känningar/stick i tjejmagen i mensvärk till o från.

Kramis!

• Jangeles
    FrokenBo skrev 2020-02-11 14:40:45 följande:

Förlåt! Verkligen inte meningen att uppröra någon. Jag ser det som att vi uppdaterar, peppar, gläds och sörjer med varandra i denna tråd. Detta både i beskrivande text och bild.

Uppdatering: KUB idag. 11+2 1:3844 för Downs o 1:20000 för de andra trisomierna. Trots väldigt låg risk så valde jag att bekosta ett NIPT-test. Svar inom 12 dagar. Är sjukt nojjig...!

Annars en livlig rackare som sprattlade. Fick se o höra hjärtljudet. Men ser inte jättemkt morfologiskt så tidigt så jag ska på ett UL om 3 v igen dvs i v14. Mutt illamående har äntligen lugnat sig också. Så himla skönt.

Hur har det gått för er andra?

Styrkekramar till er systrar!

Vad skönt med låg risk:) och lycka till med NIPT!

Hoppas dagarna går någorlunda fort för dig fram till svaret.

Åh skulle så gärna vilja ha ett till VUL för att se så att allt står rätt till men känner jag mig rätt så dröjer det inte länge innan jag börjar oroa mig igen.. sen finns det ingenstans i närheten att göra privat ultraljud.

Jag var på inskrivningssamtal i tisdags. Barnmorskan räknade min graviditet som 12+0 då men enligt mina beräkningar så var jag då i 11+5.. spelar ju inte så stor roll men fick tid för RUL 25/5 så räknar med att bli tillbakaflyttad då :)

Kram!
  • Jangeles
    Lisun skrev 2020-02-12 08:34:02 följande:

Hallåj hoppar in i tråden men en fråga, är på ruvardag 6 (FET ostimulerad cykel) och jag har väl i princip känt symptom sen insättningen haha MEN är det någon mer än mig som nyst under ruvningsdagarna? Jag nyser som en galning och vill verkligen tro att det är något slags symptom haha!?? Annars har jag känningar/stick i tjejmagen i mensvärk till o från.

Kramis!

Åh jag vill minnas att jag läst om liknande fall om personer som nyst haha men hur det gick vet jag inte.

Ska du tjuvtest eller väntar du in testdag?

Lycka till!
  • FrokenBo

@jangeles Förstår fullständigt din oro. Min var oxå oerhört stark men lugnade sig när jag fick se det lilla livet sprattla omkring <3 Dock kommer oron ganska snabbt tillbaka...

Vad förargligt att det inte finns ngn som kan göra UL i närheten. Men måste det verkligen vara en privat aktör som gör det? En nära vän till mig ringde o grät sin oro till BM o fick minst 3 extra UL gratis. Så ring o tjata vettja. De måste ta din oro på allvar! Det är deras skyldighet.

Stort lycka till!! Återkoppla gärna <3

Svar på tråden Ruvning dec 2019