• boshab

BIM Februari 2020

Som rubriken lyder, BIM februari!

4/2 - boshab

• Svar på tråden BIM Februari 2020
  • Bellsss
    Sofieelises skrev 2020-02-08 13:18:11 följande:

Såhär såg det ut nu på fm, jämfört med morgonens så är rfsu redan starkare.. Är mest i chock över att ha plussat redan på äl+9.

Dock gav cb digitalt "inte gravid" i samma urin, är det någon som vet om de är segare?

Äl + 9 för mig :)

• Sofieelises
    Bellsss skrev 2020-02-08 18:36:24 följande:

Vet inte, ska känna av från samma alltså 25 ml. Jag plussade med CB digital på äl+9 :)

Då kanske det är precis på gränsen för mig då..
  • Snarttrettiochtrevar89
    Sofieelises skrev 2020-02-08 13:18:11 följande:

Såhär såg det ut nu på fm, jämfört med morgonens så är rfsu redan starkare.. Är mest i chock över att ha plussat redan på äl+9.

Dock gav cb digitalt "inte gravid" i samma urin, är det någon som vet om de är segare?

Hur mår du? Har du berättat för din partner?

Jag kan knappt vänta på att få ta ett nytt test imorgonbitti!
  • Mikkans

HJÄLP!

Jag har på in rådan av läkare förstärkt min rödahund vaccination innan behandling. På vaccinationsstället igår sa dem inngen graviditet inom en månad. Nu visar mina ägglossningstest att jag ÄNTLIGEN ska ägglossa. Vilka är riskerna? Vet någon?? Förstår att de säkert är skitdumt att chansa.. men man blir så sugen.

• vitae
    Mikkans skrev 2020-02-08 22:42:40 följande:

HJÄLP!

Jag har på in rådan av läkare förstärkt min rödahund vaccination innan behandling. På vaccinationsstället igår sa dem inngen graviditet inom en månad. Nu visar mina ägglossningstest att jag ÄNTLIGEN ska ägglossa. Vilka är riskerna? Vet någon?? Förstår att de säkert är skitdumt att chansa.. men man blir så sugen.

1177 säger såhär:

"Om du är gravid och får röda hund finns det en stor risk för att barnet får allvarliga skador. Risken är som störst för fostret under graviditetens 16 första veckor. På barnmorskemottagningen kan du lämna ett blodprov som visar om du har haft röda hund. Du kan inte vaccinera dig när du är gravid eftersom vaccinet kan skada fostret."

Institutet för hälsa och välfärd skriver "Vaccinet får inte ges till en gravid kvinna, eftersom det är fråga om ett vaccin med levande försvagade virus. För att ett skydd ska bildas måste vaccinvirusen föröka sig i den vaccinerade personen." och att man då ska vänta med att försöka bli gravid. Man kunde antingen få missfall eller så kunde barnet få fel på hjärta, syn och annat. Så det är tyvärr det man riskerar.
  • Fnattilur

Testade tvärblankt idag ÄL+11 med tidigt test så nu är det bara att invänta mensen och påbörja försök två. Hade låga förväntningar så det känns ok. Nu hinner jag äta folsyra en längre tid vilket är positivt.

• Sofieelises
    Snarttrettiochtrevar89 skrev 2020-02-09 08:01:43 följande:

Inte minsta lilla aning till plus idag med morgonurin.

Vilken dag efter äl är du på?
  • myownworstenemy

En vecka till BIM och den här helgen har jag drömt lite speciella drömmar. Natten till igår drömde jag att det var en vecka senare och att jag plussade (inte så kul att vakna efter det). Natten till idag drömde jag att någon dog. Någon annan som har drömt och kommit ihåg sina drömmar mer än vanligt? Jag vet att jag drömde en del förra gången jag var gravid. Tydligen är mardrömmar och konstiga drömmar ett tidigt tecken för många. Hur var det för er som har plussat?

Jag har också ömma bröst men har märkt de senaste månaderna att jag ofta får det innan mens. Om jag däremot får väldigt ömma bröstvårtor kommer det påminna om förra gången jag var gravid. Åh, kan inte den här veckan gå fort och sedan sluta med ett plus!?

Svar på tråden BIM Februari 2020