• boshab

BIM Februari 2020

Som rubriken lyder, BIM februari!

4/2 - boshab

• Svar på tråden BIM Februari 2020
  • Bellsss
    Louiseo skrev 2020-01-26 18:37:20 följande:

Hur går det för alla med bim i början av februari? Några symtom än? Hatar att man börjar analysera kroppen nu. Jag har bim om en vecka exakt! Har ömma bröst och haft ett jävla humör i helgen. Min sambo har nästan övervägt att lämna mig (skämt åsido). Hur är det med er andra??

Jag har precis haft äl (bim 10/2). Vi har prickat in så bra det bara går och jag har ätit massa tillskott den här månaden men vågar inte hoppas. Är bara orolig för 5/2 har jag en bokad tid för spolning av äggledarna och det vill jag inte göra om jag mot förmodan skulle vara gravid.
  • Bellsss

Hur går det för alla med bim i början av februari? Några symtom än? Hatar att man börjar analysera kroppen nu. Jag har bim om en vecka exakt! Har ömma bröst och haft ett jävla humör i helgen. Min sambo har nästan övervägt att lämna mig (skämt åsido). Hur är det med er andra??

Jag har precis haft äl (bim 10/2). Vi har prickat in så bra det bara går och jag har ätit massa tillskott den här månaden men vågar inte hoppas. Är bara orolig för 5/2 har jag en bokad tid för spolning av äggledarna och det vill jag inte göra om jag mot förmodan skulle vara gravid.
  • Louiseo
    Bellsss skrev 2020-01-26 19:09:04 följande:
    Ahh, jag förstår. Men gör de spolning även fast ni försökt denna månad alltså? Har ni försökt länge? Vi är som sagt på försök 9. Jag har redan börjat fundera på fertilitetsutredning om inget hänt innan vi försökt i ett år .. 
  • Bellsss
    Louiseo skrev 2020-01-26 19:35:06 följande:

Ahh, jag förstår. Men gör de spolning även fast ni försökt denna månad alltså? Har ni försökt länge? Vi är som sagt på försök 9. Jag har redan börjat fundera på fertilitetsutredning om inget hänt innan vi försökt i ett år .. 

Ja, det anser det typ omöjligt för mig att bli gravid på egen hand tyvärr, vi är på också försök 9 men jag har endometrios och rätt mkt.. Jag har en mirakel bebis sedan tidigare och innan jag blev gravid med honom så hade vi oskyddat sex i 10 år utan att ha koll på ägglossning och sex typ 4 ggr i veckan (varje dag när vi var typ 16-19..). Så ja, vi har inga förhoppningar men jag hoppas ju såklart ändå varje månad.
  • Loea
    Ringingrid skrev 2020-01-26 16:42:28 följande:

Ah okej, så för dig visar de ändå alltså? Blir de lika starka som kontrolllinjen? Testade några gånger runt när jag trodde äl var och igår, och de blir tydliga streck men inte lika starka som kontrolllinjen så vet inte vad de innebär. Får kanske försöka testa nästa vända, eller så skiter jag it x)

Ja nästan lika starka. Man jämför ju med stickor gjorda på samma sätt så ökningen missar man inte. Skillnaden blir väldigt tydlig. Har själv aldrig ägglossning när jag själv tror det så förbrukar en hel del tester, typ 18 denna månaden. Annars har jag hört gott om att tempa också :)
  • Gnusmas

Hoppar in här! Detta blir vårt första riktiga försök, slarvade lite förra månaden men det ledde inte till något. Men nu kör vi "på riktigt".

• Gnusmas

Hoppar in här! Detta blir vårt första riktiga försök, slarvade lite förra månaden men det ledde inte till något. Men nu kör vi "på riktigt".

• Gnusmas

Jag har använt ägglossningstest under tidigare försök, nu gör vi utan. Men då uppmärksamma jag iaf att jag i de flesta fall bara fick stegring under några timmar. Så innan jag kom på att jag var tvungen att testa två gånger om dagen (fm och em) så missade jag oftast stegringen. Men man ser ju oftast på stegringen att ÄL är nära även om man inte lyckas pricka när testet blir positivt. Men det är nog bra att ha i baktanke att ha sex regelbundet ändå för inte alltid man lyckas hitta ägglossningen.

• LBP91

BIM om tre dagar och nu börjar den riktiga spänningen med att tempa och se om tempen dalar eller håller sig hög. Ett test ligger redo och bara väntar på att bli använt men vill ju så klart kolla tempen först så man inte testar i onödan. Har haft riktigt ömma bröst ända sedan ÄL och bröstvårtorna är off limit för sambon just nu, haha. Trodde dock att smärtan avtog men jag tror det bara var tillfälligt för igår när jag tog av bh:n kändes det som att två kanonkulor ramlade ner, så tunga var dem. Mådde även illa igår, oklart om det var illamående på grund av vad jag ätit eller ej. Lättirriterad och en känsla av att det drar i nedre delen av magen. Nu även uppblåst och spänd.
  • trollkvinna123
    Emilix skrev 2020-01-26 15:43:10 följande:

ÄL borde vara 10:e eller 12:e,såg nu att jag skrivit fel att jag trodde BIM skulle vara då.. Men det är alltså ÄL jag kommer ha då.

BIM blir då antingen 21:a eller 23:e, den brukar komma 11 dagar efter ÄL.

Använder du nått hjälpmedel, typ ÄL test eller tempar eller så?

Jag använder p-tracker och ÄL test :)

Ja, jag använder äl test för första gången. Enligt hur min cykel var förut så borde jag ha äl imorgon. Vilket inte visas på stickorna. Så lär ha den senare om den kommit igång såklart.
Svar på tråden BIM Februari 2020