FrokenBo skrev 2020-02-11 14:40:45 följande:
Förlåt! Verkligen inte meningen att uppröra någon. Jag ser det som att vi uppdaterar, peppar, gläds och sörjer med varandra i denna tråd. Detta både i beskrivande text och bild.
Uppdatering: KUB idag. 11+2 1:3844 för Downs o 1:20000 för de andra trisomierna. Trots väldigt låg risk så valde jag att bekosta ett NIPT-test. Svar inom 12 dagar. Är sjukt nojjig...!
Annars en livlig rackare som sprattlade. Fick se o höra hjärtljudet. Men ser inte jättemkt morfologiskt så tidigt så jag ska på ett UL om 3 v igen dvs i v14. Mutt illamående har äntligen lugnat sig också. Så himla skönt.
Hur har det gått för er andra?
Styrkekramar till er systrar!
Vad skönt med låg risk:) och lycka till med NIPT!
Hoppas dagarna går någorlunda fort för dig fram till svaret.
Åh skulle så gärna vilja ha ett till VUL för att se så att allt står rätt till men känner jag mig rätt så dröjer det inte länge innan jag börjar oroa mig igen.. sen finns det ingenstans i närheten att göra privat ultraljud.
Jag var på inskrivningssamtal i tisdags. Barnmorskan räknade min graviditet som 12+0 då men enligt mina beräkningar så var jag då i 11+5.. spelar ju inte så stor roll men fick tid för RUL 25/5 så räknar med att bli tillbakaflyttad då :)
Kram!