BIM Februari 2020
Som rubriken lyder, BIM februari!
4/2 - boshab
Som rubriken lyder, BIM februari!
4/2 - boshab
Hej tjejer! Har en intim fråga. Har ni haft samlag flera gånger varje dag runt äl eller nöjt er med en gång per dag?
Hej tjejer! Har en intim fråga. Har ni haft samlag flera gånger varje dag runt äl eller nöjt er med en gång per dag?
Min ÄL var senare än jag trodde så vi fick bara till det en gång dagen efter fullt utslag. Det räckte tydligen, är i vecka 5 nu. Jag tror inte det blir mer effektivt om man ligger flera gånger om dagen. Spermier överlever ju i flera dagar, om man inte vet med sig att mannens kvalitet är dålig.
Flera gånger på ägglossnings dagen, dagen efter och dagen efter det vi hann tyvärr inte dagarna innan denna gång då min sambo var bortrest :(
Tack för svar!
Förra månaden låg vi varje dag från äl-6 och fram till äl. Inte dagen efter. Nu började vi på äl-4 och lär bli en gång per dag. Man kanske ska försöka dagen efter äl också?
Hur mäter du din äl? Testerna visar någon dag för tidigt och ibland tag det längre tid för ett ägg att lossna. Kan vara en bra idé att testa :) för oss var det ju enda gången på flera dagar och det verkar ha funkat.
Ja det brukar trösta mig att tänka att han älskar ju barn och 2 av våra barn har varit oplanerade men som han självklart älskar ändå. Så han är med på en 4a, men vill ta det lugnt till skillnad från mig.
Jag vet precis vad du menar. Männen vill helt enkelt inte planera nån graviditet som vi vill, utan ta det som det kommer och inte behöva ha något "sex-schema" när ÄL närmar sig
Ja, jag förstår ju det på sätt och vis..
För mig finns det något mysigt i drömmandet och planerandet. Att prata om hur det vore att få en bebis den eller den månaden.. Men ja, man får vara olika i det där. Hur pratar era barn om ett potentiellt syskon?
Hade äl på lördag 25/1. Vi låg tid 21/1-sön 26/1 haha. På lördag låg vi 2ggr. Jag blev äntligen gravid efter 9-10 mån :)