• boshab

BIM Februari 2020

Som rubriken lyder, BIM februari!

4/2 - boshab

• Svar på tråden BIM Februari 2020
  • Gnusmas

Freya: om du har en regelbunden cykel så är det troligt att du får ägglossning som du brukar. Så för säkerhetsskull räkna med att din ägglossning sker p0 dag 14 om det är då den brukar ske. Men sen kan det också bli så att den blir lite förskjuten.

• Louiseo

Jag skulle önska lite råd från er! 
    Jag har bim i helgen, troligtvis på söndag, 2/2. Just i helgen ska jag på en ganska stor fest. Vad ska jag göra? Hur hade ni gjort med alkohol? Hade ni hoppat det helt? Tagit lite för att "smälta" in? Jag har inget emot alkohol men har druckit något glas otroligt sällan just för att vi försöker få till en graviditet och försökt ett tag. Det är ju ingen garanti att jag fått utslag på sticka innan lördag kväll när festen är :/ Tankarna runt det här gör mig tokig. Hur hade ni gjort? 

• Scrootie

Så jäkla störigt!!! Vet inte om det beror på tabletterna men det verkar ju suspekt. Har skrivit innan att jag har många och ganska oregelbundna cykler.

Åt rosenrot under november för ägglossningen, den uteblev den månaden. Lät det vara i december och ägglossningen kom som vanligt. Började med munkpeppar nu i januari och fick en mellanblödning på äl dag 12 och 13, det bör inte ha varit någon ägglossningsblödning då tempen snarare sjunkit sedan dess. Sjukt irriterande!!!

• Scrootie

Så jäkla störigt!!! Vet inte om det beror på tabletterna men det verkar ju suspekt. Har skrivit innan att jag har många och ganska oregelbundna cykler.

Åt rosenrot under november för ägglossningen, den uteblev den månaden. Lät det vara i december och ägglossningen kom som vanligt. Började med munkpeppar nu i januari och fick en mellanblödning på cd12 och 13, det bör inte ha varit någon ägglossningsblödning då tempen snarare sjunkit sedan dess. Sjukt irriterande!!!

• Emilix
    trollkvinna123 skrev 2020-01-25 15:50:34 följande:

Vad kul, barn nummer 2 föddes i december-18, det här blir första försöket med trean. :)

Hade nyss min första mens efter förlossningen.

Borde ha BIM 10:e.

Ja men gud va roligt, då ligger vi ju lite lika i tiden :)

Hoppas detta blir enda tråden vi får följas åt i <3
  • trollkvinna123
    Emilix skrev 2020-01-25 22:38:23 följande:

Ja men gud va roligt, då ligger vi ju lite lika i tiden :)

Hoppas detta blir enda tråden vi får följas åt i <3

Verkligen. :)

När borde du ha ÄL?

Hoppas jag med, skrivs ju att kroppen är mer mottaglig dom tre första cyklarna efter förlossningen, vet dock inte om det gäller fortfarande efter ett år. Haha.
  • Loea
    Ringingrid skrev 2020-01-25 21:27:06 följande:

Näeäe använde ÄL stickorna ett par gånger men blev knäpp av att behöva hålla mig och tänka på att inte dricka för mycket för att inte späda ut kisset osv osv så tänkte att eftersom jag ändå har så pass regelbundet sex så kan jag lika gärna strunta i att stressa över stickorna.. har inte haft särskilt bra koll på min cykel så har ingen aning om hur regelbunden den är.. hm. Undra om mensen kommer komma sent nu om jag nu hade ÄL idag. Aja får väl vänta och se helt enkelt!

Fullt förståeligt. Jag brukar inte vara så strikt med dom utan dricker precis som vanligt (vilket är en hel del, hade aldrig kunnat hålla mig) och håller mig oftast inte mer än två-tre timmar. Men mina har gett utslag ändå, kanske värt att testa fast en mer chill variant? :) annars funkar det ju säkert bra att bara ligga på och se till typ flygningarna!
  • Loea
    Louiseo skrev 2020-01-25 21:58:41 följande:

Jag skulle önska lite råd från er! 

Jag har bim i helgen, troligtvis på söndag, 2/2. Just i helgen ska jag på en ganska stor fest. Vad ska jag göra? Hur hade ni gjort med alkohol? Hade ni hoppat det helt? Tagit lite för att "smälta" in? Jag har inget emot alkohol men har druckit något glas otroligt sällan just för att vi försöker få till en graviditet och försökt ett tag. Det är ju ingen garanti att jag fått utslag på sticka innan lördag kväll när festen är :/ Tankarna runt det här gör mig tokig. Hur hade ni gjort? 

Jag är i samma sits. Har bim på lördag 1/2 och har roligheter inbokat både fre och lör. Har aldrig tackat nej till ett glas innan och suger på att ljuga så blir väldigt uppenbart om jag inte dricker ens en cider. Men jag tänker att har jag inte plussat på fredag eller lördag så är jag helt enkelt inte gravid. Orkar inte gå runt och hoppas på något som inte är.
  • Louiseo
    Loea skrev 2020-01-25 23:20:42 följande:
    Jag är i samma sits. Har bim på lördag 1/2 och har roligheter inbokat både fre och lör. Har aldrig tackat nej till ett glas innan och suger på att ljuga så blir väldigt uppenbart om jag inte dricker ens en cider. Men jag tänker att har jag inte plussat på fredag eller lördag så är jag helt enkelt inte gravid. Orkar inte gå runt och hoppas på något som inte är.
    Jag tänker lite så med, att dricka några cider måste man väl kunna göra om det ändå inte visat sig att man är gravid. Skulle man ändå vara det borde väl chansen att embryot påverkas vara liten?!
  • Scrootie
    Loea skrev 2020-01-25 23:20:42 följande:

Mitt råd till er båda är väl ungefär det du själv skrivit. Visar testet inte positivt på fredag/lördag och ni faktiskt haft ÄL när ni trott så har det nog inte skett denna månaden. Och skulle passat på att festa i så fall!
Svar på tråden BIM Februari 2020