• boshab

BIM Februari 2020

Som rubriken lyder, BIM februari!

4/2 - boshab

• Svar på tråden BIM Februari 2020
  • Jasmine00
    Malllin skrev 2020-02-06 17:49:44 följande:

Hej tjejer! Har en intim fråga. Har ni haft samlag flera gånger varje dag runt äl eller nöjt er med en gång per dag?

Flera gånger på ägglossnings dagen, dagen efter och dagen efter det vi hann tyvärr inte dagarna innan denna gång då min sambo var bortrest :(
  • Loea

Hej tjejer! Har en intim fråga. Har ni haft samlag flera gånger varje dag runt äl eller nöjt er med en gång per dag?

Min ÄL var senare än jag trodde så vi fick bara till det en gång dagen efter fullt utslag. Det räckte tydligen, är i vecka 5 nu. Jag tror inte det blir mer effektivt om man ligger flera gånger om dagen. Spermier överlever ju i flera dagar, om man inte vet med sig att mannens kvalitet är dålig.
  • Malllin
    Loea skrev 2020-02-06 17:59:02 följande:

Min ÄL var senare än jag trodde så vi fick bara till det en gång dagen efter fullt utslag. Det räckte tydligen, är i vecka 5 nu. Jag tror inte det blir mer effektivt om man ligger flera gånger om dagen. Spermier överlever ju i flera dagar, om man inte vet med sig att mannens kvalitet är dålig.

Tack för svar!

Förra månaden låg vi varje dag från äl-6 och fram till äl. Inte dagen efter. Nu började vi på äl-4 och lär bli en gång per dag. Man kanske ska försöka dagen efter äl också?
  • Malllin
    Jasmine00 skrev 2020-02-06 17:54:20 följande:

Flera gånger på ägglossnings dagen, dagen efter och dagen efter det vi hann tyvärr inte dagarna innan denna gång då min sambo var bortrest :(

Vi har börjat nu äl-4 och kommer försöka varje dag. Sist hade vi inte sex dagen efter äl men det ska man kanske ha?
  • Loea
    Malllin skrev 2020-02-06 18:02:35 följande:

Tack för svar!

Förra månaden låg vi varje dag från äl-6 och fram till äl. Inte dagen efter. Nu började vi på äl-4 och lär bli en gång per dag. Man kanske ska försöka dagen efter äl också?

Hur mäter du din äl? Testerna visar någon dag för tidigt och ibland tag det längre tid för ett ägg att lossna. Kan vara en bra idé att testa :) för oss var det ju enda gången på flera dagar och det verkar ha funkat.
  • Malllin
    Loea skrev 2020-02-06 18:13:03 följande:

Hur mäter du din äl? Testerna visar någon dag för tidigt och ibland tag det längre tid för ett ägg att lossna. Kan vara en bra idé att testa :) för oss var det ju enda gången på flera dagar och det verkar ha funkat.

Digitalt och stickor. Detta var min snabba peak senast. Har ägglossning nu på söndag tror jag!

• Bellsss

Hade äl på lördag 25/1. Vi låg tid 21/1-sön 26/1 haha. På lördag låg vi 2ggr. Jag blev äntligen gravid efter 9-10 mån :)
  • Snarttrettiochtrevar89
    Undrandee skrev 2020-02-06 16:23:22 följande:

Ja det brukar trösta mig att tänka att han älskar ju barn och 2 av våra barn har varit oplanerade men som han självklart älskar ändå. Så han är med på en 4a, men vill ta det lugnt till skillnad från mig.

Jag vet precis vad du menar. Männen vill helt enkelt inte planera nån graviditet som vi vill, utan ta det som det kommer och inte behöva ha något "sex-schema" när ÄL närmar sig

Ja, jag förstår ju det på sätt och vis..

För mig finns det något mysigt i drömmandet och planerandet. Att prata om hur det vore att få en bebis den eller den månaden.. Men ja, man får vara olika i det där. Hur pratar era barn om ett potentiellt syskon?
  • Undrandee
    Snarttrettiochtrevar89 skrev 2020-02-06 19:12:35 följande:

Ja, jag förstår ju det på sätt och vis..

För mig finns det något mysigt i drömmandet och planerandet. Att prata om hur det vore att få en bebis den eller den månaden.. Men ja, man får vara olika i det där. Hur pratar era barn om ett potentiellt syskon?

Vår äldsta som blir 10 om några månader pratar mycket om syskon. Även dom andra två längtar och pratar om det. Dom vart så glada när vi berättade om våra tvillingar innan vi fick MA med dom. Dom vart väldigt ledsna när vi berättade att dom inte fanns mer sen. Mellersta grät ofta och hade svårt att acceptera, vilket gjorde så ont. Hon kan än idag prata om hur stor min mage skulle varit nu och hur dom hade sett ut osv. :(

Pratar dina något om syskon?
  • Malllin
    Bellsss skrev 2020-02-06 19:02:47 följande:

Hade äl på lördag 25/1. Vi låg tid 21/1-sön 26/1 haha. På lördag låg vi 2ggr. Jag blev äntligen gravid efter 9-10 mån :)

Åh grattis :) tack!
Svar på tråden BIM Februari 2020